אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביה"ד לעבודה דחה בקשת טייסי אל על לקבוע שההסכמים שנחתמו בשמם אינם תקפים צילום: רויטרס

ביה"ד לעבודה דחה בקשת טייסי אל על לקבוע שההסכמים שנחתמו בשמם אינם תקפים

ביום ראשון יתקיים דיון בהשתתפות כל הצדדים; לאחר שהטייסים לא הגיעו להבנות עם ההנהלה, חתמה ההסתדרות על הסכם העבודה הקיבוצי במקומם, שכלל פיטורי כ-71 טייסים, קיצוץ שכר של כ-29% וביטול הטבות שונות

23.07.2020, 16:46 | נווית זומר

המאבק בין ועד טייסי אל על (650 טייסים) להסתדרות גולש לבית המשפט: ועד הטייסים הגיש לבית הדין לעבודה בקשה למתן צו הצהרתי הקובע, כי ההסכמי העבודה החדשים, עליהם חתמה ההסתדרות עם אל על, בשם הטייסים ובניגוד לרצונם, אינם תקפים. אולם בית הדין דחה את הבקשה למתן צו זמני וקבע שאל על וההסתדרות ישיבו לבקשה עד יום א' הקרוב, שבו יקיים בית הדין דיון לבקשת סעדים זמניים.

קראו עוד בכלכליסט

הטייסים ביקשו גם צו הצהרתי הקובע כי ההסתדרות ואל על אינן יכולות לחתום על הסכם קיבוצי הנוגע לטייסים בלי לשתפם במו"מ ,וצו המחייב את ההסתדרות לנהל איתם מו"מ בתום לב ובשקיפות ולשתף אותם בו. כמו כן הם מבקשים צו עשה זמני המחייב להציג בפניהם את ההסכמים שנחתמו עם שאר הוועדים בחברה ולאפשר להם להגיש תביעה כספית נגד אל על וההסתדרות.

מטוס אל על, מקור: דוברות אל על/אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון מטוס אל על | מקור: דוברות אל על/אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון מטוס אל על, מקור: דוברות אל על/אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

בבקשה לבית הדין נכתב: :"עניינה של בקשה ייחודית זו היא אובדן רסן גמור של אל על שלא ניהלה מו"מ, לא בשקיפות ולא בתום לב, אלא הציגה לטייסים דרישה חד צדדית של 110 מיליון דולר בעלות העסקתם".

לטענת הטייסים, "ההסתדרות מעלה בתפקידה ופעלה תוך ייצוג בלתי הוגן והפליית הטייסים, קיבלה את דרישות החברה ללא בדיקה כלכלית וללא הגבלת זמן". לטענתם, הסכם ההבראה הרוחבי בחברה מפלה את טייסי אל על לעומת המגזרים האחרים (תחזוקה, מנהלים ודיילים).

לאחר שהטייסים לא הגיעו להבנות עם הנהלת החברה, החליטה ההסתדרות לחתום על הסכם העבודה הקיבוצי שלהם מול אל על, שכלל פיטורי כ-71 טייסים, קיצוץ שכר של כ-29% וביטול הטבות שונות. בסה"כ סכום הקיצוץ לו נדרשו הטייסים עומד על 110 מיליון דולר לשנה, למשך 5 שנים .

ההסתדרות טענה שכנציגת העובדים, בסמכותה לחתום בשמם.

חתימת ההסכם עם הטייסים, היה המכשול האחרון בדרך לעמידה בתנאים של האוצר לקבלת סיוע המדינה - ערבות מדינה להלוואה של 250 מיליון דולר והנפקת מניות אל על בסך 150 מיליון דולר, שהמדינה התחייבה לרכוש ובכך להעביר לידיה את השליטה בחברה.

אתמול הודיע משרד האוצר כי ביצוע ההנפקה הוא התנאי לקבלת ההלוואה, אך יש לציין כי אם דירקטוריון אל על יקבל את הצעתו של המשקיע החרדי אלי רוזנברג לרכישת 45% מאל על תמורת 75 מיליון דולר, אזי, בכוונת רוזנברג לגייס הלוואה בסך 400 מיליון דולר מבנקים ולוותר על ההנפקה.

על פי דרישת האוצר, אל על צריכה להכין מתווה להנפקה עד סוף החודש. גם המשקיע דרש מאל על להשיב על הצעתו ולהשלים את המכירה, אם תתבצע, עד סוף אוגוסט.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "נגיב באופן ענייני בבית הדין עם זאת, בשעה קשה זו חשוב להתייחס לעובדות ולא לבדיות. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי עשו וימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת לשמור על זכויות הטייסים באל על ולמנוע את מחיקתה המוחלטת של חברת התעופה, אך לא ייתכן שבעת פנייתם לביה"ד יכתימו הטייסים את שמה של ההסתדרות שנאבקת למענם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות