אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביונד מיט הפסידה 10.2 מיליון דולר ברבעון, המניה נפלה צילום: MIKE BLAKE

ביונד מיט הפסידה 10.2 מיליון דולר ברבעון, המניה נפלה

למרות שעלתה על ציפיות השוק בשורת ההכנסות - המכירות צמחו ב-69% לשיא של 113.3 מיליון דולר - ביונד מיט הכירה בכך שהמגיפה גרמה "להאטה משמעותית" בפעילות שלה. "אנו גאים בדרך שבה הצוות ביצע את ההתאמות הנדרשות למצב ומממשיכים להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית לטווח הארוך"

05.08.2020, 09:19 | שירות כלכליסט
ביונד מיט נפלה ב-8.5% במסחר המאוחר בנאסד"ק לאחר פרסום הדוח המסכם שלה לרבעון השני : יצרנית תחליפי הבשר רשמה ברבעון הפסד של 10.2 מיליון דולר או של 16 סנט למניה, לעומת הפסד של 9.4 מיליון דולר או של 24 סנט למניה ברבעון המקביל.

קראו עוד בכלכליסט

ההפסד המתואם עמד על 1.2 מיליון דולר או 2 סנט למניה, בדומה לציפיות האנליסטים ובהשוואה להפסד של 2.3 מיליון דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ב-69% לשיא של 113.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-67.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, וכאשר הצפי בשוק עמד על 99.2 מיליון דולר.

המשקיעים לא התלהבו מכך שהחברה עלתה על ציפיות השוק, לאחר שבהודעה ציינה ביונד מיט שהמגיפה גרמה ל"האטה משמעותית" בעסקי המזון שלה, בשל סגירת הפעילות אצל חלק ניכר מהלקוחות העסקיים בחלק מתקופת הדוח וגם לאחריה.

בה בעת, ביונד מיט ציינה ש"היא מזהה עלייה בביקושים מצד החנויות הקמעונאיות לנוכח המעבר של צרכנים לאכילה בבית, וזו מקזזת את הירידה במכירות ללקוחות המספקות שירותי מזון" - כך נאמר בהודעת ביונד מיט. 

"אף שהקוביד-19 הוסיף מורכבות לניהול העסק שלנו, אנו גאים בדרך שבה הצוות שלנו ביצע את ההתאמות וממשיך להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית שלנו בטווח הארוך. תוך פיקוח הדוק על הסיכונים בטווח הקצר אנו ממשיכים להשקיע בעתיד של ביונד מיט בטווח הארוך ", אמר מנהל הכספים הראשי של ביונד מיט מארק נלסון.

מניית ביונד מיט זינקה ב-88% מתחילת 2020 וב-42% בשלושת החודשים האחרונים - בנעילה אתמול, טרם פרסום הדוח, טיפסה המניה ב-5.9%. שווי השוק של החברה עומד עתה על 8.85 מיליארד דולר.  

ביונד מיט מנהלת תחרות עזה נגד המתחרה הגדולה שלה, חברת Impossible Foods הפרטית. בשבוע שעבר רשמה אימפוסיבל הישג משמעותי מאד, לאחר שחתמה על הסכם עם הפצה עם וולמארט, שתשווק את המוצרים שלה. הכנסת המוצר ל-2,100 סניפי וול מארט תרחיב מהותית את הנגישות למוצרי אימפוסיבל למעל 8,000 חנויות ברחבי ארה"ב.

תגיות