אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפקידים בדואר התרשלו - הלקוחות נאלצו לשלם את העמלה על צ'קים שחזרו צילום: שמעון מלול

הפקידים בדואר התרשלו - הלקוחות נאלצו לשלם את העמלה על צ'קים שחזרו

פקידי הדואר החלו להשתמש במערכת חדשה, אלא שבשל קשיי הסתגלות הם סרקו בחלק מהמקרים צ'קים לפני חתימת הלקוח. עקב כך, הבנק של הלקוח מחזיר לו את הצ’ק וגובה ממנו עמלה של כ־20 שקל

15.07.2020, 08:35 | אביאור אבו

לקוחות ועובדי הדואר נאלצים לשאת בתשלום עמלה לבנקים על צ’קים שחוזרים עקב טעויות של פקידי הדואר, כך עולה ממידע שהגיע לידי "כלכליסט". לפני חודשיים עבר הדואר למערכת סריקת שוברים וצ’קים חדשה. אם בעבר סרקה המערכת רק את הפס המגנטי של שובר התשלום, עתה היא סורקת גם את הצ’ק כולו. אלא שפקידי הדואר, בשל הקושי להתרגל למערכת החדשה, סורקים בחלק מהמקרים את הצ’ק לפני חתימת הלקוח. עקב כך, הבנק של הלקוח מחזיר לו את הצ’ק וגובה ממנו עמלה של כ־20 שקל. גם הדואר מצדו נושא בעמלת החזרת הצ’ק, אלא שהכסף לא יוצא מקופת הדואר.

קראו עוד בכלכליסט

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל, צילום: שמעון מלול דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל | צילום: שמעון מלול דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל, צילום: שמעון מלול

לפי טענות זכייני הדואר, הוא גובה את העמלה מפקידיו ו"מעניש" אותם על הטעות. מייל שהגיע לידי “כלכליסט” מוכיח כי הדואר מודע לגודל התופעה הזו. בחודש שעבר נחשפה ב”כלכליסט” פרקטיקה פסולה נוספת של הדואר, אשר מעניק תמריצים כספיים לפקידים שישכנעו לקוחות לפרוס חשבונות לתשלומים, שעליהם הם משלמים ריבית גבוהה. חברת הדואר מתמודדת בשנים האחרונות עם תלונות על טיב השירות. לפי דו”ח נציב תלונות הציבור, 74% מהתלונות נגד הדואר ב־2019 נמצאו מוצדקות, לעומת 35% ב־2010. אתמול החל הליך ההפרטה של 20% ממניות החברה.

מדואר ישראל נמסר: "בעקבות שדרוג מערכת חדשה, ישנן טעויות אנוש נקודתיות בסריקת צ'קים. בוצע רענון בסניפים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות