אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הביטוח הכי מתחשבת בנהגים בזמן המשבר - הראל. במקום האחרון בדירוג - מגדל צילום: שאטרסטוק

חברת הביטוח הכי מתחשבת בנהגים בזמן המשבר - הראל. במקום האחרון בדירוג - מגדל

רשות שוק ההון פרסמה היום לראשונה את מדד הסולידריות, שבחן עד כמה 15 חברות ביטוח הרכב פעלו להיטיב עם הציבור בתקופת משבר הקורונה; בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד ועוד

22.07.2020, 18:23 | נעמי צורף
הראל, כלל, שומרה, ליברה ושלמה הן חברות הביטוח המדורגות בחמשת המקומות הראשונים של מדד הסולידריות שפרסמה היום רשות שוק ההון, שבדק עד כמה החברות פעלו להיטיב עם הציבור בביטוח רכב בתקופת משבר הקורונה. לעומתן, בשלושת המקומות האחרונים במדד שדירג 15 חברות מדורגות שירביט, ביטוח חקלאי ובמקום האחרון מגדל.

קראו עוד בכלכליסט

הרשות פרסמה לראשונה את מדד הסולידריות, בהמשך להקלות השונות שפרסמה בחודשים האחרונים לטובת ציבור המבוטחים נוכח משבר הקורונה. הרשות פעלה מול חברות הביטוח לפרסומו של מדד המקבץ 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים, לפיהן מדדה הרשות את חברות הביטוח. כל אחת מהחברות קיבלה ניקוד שהביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברה.

מכוניות, צילום: שאטרסטוק מכוניות | צילום: שאטרסטוק מכוניות, צילום: שאטרסטוק

בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד (מקבילה להנחת השבתה) בדיעבד למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ועוד פרמטרים נוספים.

כיום ישנם בישראל כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') והיקף הפרמיות בענף עומד על כ-8.5 מיליארד שקל בשנת 2019. בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה פחת השימוש בכלי רכב. כחלק מסל הפעולות של הרשות לקידום חדשנות, מעודדת הרשות שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה, כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (תשלום על פי צריכה).

כחלק מפעולות הרשות לחזק את מעמד הצרכן ולעודד את חברות הביטוח לפעול לטובת ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, תפעל בהמשך הרשות לפרם ממדי סולידריות בענפים נוספים כמו ביטוח דירה וביטוח עסקים.

ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון מסר: "אני שמח שבשעה לא פשוטה זו למשק ולציבור יש חברות ביטוח שמגלות אמפטיה וסולידריות ועומדות לצד לקוחותיהן, מעבר למה שמתחייב מהאותיות, קטנות כגדולות, בפוליסה. אנחנו מעודדים וקוראים לכל החברות להמשיך ולהצטרף לגל הזה ולהקל עוד יותר על מבוטחים וחוסכים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות