אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדיל של רגב: תוספת השקעות של כ-6.3 מיליארד שקל בתחבורה, כ-1.1 מיליארד של מזה לרכבת הקלה בת"א צילום מסך: Youtube

בלעדי לכלכליסט

הדיל של רגב: תוספת השקעות של כ-6.3 מיליארד שקל בתחבורה, כ-1.1 מיליארד של מזה לרכבת הקלה בת"א

שרת התחבורה גיבשה את רשימת הפרויקטים שהיא ממליצה לקדם מיידית, במסגרת תוכנית ההאצה למשק בסקטור התחבורה; בין השאר האצת פרויקט המסילה המזרחית של הרכבת לחיבור לוד וחדרה, פריסת 100 ק"מ של שבילי אופנים בגוש דן ופרויקטים של חברת נתיבי ישראל

12.07.2020, 22:03 | ליאור גוטמן

שרת התחבורה מירי רגב סיימה לגבש הערב (א') את רשימת הפרויקטים שהיא ממליצה לקדם מיידית, במסגרת תוכנית ההאצה למשק בסקטור התחבורה. הסכום הכולל שהאוצר יתבקש לתקצב כבר בתקופה הקרובה הוא כ-6.3 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

הרשימה גובשה לבקשת רה"מ בנימין נתניהו, שפנה לכל משרד ודרש להציג בפניו רשימת תוכניות לביצוע מיידי בתחומים שונים. אלו של משרד התחבורה סוכמו במהלך היום על ידי הצוותים המקצועיים והם צפויים להצגה רשמית מחר בממשלה.

רשימת הפרויקטים, שנשלחה גם למשרד האוצר והגיעה לידי כלכליסט, כוללת שורה של מיזמים שכבר שולבו בעבר בתוכניות העבודה של החברות הממשלתיות השונות לעשור הנוכחי, אולם לאור המצב במשק הם שודרגו בהמלצת משרד התחבורה לקידום ביצוע.

מירי רגב, שרת התחבורה, צילום: אוהד צויגנברג מירי רגב, שרת התחבורה | צילום: אוהד צויגנברג מירי רגב, שרת התחבורה, צילום: אוהד צויגנברג

בדברי ההסבר של משרד התחבורה האצת התוכניות וביצועם בשטח יובילו להעסקת מאות עובדים בעבודות קבלנות שונות, מהנדסה אזרחית ועד גמר פרויקטים שונים, מהלך שיתרום לצמיחה במשק, או מה שמכנים שם "הדיל של התשתיות" לשנים הקרובות.

מהרשימה עולה שבפעם הראשונה משרד התחבורה דורש רשמית תוספת של כ-1.1 מיליארד שקל עבור השלמת עבודות בקו הרכבת הקלה הראשון בגוש דן - הקו האדום (פ"ת-ת"א-בת ים), כולל תקציב ייעודי חדש עבור הבלתי צפוי מראש (בצ"מ), לאחר שהתקציב הקודם מוצה במלואו.

 

כפי שנחשף בכלכליסט, מבקר הפנים של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים, שאחראית על הפרויקט) קובי נבון כבר העריך לפני כחודשיים שהפרויקט במתכונות הנוכחיית יחייב תוספת של כ-800 מיליון שקל. הסכום שמבוקש עכשיו מגלם את התחזיות ואת "רשת הביטחון" הנדרשת לתקופה הקרובה. עדיין לא ברור כיצד יגיב האוצר לבקשה שמהווה חריג בתקציב של כ-6.5%, תחת ההבנה שמדובר בפרויקט שאמור לצמצם את השימוש ברכב פרטי ולצמצם את בעיית פקקי התנועה וזיהום האוויר לטובת שימוש בהסעת המונים.

האצת פרויקט המסילה המזרחית

עוד בתוכנית, האצת פרויקט המסילה המזרחית של רכבת ישראל שתחבר אחרי אמצע העשור את לוד וחדרה. החלק שמבקשים להאיץ ולהשלים הוא מקטע D בין לוד לראש העין ובעלות של כ-650 מיליון שקל. עוד בתוכנית, האצת מתחם התחזוקה בלוד בעלות של כ-830 מיליון שקל והאצת הכפלת מסילת החוף בין הרצליה לשפיים בעלות של כ-420 מיליון שקל.

הרכבת הקלה בת"א, צילום: שאול גולן הרכבת הקלה בת"א | צילום: שאול גולן הרכבת הקלה בת"א, צילום: שאול גולן

בתחום הניידות משרד התחבורה רוצה להשלים את פרויקט ה"אופנידן" שמבוצע על ידי חברת נתיבי איילון. מדובר בפריסת 100 ק"מ של שבילי אופנים ברחבי גוש דן, שביצועם התעכב בשנים האחרונות. האמדן הראשוני של התקציב היה 500 מיליון שקל, ועתה משרד התחבורה מבקש תוספת של כ-350 מיליון שקל להשלמת העבודות.

בתחום חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) משרד התחבורה הגיש מספר פרויקטים לזרוז ביצוע מלא, ביניהם נתיב תחבורה ציבורית בכביש 65 בין דברת לצומת גולני בעלות של כ-835 מיליון שקל; הרחבות בכביש 71 באזור בית שאן בכ-420 מיליון שקל; שיפורים בכביש 85 ובכביש 264 בעלות מצרפית של כ-600 מיליון שקל; נת"צ בכביש 446 באזור מודיעין עילית בכ-220 מיליון שקל וכביש עוקף כפר יונה בכ-180 מיליון שקל. עוד מתוכנן תכנון מפורט לכניסה החדשה לנתב"ג מכיוון כפר חב"ד בכ-20 מיליון שקל

תגיות