אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת אקספלוריום הישראלית גייסה 31 מיליון דולר צילום: explorium

חברת אקספלוריום הישראלית גייסה 31 מיליון דולר

החברה פיתחה מעין מנוע חיפוש שיודע לענות על שאלות באמצעות מידע מאלפי מאגרים המניב תחזיות מדויקות. סיבוב הגיוס הנוכחי מביא את כלל ההשקעות בחברה ל-50 מיליון דולר

28.07.2020, 16:00 | הגר רבט
חברת אקספלוריום (Explorium) הישראלית הודיעה היום (ג׳) על גיוס 31 מיליון דולר בסבב B, פחות משנה לאחר גיוס סבב A גדול. הגיוס נערך בהובלת המשקיעה הקיימת קרן Zeev Ventures ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: קרנות Emerge ו-F2 Capital. לקחו בו חלק גם הקרנות 01 Advisors של בכירי Twitter לשעבר ו-Dynamic Loop של סר רונלד כהן. הסיבוב מביא את סך ההשקעות באקספלוריום ל-50 מיליון דולר מאז הקמתה.  

קראו עוד בכלכליסט

אקספולריום עוסקת בתחום חדש יחסית בענף הביג דאטה שמספק יכולות חיזוי לחברות מסקטורים שונים. הטכנולוגיה של החברה מחברת את הדאטה הפנימי של לקוחותיה לאלפי מאגרי מידע חיצוניים ליצירת מעין מנוע חיפוש כגון מידע על עסקים, אתרים, מיקום, התנהגות, אירועים על ציר הזמן.

בשלב הבא מחלצת הפלטפורמה באופן אוטומטי קשרים סמויים, סיגנלים ייחודים ומשתנים משפיעים (features) שמאפשרים תחזיות מדויקות יותר. התוצאה היא הסרת המחסום למציאת הדאטה הנכון עבור צוותי דאטה סיינס ושיפור יכולת קבלות ההחלטות עבור מנהלים בהתבסס על מודלי חיזוי ומשופרים המשקללים את ההקשר הרחב יותר מחוץ לחברה.

מייסדי אקספלוריום, מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר, צילום: explorium מייסדי אקספלוריום, מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר | צילום: explorium מייסדי אקספלוריום, מאור שלמה, אור טמיר ועומר הר, צילום: explorium

״הבעיה הכי גדולה של חברות היא כיצד לשים את היד על דאטה שיאפשר להן לבנות מודלי חיזוי מדויקים״ אומר לכלכליסט מאור שלמה, מנכ״ל אקספלוריום וממייסדי החברה. ״בנינו פלטפורמה שעושה אוטומציה לתהליך הזה בהינתן שאלת חיזוי מסוימת, כמו האם עסק מסוים יכול להחזיר את ההלוואה שניתנה לו או היכן כדאי להשקיע בנדל״ן״.

שלמה מוסיף כי משבר הקורונה אף מהווה הזדמנות יוצאת דופן עבור אקספלוריום בעקבות הצורך האקוטי שנוצר ביצירת תחזיות שוק חדשות: ״בזמן האחרון הרבה מאוד מודלים חיזויים שנבנו לאורך שנים קרסו והדאטה שנאסף נהיה כמעט לא רלוונטי כי המחלה שינתה את התבניות במציאות".

״היום צריך להכניס פרמטרים חדשים לחלוטין למשוואה", הסביר, "ובמהלך תקופת הקורונה הוספנו המון מאגרים שרלוונטיים למצב. סיפוק מודלים מדויקים הוא ברובו עניין של אוטומציה ושל מציאת סיגנלים רלוונטיים - לתת משקל חדש למשתנים קיימים״.

שלמה ציין כי המערכת הלומדת של החברה מוצאת הקשרים ככל שכמות המידע שעומד לרשותה גדולה יותר: ״ככל שאנחנו מרחיבים את יריעת הדאטה המשתנים שהמערכת מסוגלת למצוא גדלים".

מאור שלמה מנכ"ל אקספלוריום , צילום: ניר סלקמן Nir Slakman מאור שלמה מנכ"ל אקספלוריום | צילום: ניר סלקמן Nir Slakman מאור שלמה מנכ"ל אקספלוריום , צילום: ניר סלקמן Nir Slakman

למה אתם יותר טובים מחברה שמתמחה בביג דאטה ותחזיות לתחום ספציפי, כמו חברות בתחום הנדל״ן למשל?

