אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל מכניסה את המותג של Be גם אל המרכולים צילום: אוראל כהן

שופרסל מכניסה את המותג של Be גם אל המרכולים

לכלכליסט נודע כי רשת המזון תמתג מחדש את כל מוצרי הפארם של המותג הפרטי כ־Be במקום שופרסל. המהלך יחזק את מותג הפארם ופריסתו מול סופר־פארם

15.07.2020, 08:35 | נורית קדוש

שופרסל עושה עוד מהלך בניסיון לחזק את מותג הפארם Be. ל”כלכליסט” נודע כי שופרסל ממתגת מחדש את כל מוצרי המותג הפרטי בקטגוריות הפארם, הטיפוח והטואלטיקה תחת השם Be, גם בסניפי רשת המזון וגם בסניפי רשת הפארם. בצעד זה שופרסל מבקשת לבדל את מוצרי הפארם של המותג הפרטי ממוצרי המזון והניקיון שיישארו תחת השם שופרסל, ולייצר מעטפת ונראות של התמחות בקטגוריות הפארם.

קראו עוד בכלכליסט

סניף רשת הפארם. נגיסה נוספת בספקים, צילום: אוראל כהן סניף רשת הפארם. נגיסה נוספת בספקים | צילום: אוראל כהן סניף רשת הפארם. נגיסה נוספת בספקים, צילום: אוראל כהן

מדובר בצעד שנותן ביטוי לסינרגיה בין שופרסל לרשת הפארם שביצעו בתחילת השנה מיזוג סטטוטורי, שבמסגרתו אוחד הסחר לשתי הרשתות. מיתוג מוצרי הפארם בשופרסל תחת Be מאפשר לחברה לחשוף את מותג הפארם ברצפת המכירה של כ־300 סניפים ברחבי הארץ. כך שופרסל מחזקת את רשת Be, המונה רק 81 חנויות, מול מובילת השוק סופר־פארם המפעילה כ־250 סניפים. הבוקר Be צפויה לפתוח את חנות הדגל בדיזנגוף סנטר, שעליה שילמה לקבוצת פוקס שהחזיקה בזכויות השכירות כ־10 מיליון שקל.

מהלך המיתוג מחדש הושלם בתום חצי שנה של היערכות ויחול על מגוון של מאות מוצרים. מדובר בצעד שנעשה במקביל להשקת סניפי פארם תחת המותג בחנויות שופרסל, במתכונת של חנות בתוך חנות. בחודש שעבר הושק המתחם הראשון של Be בסניף שופרסל ביהוד, והרשת נערכת לפתוח עוד כ־30 מתחמי הפארם בסניפים בשנים הקרובות. בחלק מהסניפים יש בתי מרקחת.

לאור עוצמתו של המותג הפרטי של שופרסל בסניפיה, ההחלטה למתג את מוצרי הפארם תחת Be צפויה להביא חשיפה משמעותית לרשת הפארם. מותג שופרסל הושק ב־2006, הוגדר תחת כהונתו כמנכ”ל של איציק אברכהן כמנוע צמיחה ומהווה היום "ספק" רביעי במכירות הרשת, בצמוד לאסם ולפני החברה המרכזית (קוקה־קולה ישראל). הצמיחה שהובילה לכך שכל מוצר רביעי בעגלה שייך למותג הפרטי שופרסל גרמה לנגיסה במכירות ספקים גדולים שנפגעים מהתעצמות המותג הפרטי.

בשוק יש הטוענים שיש לרסן את העוצמה של המותג הפרטי בכלים רגולטוריים. "שופרסל יושבת עם החברות למו"מ על תנאי הסחר, כשבפועל היא גם מתחרה ישיר שלהן ולא רק קמעונאית. זה יוצר קשיים והיה נכון שרשות התחרות תגדיר אותה ספק גדול, הכפוף למגבלות חוק המזון", טוען בכיר בשוק המזון. מנגד, ברשות התחרות רואים במותג פרטי כמחולל תחרות ומתייחסים בסקפטיות לטענות הספקים. לטענת גורמים ברשות, עוצמתם של הספקים בישראל חריגה ביחס לעולם, ולכן אין מקום לבלום תחרות שמייצרים מותגים פרטיים. עוד נטען כי במילא המגבלות על ספק גדול, כמו קביעת שטחי מדף, אינן יכולות לחול על המותג הפרטי המהווה נכס של הרשת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות