אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורד ומובילאיי הכריזו על שת"פ - והשאירו בצד את הרכב האוטונומי צילום: בלומברג

פורד ומובילאיי הכריזו על שת"פ - והשאירו בצד את הרכב האוטונומי

לפי ההודעה, מובילאיי תסייע לפורד בשדרוג היכולות של מערכות נהיגה בסיסיות למדי; בכך מצטרפות השתיים, בין היתר, למרצדס בנץ שהודיעה לאחרונה כי תפרוש משותפות הרכב האוטונומי שלה עם ב.מ.וו, ולטסלה שנאלצה להודות כי עד פיתוח רכב אוטונומי אמיתי יעברו שנים

20.07.2020, 18:00 | תומר הדר

פורד ומובילאיי הודיעו היום (ב') על שיתוף פעולה חדש. למי שציפה לבשורות בתחום הרכב האוטונומי, צפויה אכזבה: לפי ההודעה, מובילאיי תסייע לפורד בשדרוג היכולות של מערכות נהיגה בסיסיות למדי. הרשימה כוללת, בין היתר: סייען אקטיבי לשמירה על מרחק מהרכב מלפנים, סייען שמירה על נתיב נסיעה ומערכת בקרת שיוט אקטיבית - מערכות שניתן למצוא כיום ברכבי רוב היצרנים המשווקים בישראל.

קראו עוד בכלכליסט

מפעל של פורד, צילום: בלומברג מפעל של פורד | צילום: בלומברג מפעל של פורד, צילום: בלומברג

מדובר בהצהרה הרחוקה שנות אור מהצהרות עבר של מובילאיי - וגם של פורד - אודות זינוקים מטאוריים בתחום הרכב האוטונומי. שתי החברות לא לבד: מרצדס בנץ הודיעה ממש לאחרונה כי תפרוש משותפות הרכב האוטונומי שלה עם ב.מ.וו לצורך התמקדות ברכבים שלא יהיו אוטונומיים; גם טסלה נאלצה להודות כי עד פיתוח רכב אוטונומי אמיתי יעברו שנים, והקורונה גרמה ליצרני רכב כדוגמת JLR להאט את קצב פיתוחי רכב אוטונומי ולהתמקד במערכת סיוע לנהיגה בלבד.

יש להדגיש: מובילאיי ופורד בהחלט משתפות פעולה בכל הקשור ברכב אוטונומי. רק בשבוע שעבר הודיעה מובילאיי על ניסויים עתידיים שיתקיימו בגרמניה, בנסיעה במכונית פורד אוטונומית, אך בפועל הדרך אל האוטונומיה ארוכה מאוד. ההתמקדות במערכות הסיוע לנהיגה אינה מקרית: מדובר במאפיין שיצרני הרכב צריכים כדי למקסם את הרווחיות של כל מכונית שנמכרת לצרכן.

כך, בדגמי מכוניות רבים משווקות גרסאות המצוידות במערכות סיוע אקטיביות, לצד גרסה של אותו רכב שאינה מצוידת במערכות האקטיביות. אצל חלק מיצרני הרכב שאינם מציעים מערכות כאלה, מדובר בגורם שעלול לטרפד את מכירתו של רכב. תהליך דומה התרחש גם בישראל בשנת 2019, עם ביטול הטבת המס למערכות בטיחות מהסוג שמסוגל רק לצפצף.

שווי מערכות אלה, שעלותן בפועל מסתכמת במאות דולרים בודדים, מתורגם בספרי ההזמנות לאלפי דולרים שהלקוחות מוכנים לשלם עבור יכולת בלימה משופרת או הגה שזז כדי לשמור על נתיב הנסיעה, או שהלקוחות פשוט בוחרים ברכב שמצויד במערכות האקטיביות. נתונים של JD POWER האמריקאית מראים כי מעל ל-70% מהמכוניות שנמכרות בארה"ב מצוידות במערכות אקטיביות. בישראל, לפי הערכות, מדובר במעל ל-60%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות