אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוטפו הישראלית גייסה 75 מיליון דולר בהובלת בסמר צילום: מור שני

יוטפו הישראלית גייסה 75 מיליון דולר בהובלת בסמר

הפלטפורמה של החברה מסייעת לאתרי אי-קומרס לשווק את מוצריהן ברשת. בכסף שגויס מתכוונים המייסדים לגייס כוח אדם נוסף ולהמשיך ברכישות של חברות נוספות על אף משבר הקורונה

04.08.2020, 16:00 | הגר רבט
חברת יוטפו (Yotpo) הישראלית, הודיעה היום (ג׳) על השלמת סבב גיוס חמישי (E) בסך 75 מיליון דולר אותו הובילו אדם פישר ו- BVP (Bessemer Venture Partners). השתתפו בהשקעה גם קרן כלל-טק Access Industries וקרן Vertex שלקחו חלק גם בסבבי הגיוס הקודמים, לצד קרן Hanaco שמשקיעה לראשונה בחברה.

קראו עוד בכלכליסט

יוטפו נוסדה בשנת 2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין, כפלטפורמה ליצירת ביקורות רוכשים ותכנים ויזואליים. כיום, לאחר שתי רכישות אסטרטגיות, היא מפתחת פלטפורמה המסייעת לאתרי אי-קומרס לשווק את מוצריהן אונליין, בכדי ליצור חווית רכישה יוצאת דופן ולהגדיל את כמות הרכישות. בין לקוחות החברה Patagonia, Rebecca Minkoff, Gymshark, MVMT, Drunk Elephant, Bob's Discount Furniture. בחברה מועסקים מעל 500 עובדים בתל אביב, יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

״על אף הקורונה, יצאנו לסבב במרץ לפי התכנון״, מספר לכלכליסט עומרי כהן, ממייסדי החברה: ״גייסנו בתקופה של אי ודאות. אמנם הרבעון השני שלנו נראה מצוין אבל יצאנו לשוק שכמעט לא היו בו כבר עסקאות בכזה סדר גודל. אחד המשקיעים הרים את הכפפה כדי להוביל סבב שהצטרפו אליו עוד משקיעים, וגייסנו 25 מיליון מעל מה שרצינו״.

לפי נתוני החברה, מאז סבב הגיוס האחרון בנובמבר 2017, Yotpo חוותה צמיחה של מעל 300% בלקוחותיה ועלייה של 250% בהכנסות השנתיות החוזרות. החברה צופה גם שתכפיל את הכנסותיה בשנתיים הקרובות, מכיוון שעקב התפשטות הקורונה חלה קפיצה משמעותית ברכישות באתרי אי-קומרס, מה שהוביל לשינוי בהעברת תקציבים של מנהלי שיווק מאופליין לאונליין, ולעלייה גדולה בביקוש לשימוש במוצרי החברה.

״אנחנו נהנים נהנים משוק שפשוט מתפוצף: כמעט בכל קטגוריה יש גידול של 30%, אבל זו תוצאה ארוכת שנים של השקעה במוצרים. עד 2016 עבדנו רק בקטגוריה אחת של תוכן משתמשים ובשלוש השנים האחרונות אנחנו מנסים לעשות משהו גדול יותר ולבנות פלטפורמת שיווק לאי קומרס״.

מייסדי Yotpo מימין: תומר תגרין ועומרי כהן, צילום: מור שני מייסדי Yotpo מימין: תומר תגרין ועומרי כהן | צילום: מור שני מייסדי Yotpo מימין: תומר תגרין ועומרי כהן, צילום: מור שני

ביוטפו מתכוונים להשתמש בכספי הסבב לגיוס אנשים והמשך רכישות של חברות על אף הקורונה: ״החזון שלנו הוא בניית פלטפורמה לאתרי מסחר כי כל פתרון בנפרד קיים בשוק אבל אין פלטפורמה אחת שמאחדת אותם בצורה סינרגטית. מהזווית של הצרכן, אם החנות שבה את רוכשת תנהל מולך את המגע דרך הרבה מאוד פתרונות את תרגישי חוויה שבורה וזה מה שיוטפו מנסה לפתור״.

הקרונה אמנם האיצה את ההסתמכות על אי-קומרס, אבל היא גם מביאה לקריסה של מותגי ענק. רק השבוע התבשרנו על פשיטת רגל של לורד אנד טיילור האמריקאים למשל. איך שני הדברים האלה משפיעים עליכם?

״הקורונה מאיצה טרנד שהוא בן עשור - ריטיילרים שנלחמים על החיים שלהם וכאלה שלא האיצו את המעבר עוד קודם משלמים עכשיו. אנחנו משרתים היום היקף עסקאות שמקביל לתקופת הבלאק פריידי בכל יום. על הריטיילרים שקורסים היום מפצים מותגים שנולדו לתוך הדיגיטיל או כאלה שעשו את המעבר בהצלחה״.

אדם פישר, שותף בקרן BVP מסר: "מאז ההשקעה הראשונה שלנו לפני למעלה משלוש שנים, Yotpo הרחיבה את חבילת המוצרים שלה באופן משמעותי, עברה לטפל בלקוחות גדולים יותר והשקיעה המון בגיוס ופיתוח כח אדם איכותי בחברה. הייחודיות של Yotpo היא שהחברה מתמקדת בחברות המוכרות ישירות לצרכן, יחד עם אתגר כפול של העלאת ההכנסות של לקוחותיה ושמירה על חווית רכישה יוצאת דופן. עם האסטרטגיה של מגוון מוצרים אשר משתמשים במקור מידע אחד, Yotpo הולכת להוביל את תחום האי-קומרס מרקטינג למשך שנים רבות. "

תגיות