אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת MUGO נמכרת לענקית הסטרימינג דיזר צילום: עמית שעל

חברת MUGO נמכרת לענקית הסטרימינג דיזר

חברת המוזיקה הישראלית נמכרת לענקית הסטרימינג כחלק מעסקת ההשקעה של חברת גרופו סלינס המקסיקאית. ההשקעה תעמוד על 40 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, המהווה קפיצת מדרגה בשווי של דיזר

02.07.2020, 19:09 | מאיר אורבך
חברת המוזיקה הישראלית MUGO נמכרת לענקית הסטרימינג דיזר כחלק מעסקת ההשקעה של חברת גרופו סלינס המקסיקאית בדיזר. ההשקעה של החברה המקסיקנית בשירות הסטרימינג תהיה 40 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר המהווה קפיצת מדרגה בשווי של דיזר. בעקבות ההשקעה תרכוש דיזר את נכסי החברה הישראלית שתהפוך להיות חלק מדיזר.  

קראו עוד בכלכליסט

החברה, שיוסדה בידי אורי סגל, רומן סלוצקי ושי גולדברג, פיתחה את טכנולוגיית Live Share שעליה רשמה פטנט, שמאפשרת לכמה מאזינים להסתנכרן לאותה נקודה בשיר גם כשכל אחד מהם מאזין לה ממקור שונה. בנוסף, מאפשרת האפליקציה של מיוגו לעקוב אחרי משתמשים עם טעם מוזיקלי דומה, לשתף פלייליסטים, לנגן מוזיקה בהתאם למצב הרוח ועוד.

צווות MUGO: אורי סגל, רומן סלוצקי ושי גולדברג, צילום: עמית שעל צווות MUGO: אורי סגל, רומן סלוצקי ושי גולדברג | צילום: עמית שעל צווות MUGO: אורי סגל, רומן סלוצקי ושי גולדברג, צילום: עמית שעל

כיום משודרת במקסיקו תוכנית טלוויזיה הנקראת MUGO לייב המבוססת על האפליקציה הישראלית. בעקבות הרכישה תשנה התוכנית את שמה לדיזר לייב. בשיחה עם כלכליסט מספר אורי סגל, מנכ"ל החברה, על התהליך שהחברה עברה עד היום: "ב-2017 זכינו בתחרות המובייל של כלכליסט. זכינו בתחרות למרות שחשבנו שאין לנו הרבה סיכוי מול כל החברות שהיו שם. לאחר הזכיה המפתיעה לנו הצלחנו לגייס בזכותה מיליון דולר משורה של משקיעים פרטיים ויצאנו לתערוכת המובייל בברצלונה שהיתה חלק מהזכיה במסגרת הביתן של מכוון הייצוא. היתה אלינו נהירה עצומה לביתן ורבים הצטלמו איתנו".

"אחד האנשים שהגיע אלינו היה מייסד באידו הסינית שחשדנו בתחילה שהוא בכלל מרגל אחרינו. אחריו הגיע אלינו בחור ישראלי שעבד בדיזר ונוצר בינינו קשר ראשוני. לאחריו הגיע אלינו יד ימינו של ריקרדו סלינס, הבעלים של גרופו סלינס, הקבוצה העסקית הגדולה במקסיקו שמחזיקה שם את רשת הטלויזיה הגדולה ביותר. אחרי התחרות נסעתי איתו למקסיקו והם הפכו להיות משקיעים אסטרטגיים שלנו", סיפר.

"כבשנו את השוק המקסיקני ואז נולד תוכנית טיוי MUGO לייב", הוסיף, "התוכנית שודרה בערוץ הראשי במקסיקו 'אצטקה אונו'. בהמשך חשבתי לחבר בין סלינס לבין דיזר לאחר שאנחנו היינו כבר חלק מהפרימיום של דיזר. בעקבות החיבור נוצרה השקעה שבמסגרתה סלינס נכנסה כמשקיעה בדיזר כחלק ממהלך גדול של הכנסת האפליקציה לכל דרום אמריקה".

היינו חלק מעסקת ההשקעה שבה דיזר רוכשת את כל הנכסים של MUGO. החלום שלנו תמיד היה לעשות את המוזיקה לאירוע חברתי - ועכשיו זה ממש קורה. גייסנו עד למכירה 3.5 מיליון דולר ועוד 5 מיליון בכסף שיועד לשיווק. זו עסקה טובה מאוד לכל הצדדים", אמר.

שוק הסטרמינג במקסיקו צפוי להכפיל את עצמו ולהגיע ל 700 מיליון דולר ארה"ב בין 2019 ל 2024 ול- Dezer כבר יש בסיס משתמשים הולך וגדל במדינות אמריקה הלטינית, כולל מקסיקו, קולומביה וארגנטינה. בפועל Deezer הוא שירות הסטרימינג השני בגודלו בברזיל והשותפות עם חברות Grupo Salinas תאפשר לחברה להפוך לשחקן סטרימינג אודיו מרכזי.

 בעקבות העסקה תקדם טיוי אצטקה את דיזר בקמפיינים שיווקים. "מקסיקו היא אחד משווקי המוזיקה הצומחים במהירות בעולם. אנו נרגשים להביא את גרופו סלינס כשותף אסטרטגי . אנו רואים פוטנציאל צמיחה עצום במדינות כמו מקסיקו, קולומביה וארגנטינה ומשקיעים בשיווק וצמיחת מנויים", אמר הנס-הולגר אלברכט, מנכ"ל Dezer

"אנו שמחים ליצור ברית זו עם חברה ברמה עולמית כמו Dezer. זו תהיה אחת השותפויות החדשניות והמפריעות בשוק. זו תקופה מרגשת להיות פרואקטיבי ולהשתתף בתעשיית הסטרימינג הצומחת במהירות בזמן שאנחנו מחברים בין אוהדי מוזיקה במקסיקו". אמר משה אראל, מנהל החדשנות של גרופו סלינס ומנכ"ל Azteca Play בטלוויזיה Azteca.

תגיות