אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסנונית הראשונה? רשת חנויות חשמל ביפן דוחה את גיל הפרישה לפנסיה מ-65 ל-80 צילום: Nikkei

הסנונית הראשונה? רשת חנויות חשמל ביפן דוחה את גיל הפרישה לפנסיה מ-65 ל-80

חברת Nojima מעסיקה 3,000 עובדים ומעוניינת לשמר עובדים מיומנים גם אם עברו את גיל הפרישה - 65. גם חברת Summit, המפעילה מרכולים באזור טוקיו, העלתה את גיל הפרישה ל-75. מהאביב הבא, חברות יפניות יחויבו לעשות מאמץ להשארת עובדיהן עד גיל 70 בשל מחסור בכוח אדם

26.07.2020, 21:39 | שירות כלכליסט

רשת חנויות החשמל היפנית נוג'ימה (Nojima) החליטה לאפשר לעובדיה לעבוד עד גיל 80 אם הם רוצים בכך, והעלתה בכך את גיל הפרישה מ-65 כדי לשמר אצלה עובדים מנוסים ביפן ההולכת ומזקינה. ההצעה מתייחסת ל-3,000 עובדי החברה שבסיסה ביוקוהאמה, כולל סגל המוכרים בחנויותיה.

קראו עוד בכלכליסט

החל מהאביב הבא, חברות יפניות יחויבו לעשות מאמץ להשארת עובדיהן אצלן עד גיל 70, אך המהלך של נוג'ימה עולה על המחויבות הזאת בעשר שנים, ועשוי לעודד חברות נוספות במגזר הקמעונאי – המסתמך מאוד על הון אנושי אך עומד בפני מחסור עתידי בכוח אדם כמו שאר המגזרים ביפן – לפעול בהתאם.

יושיוקי טנאקה, מנהל בנוג'ימה, אמר שהחברה רוצה ש"מגוון רחב של עובדים ימלאו בה תפקיד פעיל, בכל מקום שבו היא פועלת".

נוג'ימה היא אחת מקמעונאיות הטכנולוגיה הגדולות באזור טוקיו, ומפעילה חנויות גדולות שמתחרות ברשתות גדולות ממנה כמו ימדה דנקי. בשונה מכמה מיריבותיה, נוג'ימה אינה מסתמכת על נציגי היצרניות הפועלים בחנויותיה, ועובדי המכירות המבוגרים שלה, המחזיקים בידע נרחב על המוצרים ומיומנות בשירות לקוחות, מהווים נכס חשוב עבורה.

סניף של רשת  Nojima היפנית, צילום: Nikkei סניף של רשת Nojima היפנית | צילום: Nikkei סניף של רשת  Nojima היפנית, צילום: Nikkei

עובדים שירצו להמשיך לעבוד אחרי גיל 65 יתבקשו לחדש את חוזי ההעסקה שלהם מדי שנה. הגבול העליון לעבודה סדירה כיום הוא 80, בהתחשב במצב גופני, אך בכוונת נוג'ימה לשקול שיטות שונות לאפשר לעובדיה להישאר אצלה גם אחרי הגיל הזה.

קמעונאיות אחרות ביפן נעות גם הן בכיוון דומה. חברת Summit למשל, המפעילה מרכולים בסביבות טוקיו, העלתה את גיל הפרישה שלה ל-75. כמו כן בכוונת החברה לבדוק דרכים לאפשר לעובדיה לעבוד מהבית, בין היתר כדי לחסוך מהם שעות ארוכות בדרכים ועמידה ממושכת בחנויות.

מתחרתה של נוג'ימה, Big Camera, מאפשרת כבר היום לעובדיה בחלק מהחנויות לענות על שאלות צרכנים מרחוק באמצעות מוניטורים המותקנים בהן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות