אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: שני ועדים נוספים חתמו על הסכמי עבודה - החברה תחסוך 88 מיליון דולר בשנה צילום: רויטרס

אל על: שני ועדים נוספים חתמו על הסכמי עבודה - החברה תחסוך 88 מיליון דולר בשנה

ההסכמים שנחתמו בוועדים כחלק מתוכנית ההבראה תקפים ל-3,000 עובדים מהסקטור המנהלי וכ-1,300 עובדים מסקטור התחזוקה וההנדסה; בשני הסקטורים תצומצם מצבת כוח האדם, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק פיצויים מוגדלים

08.07.2020, 09:52 | נווית זומר

שני ועדים נוספים באל על, של עובדי התחזוקה והמינהלה, חתמו היום (ד') על הסכמי עבודה חדשים בחברה ובכך הצטרפו לוועד הדיילים שכבר חתם לפני שבועיים.

לפי ההסכם, כ-1,300 עובדים מתוך כ-4,300 השייכים לשני הוועדים האלה, יפוטרו או יפרשו מרצון. החברה צפויה לחסוך 88 מיליון דולר בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

בסך הכל פועלים באל על ארבעה ועדים, כאשר התנאי שהציב האוצר לקבלת סיוע מהמדינה הינו שארבעתם יחתמו על ההסכמים החדשים הכוללים צעדי התייעלות - פיטורים, הפחתת שכר וכו' ויאפשרו לאל על חיסכון של 88 מיליון דולר בשנה.

תוקף ההסכמים שנחתמו יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על בסך 250 מיליון דולר וההסכמים יקיפו כ-3,000 עובדי מינהלה ו-1,300 עובדי תחזוקה והנדסה. 

בסך הכל, לפי הסכם ההבראה, אמורים לעזוב את אל על 2,000 עובדים מתוך 6,000.

על פי ההסכמות בין הצדדים, תצומצם מצבת כוח האדם בשני הסקטורים, כאשר לחלק מהעובדים יוצע מנגנון פרישה מוקדמת בתנאים מיטיבים ולחלק אחר - מנגנון פיצויים מוגדלים. בכל אחד מהמגזרים יינקטו מנגנוני התייעלות בפעילויות הייחודיות להם, כגון מעבר לעבודה דיגיטלית, ייעול הליכי עבודה ועוד.

המהלכים הכלולים בהסכמים יאפשרו לחברה לייעל את פעילות הסקטור המנהלי בהיקף של כ-52 מיליון דולר בשנה, ואת פעילות סקטור התחזוקה בכ-36 מיליון דולר בשנה. הוצאת ההסכמים לפועל מותנית בהסכם הלוואה שעתידה לקבל החברה ובהנפקת מניות לציבור. 

מטוס אל על, צילום: רויטרס מטוס אל על | צילום: רויטרס מטוס אל על, צילום: רויטרס

על פי תוכנית ההבראה יפוטרו 2,000 מתוך 6,000 עובדי החברה, יבוצע קיצוץ עד 20% בשכר העובדים, יבוטלו פעילויות רווחה שונות והטבות כמו כרטיסי חינם לחו"ל ועוד. אבל האתגר הקשה עוד עומד לפני הנהלת אל על הוא ועד הטייסים שעדיין לא חתם וכרגע לא ודאי אם יחתום.

הטייסים עד כה דרשו תמורת הוויתורים כגון פיטורי 110 טייסים והפחתות שכר, לקבל פיצוי כגון אופציות שיממושו למניות בעתיד, כשאל על תחזור לפסי רווחיות או פיצוי אחר, דרישה שלא נענתה על ידי ההנהלה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל-על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין כי: "ההסכם שנחתם הוא צעד נוסף בדרך להבראת אל על".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות