אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוסטרליה תחוקק חוק שיחייב את פייסבוק וגוגל לשלם לחברות מדיה עבור תוכן צילום: canva

אוסטרליה תחוקק חוק שיחייב את פייסבוק וגוגל לשלם לחברות מדיה עבור תוכן

על פי דיווח באתר טק-קראנץ', הצעת החוק תחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשתף חברות מדיה ברווחים מפרסומות. זאת, לאחר שבאפריל הודיעה הממשלה כי מו"מ שהתנהל להשגת הסדר מוסכם בנושא לא צלח

31.07.2020, 22:19 | שירות כלכליסט

אוסטרליה בדרך לחוקק חוק שיחייב חברות פרסום דיגיטלי כמו גוגל ופייסבוק לשלם לחברות מדיה וחדשות עבור תוכן שלהן שמפורסם ברשתות החברתיות. על כך מדווח אתר טק-קראנץ'. 

קראו עוד בכלכליסט

נציבות התחרות והצרכנות של אוסטרליה (ACCC) פרסמה היום פרטים על הצעת החוק הראשונה שתחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשתף חברות מדיה ברווחים מהפרסומות. זאת, לאחר שבאפריל הודיעה הממשלה שמשא ומתן על הסדר מרצון מול החברות לא צלח וכי בכוונתה לאמץ חקיקה בנושא.

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בעדותו בקונגרס, השבוע, צילום: youtube מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בעדותו בקונגרס, השבוע | צילום: youtube מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בעדותו בקונגרס, השבוע, צילום: youtube

תחת הצעת החוק, ה-ACCC מציעים הליך בוררות מחייב של "הצעה סופית", זאת במטרה להימנע מפלטפורמות המבקשות "למשוך זמן" במשא ומתן על התשלומים. לפי ההצעה, חברות יקבלו שלושה חודשים לערוך דיונים וגישור ביניהן. לאחר הזמן הזה, בורר בלתי תלוי יבחר בתוך 45 ימי עסקים איזו הצעה סופית שניתנה על ידי כל אחד משני הצדדים היא המקובלת ביותר.

לפי ה-ACCC, "המנגנון יבטיח שחילוקי דעות על תשלומים עבור תוכן ייפתרו במהירות. עסקאות על תשלומים יוכלו, במקרה בו נדרשת בוררות, להתקבל בתוך שישה חודשים מרגע שהחוק ייכנס לתוקף".

החוק החדש מאפשר גם לקבוצות של כמה חברות מדיה לנהל משא ומתן קולקטיבי במטרה להשיג הסכם טוב יותר בנוגע לשימוש בתוכן שלהן בידי הפלטפורמות.

מבחינת אכיפת החוק, מוצע כי חוסר שיתוף פעולה, כמו חוסר תום לב במשא ומתן או הפרת התחייבויות מינימליות, יוכל להוביל לקנסות. גובה הקנסות יוכל להגיע עד ל-10 מיליון דולר או פי 3 מהרווח שנוצר מהתוכן או 10% מהמחזור של החברה בשוק ב-12 החודשים האחרונים - הגדול מביניהם.

הצעת החוק מוגדרת באופן רחב שמונע מחברות להתחמק מתשלום על ידי כיבוי מוצר חדשותי מסוים, דוגמת גוגל ניוז. דבר כזה בדיוק עשתה גוגל בספרד כדי להימנע מתשלום עבור שימוש חוזר בקטעי טקסט מחדשות והשירות בשוק הספרדי עודנו מכובה. אולם הצעת החוק של ה-ACCC תקפה גם עבור מנוע החיפוש של גוגל (גוגל סרצ') כמו גם לגוגל דיסקבר. משמעות הדבר היא שגוגל תאלץ לוותר על הצגת כל תוכן חדשותי אוסטרלי במטרה להימנע מהתשלומים – משימה יותר מורכבת וקשה מכיבוי מוצר בודד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות