אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועד הטייסים באל על: "נפעל לשנות את ההסכם שנחתם בכל דרך העומדת לרשותנו" צילום: רויטרס

ועד הטייסים באל על: "נפעל לשנות את ההסכם שנחתם בכל דרך העומדת לרשותנו"

כך כתב הוועד בסופ"ש באגרת ששלח לטייסים ובו התייחס לחתימת ההסתדרות ללא אישור הטייסים, על הסכם העבודה החדש לפיו הם יוחזקו בחל"ת עד 2021; עוד לדברי הטייסים "באמתלה של הסכם סיוע לקורונה, העבירה ההנהלה בסיוע ההסתדרות הסכם קבוע לקיצוץ שכר לטייסי אל על בסדר גודל של 50%"

19.07.2020, 11:27 | נווית זומר

"אנחנו נפעל בשיקול דעת לשנות את ההסכם הזה בכל דרך העומדת לרשותנו", כך נכתב באגרת ששלח בסופ"ש ועד הטייסים לטייסי החברה, ובו התייחס לראשונה לעובדה כי ההסתדרות, בצעד יוצא דופן, חתמה בשם הטייסים על הסכם העבודה החדש לפיו הם יוחזקו בחל"ת עד 2021.

קראו עוד בכלכליסט

באגרת נאמר “שבוע מאתגר ולא פשוט עבר עלינו. חתימת הסכם עבודה מעל לראשינו ללא מו”מ ובחוסר תום לב ע”י ההנהלה, אולם בעיקר ע”י אלה המייצגים אותנו - ההסתדרות, הינה רעידת אדמה אמיתית באל על ובכלל בעולם התעסוקה. ההתעלמות המוחלטת של ההסתדרות וההנהלה לכך שמתחילת המשבר, הטייסים נרתמו בכל כוחם ורוחם למען הצלת החברה מעוררת שאת נפש".

אל על, צילום: רויטרס אל על | צילום: רויטרס אל על, צילום: רויטרס

עוד כותבים הטייסים, “אנו יודעים שוועדים נוספים בישראל מוטרדים מאוד מהמהלך של ההסתדרות. היום זה אנחנו, מחר זה הם. כל ניסיונותינו להציג ולהראות שחלקינו היחסי בהתייעלות שונה ממה שהוצג על ידי ההנהלה נדחה על הסף על ידי ההסתדרות בתירוצים שונים ומשונים”. לטענתם “ברור לנו לחלוטין כי נרקמה כאן עסקה בין ההנהלה וההסתדרות להטיל את מלוא העול של הבראת החברה עלינו הטייסים. אך לא כאן נפסק הדבר, באמתלה של הסכם סיוע לקורונה העבירה ההנהלה בסיוע ההסתדרות הסכם קבוע לקיצוץ שכר לטייסי אל על בסדר גודל של 50% ללא קשר לתקופת הקורונה.

"אף לא אחד מההנהלה, הדירקטוריון, מגזרים אחרים בחברה, ההסתדרות, משרדי הממשלה והמגזר הפרטי קיצץ בשכרו בשיעור כזה כפי שההסתדרות ביצעה עבורנו על דעת עצמה. ולצערנו זהו אינו צעד זמני אלא על פי הסכם עליו חתמה ההסתדרות להמשך לעתיד עבודתנו בחברת אל על. הטייסים נרתמו בכל כוחם ורוחם למען הצלת החברה. אנחנו היחידים שטסנו טיסות קוויקי לאוסטרליה. היחידים שביצענו מסביב לעולם ב-60 שעות. היחידים שטסו בתנאי מזג אוויר ושעות קשות וסיכנו את חייהם במתיחת קצה היכולת שלנו כטייסים, לא רק שנשכחו אלא ההיפך”.

עוד טוען הוועד, “אנו מואשמים על ידי הנהלת החברה, ההסתדרות וגם לצערנו חברינו עובדי החברה כאלו שרוצים בסגירת החברה שיקרה לנו מפז. אף אחד מהם לא קיצץ כ-50% מתנאי השכר והעבודה שלו למשך שנים! הזעם שלכם ברור ומובן, אך אנחנו נפעל בשיקול דעת לשנות את ההסכם הזה בכל דרך העומדת לרשותנו. כל בר דעת מבין כי לא זו הדרך לנהל מערכת יחסים עם עובדים, בטח ובטח עם עובדיה הבכירים של החברה. וזו לא הדרך להביא להצלת החברה.

"איננו רואים בנק אשר יהיה מוכן לסכן מיליוני דולרים מכספי לקוחותיו בחברה שבה יחסי העבודה רעועים. הוועד פועל להבין את משמעויות החוזה ויציג בהמשך את המשמעויות שלו בפני אצ”א. בשבוע הקרוב נמשיך להיוועץ עם יועצינו ואנשינו לגבי צעדי המו”מ”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות