אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה פגעה בהכנסות HOT  - בציוד קצה ועסקים; השירותים הנייחים בעלייה

הקורונה פגעה בהכנסות HOT - בציוד קצה ועסקים; השירותים הנייחים בעלייה

הכנסות החברה נותרו ללא שינוי והסתכמו ב-950 מיליון שקל, ה-EBITDA גדל ב-1.5%; ההכנסות מציוד קצה (כמו מכירת מכשירים סלולאריים) ירדו ב-16%, עקב סגירת חנויות בעת הגל הראשון של הנגיף; ההכנסות מעסקים ירדו ב-12%; החברה גייסה 7 אלף מנויים במגזר הנייח, ואיבדה 9 אלף מנויים במגזר הנייד

30.07.2020, 20:17 | אביאור אבו
חברת התקשורת HOT מסכמת את הרבעון השני של 2020 עם יציבות בהכנסות וב-EBITDA, על בסיס מטבע מקומי - כך עולה מהדו"חות שפרסמה הערב (ה') חברת אלטיס אירופה (Altice Europe) של פטריק דרהי, בעלת השליטה ב-HOT.

קראו עוד בכלכליסט

ה-EBITDA (רווח לפני מיסים, ריבית ופחת) גדל בכ-1.5% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-369 מיליון שקל - הנתון כולל גם את ת.א.ט, חברת הטכנאים של אלטיס בישראל, "לאור חסכון בעלויות הנהלה כלליות והוצאות מכירה ושיווק". הכנסות החברה עמדו על כ-950 מיליון שקל, עלייה של כ-0.1% לעומת רבעון מקביל. החברה מדווחת על ירידה של כ-16% בהכנסות מציוד קצה (כדוגמת מכשירים סלולריים) שעמדו על כ-56 מיליון שקל, לאור ההאטה וסגירת מרכזי הסחר והקניונים עקב משבר הקורונה.

שלטי חוצות של הוט שלטי חוצות של הוט שלטי חוצות של הוט

מאידך, החברה מדווחת על עלייה של כ-3.7% בהכנסות משירותים שעמדו על כ-774 מיליון שקל, למרות הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים לאור סגירת הגבולות עקב משבר הקורונה. ההכנסות משירותים נייחים (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) הסתכמו ב-564 מיליון שקל, עלייה של כ-3.7% ביחס לרבעון השני של 2019, לאור "גידול בשימוש בשירותי תקשורת בתקופת הקורונה". ההכנסות משירותי סלולר (HOT מובייל) הסתכמו ב-209 מיליון שקל, עלייה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות מעסקים הסתכמו בכ-120 מיליון שקל, קיטון של כ-12% לעומת רבעון מקביל, חלקו לאור השלכות מנגיף הקורונה.

השקעות החברה, יחד עם ת.א.ט, הסתכמו ברבעון ב-260 מיליון שקל, עלייה של כ-7.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד "לאור שדרוג ציוד אינטרנט". התזרים מפעילות שוטפת ירד בכ-10% והסתכם בכ-109 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה.

גייסה 7 אלף לקוחות בנייח, איבדה 9 אלף בנייד

זה רבעון שישי ברציפות שהחברה מדווחת על עלייה במספר המנויים בנייח. במהלך הרבעון גייסה החברה 7 אלף לקוחות נטו, כך שמספרם בסופו עמד על 1.036 מיליון. מדובר על האטה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה 14 אלף מנויים וברבעון שלפניו גייסה 7 אלף מנויים. יש לקחת בחשבון כי לקוח שמצטרף למסלולי סלולר מסוימים של החברה, הכוללים גם אפליקציית VOD לנייד של נקסט TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה - נספר גם כלקוח במגזר הנייח. החברה מדווחת כי עד כה הצטרפו לשירות האינטרנט 500 מגה כ-40 אלף לקוחות, זאת לעומת מצבה של 32 אלף לקוחות ברבעון הקודם.

מספר המנויים בסלולר קטן ברבעון השני לאחר שישה רבעונים של גידול רצוף, ובמהלכו איבדה החברה 9 אלף לקוחות נטו, כך שבסופו מספרם עמד על 1.346 מיליון מנויים. את האבדן גורר מגזר הפריפייד (כרטיס בתשלום מראש) שנפגע לאור עצירת התיירות, שכן במגזר הפרטי גייסה החברה 5 אלף לקוחות. HOT מובייל שומרת על המקום הרביעי בישראל מבחינת נתח שוק עם כ-15% מכלל מנויי הסלולר בישראל.

עם תחילת משבר הקורונה, החליטו ב-HOT כי אף עובד מתוך 1,400 עובדי החברה לא יצא לחל"ת, אך כל עובד נדרש לנצל שלושה ימי חופש מהמכסה השנתית. מאז שחדלה חברת הכבלים להיסחר בבורסת תל אביב בספטמבר 2018, היא אינה מדווחת על תוצאותיה באופן מפורט. החברה אינה מפרידה בין התחומים במגזר הנייח ואינה מפרידה בין לקוחות קמעונאיים לסיטונאיים.

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT, מסרה: "מאז החל משבר הקורונה בחודש מרץ, אנו חווים עלייה משמעותית בביקושים לשירותי טלוויזיה ואינטרנט, ובעיקר הצטרפות מואצת לשירותי האינטרנט במהירות של 500 מגה. בשנה האחרונה השקיעה HOT עשרות מיליוני שקלים בשדרוג ופיתוח הרשת של החברה, על מנת להמשיך לעמוד בביקושים הגדלים, לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר ולהיות בקידמה הטכנולוגית של שוק התקשורת הישראלי. אנו נערכים גם למכרז דור חמש ומבצעים שורת מהלכים לבחינת הרשת".

תגיות