אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גט גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר צילום: אוראל כהן

גט גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

על פי הערכה, החברה שוקלת הרחבה של הגיוס כדי להשקיע בפלטפורמה חדשה למגזר העסקי. מארק און, מנכ"ל גט ישראל: "הגיוס החדש הוא גיוס מותרות שיאפשר לחברה לקבל גמישות להתרחב בעולם"

21.07.2020, 09:00 | מאיר אורבך

חברת Gett מודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר בהובלת משקיעים קיימים וכן מספר משקיעים חדשים אשר החברה אינה חושפת את שמם כעת. חלק ראשון של הגיוס על סך 24 מיליון דולר נחשף בפברואר בכלכליסט וכעת מכריזה החברה על השלמתו ל-100 מיליון דולר. מרבית הגיוס הנוכחי יהיה באקוויטי כאשר חלק קטן ממנו יהיה באשראי ואג"ח. על פי הערכה, החברה שוקלת הרחבה של הגיוס כדי להשקיע בפלטפורמה החדשה שעליה הכריזה. השווי שעל פיו גייסה החברה הוא 1.5 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם כלכליסט אמר, מארק און, מנכ"ל גט ישראל, "ישראל, רוסיה ואנגליה רווחיות עבורנו בימים אלה. הרווחיות מאפשרת לנו לראות שהעסק שלנו מייצר כסף וזה מדד חשוב להצלחה. ברבעון הראשון של 2021 כל החברה תהפוך להיות רווחית ותייצר מזומנים. הגיוס החדש הוא גיוס מותרות שיאפשר לחברה לקבל גמישות להתרחב בעולם. הגענו לאבן דרך מאוד חשובה בחיים של חברת סטארט-אפ, כאשר הגענו לנקודת תפנית שמהיום החברה לא חייבת לגייס כסף אלא מייצרת מזומנים".

מארק און מנכ"ל Gett, צילום: אוראל כהן מארק און מנכ"ל Gett | צילום: אוראל כהן מארק און מנכ"ל Gett, צילום: אוראל כהן

"בארצות הברית יש לנו כיסוי מלא דרך ליפט, יש לנו כיסוי גבוה באירופה ובאסיה גם במדינות רבות באסיה וכמובן גם בלונדון וישראל", אמר און. "יש לא מעט חברות שמתחברות לפלטפורמה החדשה שלנו. אנחנו עובדים לכסות את מרבית העולם וכל הסכם כזה לוקח לא מעט זמן".

"גם צוותים מקומיים שעובדים במדינה יעבדו דרך הפלטפורמה ולא רק אנשים שטסים. חברות מחפשות להגדיל ביקושים וזמן החתימה על הסכמי שיתופי פעולה מתקדם הרבה יותר מהר", הוסיף און. "הרבה מכרזים קורים מאוד מהר בעיקר בעולם העיסקי. בעולם הצרכני יש האטה שמורגשת".

גייסה 100 מיליון דולר, צילום: Gett גייסה 100 מיליון דולר | צילום: Gett גייסה 100 מיליון דולר, צילום: Gett

ההשקעה תאפשר לחברה להרחיב את השירותים שלה בכל העולם כאשר לקוחותיה העסקיים יוכלו להשתמש באפליקציה של החברה להזמין נסיעה בכל מקום בעולם דרך האפליקציה ללא קשר לחברת ההסעות או מוניות שפועלת במדינה. לאחרונה חשף כלכליסט שבעקבות הקורונה ספגה גט ירידה משמעותית בנפח הנסיעות הקמעונאיות. הפעילות העסקית של החברה שכוללת גם את שירותי השליחויות וכן עבודה עם עשרות אלפי תאגידים בישראל ובעולם הקטינה את הפגיעה וגרמה לירידת שווי קלה ביותר של החברה.

דייב וייסר מייסד ומנכ"ל Gett מסר: "בעוד אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מטלטלת, נראה כי נגיף הקורונה השפיע על האופן בו העולם כולו מתנייד ממקום למקום. דווקא היום, אולי אף יותר מבעבר, חברות זקוקות לפתרונות ברמת בטיחות גבוהה אשר יאפשרו להם לנהל ביעילות את מערך התחבורה שלהן, בכל מקום בעולם, גם בעתות משבר החזון שלנו הוא לחבר את כל פתרונות התחבורה ברחבי העולם, תחת פלטפורמה טכנולוגית אחת, ובכך לייעל את כל חווית הנסיעה, החל מביצוע ההזמנה וכלה בתשלום ומעקב".

כשליש מהחברות ברשימת Fortune 500 כבר נמנות על לקוחות Gett . כחלק מהשלכות מגפת הקורונה, הרי שמצד אחד ארגונים ותאגידים נדרשים לשדרג את מערך ההיסעים היבשתי שלהם, ומהצד השני עליהם לקצץ בעלויות התפעול.

עמוס גניש, יושב ראש הדירקטוריון מסר: "השלמת סבב הגיוס בזמן מגפת הקורונה מהווה הפגנת אמון ברורה של בעלי המניות ומשקיעים חדשים בחזון החברה לכבוש את תחום התחבורה לעסקים ולהמשיך בהתרחבות הגלובלית".

תגיות