״קודם כל אנחנו לא חברת מודלים, יש חברות שבונות מודל מן המוכן - ׳מודל מדף׳ - לתחום מסויים אבל אנחנו מוצאים את המאגרים שרלוונטיים לשאלה שלך בצורה אוטומטית, לכן בהגדרה הפתרון שלנו יהיה טוב יותר ממודל מדף. מה גם שחלק מהלקוחות שלנו הן חברות שמוכרות מודלים כאלה ואנחנו מעצימים את היכולות שלהם״.

מה השלב הבא?

״היום יותר מתמיד אנחנו מבינים מה גודל הבעיה שאנחנו מנסים לפתור בשוק. בתעשיית הדאטה מאוד ברור שזו ה-בעיה אבל מעולם לא היינו במצב שחשבנו שאפשר לפתור אותה בצורה סקיילבילת וממש לבנות מנוע חיפוש לדאטה, זה היה רעיון שהשתעשענו בו לפני הקמת החברה. היום אני מאמין שאם נעשה דברים כמו שצריך - יש לנו סיכוי לבנות חברה מאוד מיוחדת ולייצר אימפקט אמיתי בתעשייה שלנו בפרט וגם בישראל ככלל״.

פלטפורמת אקספלוריום, צילום: דורון לצטר Doron Letzrer פלטפורמת אקספלוריום | צילום: דורון לצטר Doron Letzrer פלטפורמת אקספלוריום, צילום: דורון לצטר Doron Letzrer

מהחברה נמסר כי מאז הודיעה על סיבוב הגיוס הקודם, שילשה את בסיס הלקוחות שלה והרחיבה את היצע הדאטה לתעשיות ותחומים חדשים. בנוסף למנוע איתור ושילוב הדאטה שהיא מוכרת (כחלק מהפלטפורמה או באופן עצמאי), החברה מסייעת לארגונים בטרנספורמציה לעולם ה-Machine Learning על ידי בניית מודלי חיזוי על גבי הפלטפורמה שמטרתם ליצור יתרון תחרותי ולשפר ביצועים עסקיים על בסיס דאטה.

בין לקוחותיה נמנים חברות בתחום הפינטק והפיננסים המספקות שירותים לעסקים כגון OnDeck, BlueVine ו-Behalf, לצד סוכנויות מדיה ופרסום בינלאומיות כגון CrossMedia, חברות eCommerce הכוללות את GlassesUSA ועוד. לחברה מספר שיתופי פעולה עם שחקניות ענן מובילות הכוללות את Amazon Web Services ו-Snowflake, לצד חברות ייעוץ אסטרטגי מבוססות-דאטה כגון Nova Consulting.

התוכנה של אקספולריום בפעולה, צילום: דורון לצטר Doron Letzrer התוכנה של אקספולריום בפעולה | צילום: דורון לצטר Doron Letzrer התוכנה של אקספולריום בפעולה, צילום: דורון לצטר Doron Letzrer

ניקולה הרלה, מנכ״ל Nova Consulting ולשעבר שותף מנהל בכיר ב-Boston Consulting Group התייחס לגיוס: ״אקספלוריום פורצת דרך בחיפוש אחר מידע חיצוני עבור Machine Learning, באיתור הדאטה הכי רלוונטי למודל שלי. לא מדובר בפריצת דרך שהתרחשה באופן חד-פעמי אלא תהליך מתמשך החל מהאופן בו אנחנו קולטים ומעבדים מידע עד כדי ניטור מודלים חיזויים בקצה השני. במיוחד בימים אלו של חוסר ודאות ושינויים באקלים העסקי, החיפוש המתמשך של אקספלוריום אחר דאטה חדש שיעשיר את תמונת המצב שלנו נותן מענה מצוין לצורך להתאים ולשפר את הפעילות באופן מתמיד".

אורן זאב, שותף מייסד בקרן Zeev Ventures, הוסיף: ״הצלחת החברה עם מגוון לקוחות - החל ממותגים גלובליים ועד סטארט-אפים בצמיחה מהירה - מדגישה את הצורך הבוער של חברות להשיג דאטה טוב יותר ואת הכלים להשתמש בו באופן מיטבי״.

אדם ביין, לשעבר סמנכ״ל התפעול של Twitter והיום שותף מייסד בקרן 01 Advisors, התייחס גם הוא להשקעה בחברה: "אקספלוריום היא כמו חנות אפליקציות למודלים חיזויים; תרכיב עליה את המודל שלך והפלטפורמה פשוט מוצאת דאטה מגוון שגורם להכל לעבוד טוב יותר״.

תגיות