אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המסכה שתגביר לכם את הקול ותתרגם אותו לשמונה שפות צילום: רויטרס

המסכה שתגביר לכם את הקול ותתרגם אותו לשמונה שפות

המסכה C-Face Smart mask שפיתח סטארט-אפ יפני נועדה להפוך את התקשורת והשמירה על ריחוק חברתי לקלות יותר. המסכה מולבשת על המסכה הרגילה ומותקן בה מיקרופון שמתחבר לסמארטפון באמצעות בלו טות'

04.08.2020, 15:31 | שירות כלכליסט
מסכות הפנים שהפכו לפריט חובה בימי הקורונה העניקו לסטארט-אפ היפני דונוט רובוטיקס (Donut Robotics) הזדמנות להינצל מהמשבר ולפרוץ קדימה. החברה יצרה מסכה חכמה, כלומר מסכה סטנדרטית עם שדרוג הייטק, שנועדה להפוך את התקשורת ואת השמירה על ריחוק חברתי לקלות יותר.

קראו עוד בכלכליסט

בשילוב עם אפליקציה מיועדת, המסכה - C-Face Smart mask יכולה לתמלל שיחות, להגביר את קולו של בעל המסיכה ולתרגם את הדברים שהוא אומר לשמונה שפות שונות.

מנכ"ל דונאט רובוטיקס טייסוקה אונו, צילום: רויטרס מנכ"ל דונאט רובוטיקס טייסוקה אונו | צילום: רויטרס מנכ"ל דונאט רובוטיקס טייסוקה אונו, צילום: רויטרס

עם זאת, המסכה כוללת פתחי אוורור שלא מאפשרים הגנה מהקורונה, אלא היא נועדה להתלבש מעל למסכה הרגילה, כך לפי מנכ"ל החברה טאיסוקה אונו שהתראיין לאתר CNN. המסכה מיוצרת מפלסטיק לבן וסיליקון, ומותקן בה מיקרופון שמתחבר למכשיר הסמארטפון של בעל המסיכה באמצעות בלו טות'. בשלב זה המערכת יכולה לתרגם יפנית לסינית, קוריאנית, וייטנאמית, אינדונזית, אנגלית, ספרדית וצרפתית.

החברה הוקמה ב-2014 בעיר קיטה קיושו על ידי אונו והמהנדס טאקאפוני אוקבה במטרה "לשנות את העולם באמצעות רובוט תקשורת קטן ונייד". בהתאם, החברה פיתחה לראשונה את תוכנת התרגום עבור רובוט בשם סינמון, אך כשהמגיפה פרצה פרויקט הרובוט הוקפא, ואז עלה הרעיון להשתמש בתוכנה הקיימת במסכה לפנים.

במקור הרובוט עליו עבדו נועד לשרת נוסעים בשדה התעופה בטוקיו ולספק לתיירים מידע שימושי שיעזור להם להתמצא בשדה התעופה. לפי אונו, התוכנה שפיתחו משתמשת בלמידת מכונה שפותחה בסיוע מומחים לתרגום ומתמחה בשפה היפנית. הם התחילו לבחון אבטיפוס של הרובוט ב-2017 ובמקביל המשיכו בפיתוח הטכנולוגיה.

התאמת הטכנולוגיה לנסיבות

אולם בתחילת השנה כשפרצה הקורונה הפרויקט כאמור הוקפא. "אזל לנו הכסף ולא היינו בטוחים אם נצליח להחזיק את החברה", סיפר אונו. בחיפוש אחר פתרון הם עלו על הרעיון להתאים את התוכנה למוצר שנמכר היטב בזמן המגיפה.

בניסיון להגשים את הרעיון, החברה השיקה ביוני קמפיין מימון המונים שהשיג 265 אלף דולר בתוך 37 דקות בלבד. "זה היה מאד מפתיע", הודה אונו. "כי לרוב לוקח שלושה או ארבעה חודשים לגייס סכום כזה". בסבב נוסף של מימון, שבו פתחו ביולי גייסו 539 אלף דולר נוספים, שלפי אונו ישמשו לפיתוח תוכנת התרגום לשוק הבינלאומי.

מסכה חכמה, צילום: רויטרס מסכה חכמה | צילום: רויטרס מסכה חכמה, צילום: רויטרס

אונו מעריך כי החברה תתחיל בהפצת המוצר בדצמבר אז תחלק בין 5,000 ל-10 אלף מסכות חכמות ביפן, שיימכרו במחיר של בין 40-50 דולר ועוד דמי מנוי לאפליקציה. ההתרחבות מחוץ ליפן לא תצא לפועל לפני אפריל 2021 לכל המוקדם, אך אונו מציין שכבר נרשמה התעניינות בבריטניה ובארה"ב.

שבב הבלו טות' של המסכה יכול להתחבר לסמארטפונים שנמצאים במרחק של עד 10 מטרים, כך שאונו מקווה שהמסכה תקל על שמירה על הנחיות הריחוק החברתי, במיוחד במקומות כמו בתי חולים ומשרדים, שכן היא תאפשר תקשורת טובה יותר. "יש עדיין הרבה סיטואציות שמחייבות מפגש פנים מול פנים" הסביר. "בשגרה החדשה הזו שהתפתחה...המסכה והאפליקציה יהיו מאד מועילות".  

תגיות