אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: "שכר הטייסים בחברה - עד 160 אלף שקל בחודש" צילום: רויטרס

אל על: "שכר הטייסים בחברה - עד 160 אלף שקל בחודש"

כך עולה מתגובת אל על לבית הדין האזורי בת"א שדן בבקשת החברה לדחות את תביעת הטייסים לבטל את הסכם העבודה שחתמה בשמם ההסתדרות. עוד עולה, כי 78 טייסים מכ-630 הטייסים המועסקים בחברה השתכרו שכר של 110-160 אלף שקל בחודש. הטיייסים: "מדובר בהצגת שכר מגמתית, שכרו של קברניט באל על הוא 45,000 שקל (22,000 שקל נטו)"

03.08.2020, 13:39 | נווית זומר

"השכר החודשי הממוצע של קברניטי אל על על פי נתוני 2019 היה כ-95,000 שקל (כולל שעות נוספות). שכרם של 78 מהטייסים היה בין 110,000 שקל ל-160,000 שקל בחודש. ובממוצע עמד על כ-120 אלף שקל (כולל שעות נוספות)", כך עולה מתגובת אל על לבית הדין האזורי לעבודה בת”א.

קראו עוד בכלכליסט

אל על, באמצעות עו”ד נחום פינברג, מבקשת מבית הדין לדחות את תביעת הטייסים, שדרשו מבית הדין לבטל את הסכם העבודה החדש שחתמה בשמם ההסתדרות . אל על מציינת כי נכון ל-31 בדצמבר 2019 הועסקו בחברה כ-630 טייסים מתוך כ-6,300 עובדים. "מדובר בעובדים בעלי כוח ארגוני רב ביותר ובהתאם גם תנאי העסקתם ושכרם הם מהמשופרים בחברה ובמשק הישראלי בכלל, כאשר במקרים רבים שכרם גבוה אף משכר המנכ”ל וסמנכ”לים בחברה”, כך נכתב בבקשת אל על.

מטוסי אל על בנתב"ג, צילום: רויטרס מטוסי אל על בנתב"ג | צילום: רויטרס מטוסי אל על בנתב"ג, צילום: רויטרס

עוד טוענת אל על, "מדובר בכ-10% מעובדי החברה ועלות שכרם מהווה למעלה מ-41% מעלות השכר בחברה. בהתייחסה להסכם שנחתם עם הטייסים בשנת 2018 טוענת אל על, “הסכם שנחתם על רקע כניסתן לתוקף של תקנות טייס חדשות שחייבו שינויים בהסדרי הפעילות של הטייסים הייתה גם התייעלות. אולם, כנגד התייעלות זו זכו הטייסים לשלל הטבות ובהן גם העלאת שכר בשיעור של 46.4%, בשלוש פעימות. שתי פעימות בשיעור כולל של 43% ששולמו עד כה ופעימה שלישית ואחרונה בשיעור של כ-3% שבוטלה במסגרת ההבראה למגזר אצ”א.

עוד טוענת אל על "כי מאמצע חודש מאי החולף החברה קיבלה דרישה, “להשיב מחל”ת טייסים מצי 737 שאין בו שום פעילות טיסתית. זאת, כך נדרש ונטען, לאור העובדה שהם ‘בכירים יותר’ ברשימת הבכירות מטייסים שנמצאו בעבודה בצי 787-7. יש להבין, משמעות הדברים היא תשלום שכר מלא לבטלה לטייסים שלא יטוסו. בתקופה בה אין טיסות, החברה נאבקת על קיומה ואלפי עובדים מצויים בחל”ת. גם הפעם, החברה הייתה מוכנה לבחון אפשרות של הפעלת מספר טיסות מצומצם בצי 737 על מנת לאפשר העסקתם של אותם טייסים בכירים. זאת, למרות שהכדאיות הכלכלית של הפעלת טיסות אלו בעידן של חוסר ביקוש מוטלת בספק, זאת, על מנת לקדם חתימה על הסכם עקרונות בדבר החיסכון של 110 מיליון דולר בשנה למגזר זה עד ליום 1.6.2020".

הטייסים: "הנהלת אל על מנסה לייצר ספינים"

"מדובר בהצגת שכר מגמתית של הטייסים מבלי לספר שעבדו, בהיקף של שתי משרות לדרישת החברה", כך נכתב בתגובה של הטייסים, למצגת השכר שלהם שהגישה אל על לבית הדין לעבודה. "הנהלת אל על מנסה לייצר ספינים שכל מטרתם להשאיר את החברה תחת בעלי השליטה הנוכחים ולהפנות את הזרקור אל העובדים כאילו הם האשמים במצבה של החברה. טייסי אל על הם מהטייסים הטובים והיעילים ביותר בעולם. גם החברה והמדינה אמרו זאת לאחר ההסכם שנחתם באוקטובר 2018, שלא ניתן למספרים לבלבל - על פי הסכם העבודה, שכרו של קברניט באל על הוא 45,000 שקל (22,000 שקל נטו) ושל קצין ראשון 30,000 שקל (16,000 שקל נטו). אם החברה דורשת מהטייסים לטוס בשעות נוספות, הם מתוגמלים על פי הסכם העבודה. הסכם הטייסים כבר חסך לחברה 220 מיליון שקל.

"בנוסף הסכימו הטייסים לצעדי התייעלות נוספים של 150 מיליון שקלים. הטייסים היו המגזר הראשון באל על, שהודיע כבר בתחילת המשבר על נכונותו להיכנס תחת האלונקה כדי להציל את החברה ואת תעופה הישראלית כאשר הודיעו על נכונותם להוריד את שכר הטייסים בעשרות אחוזים. צר לנו שדירקטוריון החברה לא דורש הורדה שכזאת מבעלי התפקידים האחרים בחברה (חלקם קרובי משפחה של בעלת השליטה) לכל הנוגעים בדבר (מלבד בעלי החברה) ברור שעל מנת לחלץ את אל על יש לשלב כוחות: הנהלה, עובדים והמדינה. בפועל העובדים הסכימו לקיצוצי שכר, המדינה להלוואה אך בעלת השליטה לא מוכנה להזרים אגורה".

תגיות