אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זנסיטי הישראלית גייסה 13.5 מיליון דולר צילום: עמית שעל

זנסיטי הישראלית גייסה 13.5 מיליון דולר

הסטארט-אפ עושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לנתח נתונים מהרשתות חברתיות עבור הרשויות המקומיות ובכך מסייע לראשי הערים להבין טוב יותר את מגוון הדעות והצרכים של תושביהם

05.08.2020, 15:59 | הגר רבט
חברת הסטארט-אפ הישראלית זנסיטי (Zencity) הודיעה היום על השלמת סבב B בסך 13.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון TLV Partners. לקחו חלק בסבב גם Salesforce Ventures כמשקיעה אסטרטגית, לצד המשקיעים הקודמים בחברה - M12, Vertex Ventures, Canaan Partners Israel (CPI) - קרן ההשקעות של מיקרוסופט ו-i3 Equity Partners.  

קראו עוד בכלכליסט

חברת Zencity, שנוסדה ב-2015, מספקת לרשויות מקומיות תובנות מבוססות נתונים המאפשרות להן לקבל החלטות מדויקות יותר כל ידי הבנה מעמיקה של צרכי ורצונות התושבים שלהן. החברה עושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לנתח נתונים מרשתות חברתיות, ערוצי המוקד העירוני, וערוצי התקשורת השונים ומייצרת תובנות בזמן אמת המותאמות לצרכים של ראשי ערים, מנכ״לי עיריות ועוד. תובנות אלה מאפשרות לרשויות המקומיות להבין את מגוון הדעות והצרכים של תושביהן בקנה מידה רחב.
עידו עברי ואיל פדר-לוי. זנסיטי, צילום: עמית שעל עידו עברי ואיל פדר-לוי. זנסיטי | צילום: עמית שעל עידו עברי ואיל פדר-לוי. זנסיטי, צילום: עמית שעל

״הקורונה הביאה קפיצה של ממש בשימוש במערכת, גם מצד לקוחות קיימים וגם הצטרפות של כ-50 לקוחות חדשים בתקופה הזו״ מספר לכלכליסט איל פדר-לוי, מנכ״ל Zencity ואחד ממייסדיה. ״הסיבה לכך היא העובדה שהשלטון המקומי, בארה״ב אפילו יותר מבמקומות אחרים, הוא שמנהל את המשבר הזה. שאלות כמו הפעלה של בתי ספר, פתיחת עסקים ומסעדות, נמצאות הרבה פעמים ברמה המקומית. בנוסף, יש הרבה דברים שהעיריות יוזמות בעצמן וראינו הרבה דוגמאות יפות לזה כמו עיריית ר״ג שהקצתה עכשיו שטח לחתונות בגן הלאומי, למשל. כל ההחלטות האלה מושפעות מאוד ממה הצרכים שבאמת מטרידים את התושבים, ואם בעבר היה מספיק להתעדכן פעם בשבוע או לפני החלטות גדולות, היום ההחלטות האלה קורות ברמה יומימיות״.

לזנסיטי יש היום לקוחות בישראל ובארה״ב כמעט בלעדית ומטרת הסבב היא להרחיב את הפעילות לאזורים נוספים בעולם. לפי נתוני החברה, יש לה היום לקוחות במעל ל-150 ערים בארבע מדינות בעולם וב-28 מדינות בארה״ב. בשנה האחרונה חתמה החברה הסכמים עם לקוחות מפתח כולל לוס אנג׳לס, שיקגו ויוסטון (ערים מספר 2,3 ו-4 בגודלן בארה״ב), ועוד ערים מוכרות רבות כולל פיטסבורג, אוסטין, ניו אורלינס ועוד. בישראל משרתת החברה מגוון רחב של ערים מאילת בדרום ועד טבריה בצפון, כולל נתניה, אשדוד, רמת גן, באר שבע, מודיעין, תל אביב ועוד.

לצד הקורונה, אנחנו רואים בארה״ב היום גם מחאה אזרחית בוערת שגם היא מנוהלת ברמה המקומית. זה משהו שבא לידי ביטוי בפעילות שלכם?

״בעיקר בשבועיים העמוסים של ההפגנות ראינו קפיצה בעיסוק בשאלות של ביטחון הציבור. באופן מעניין, להפגנות האלה יש להם אג׳נדה לאומית אבל אופי לוקאלי ולכן אנחנו רואים שמה שהכי מעניין את הלקוחות שלנו זה הגברת האמון בין השלטון המקומי למפגינים. הרי בסופו של דבר יש כאן משבר אמון: מה שהציבור אומר זה שהגוף הזה הלא עובד כמו שצריך, והרבה מהעיסוק של הלקוחות היה להבין איפה נמצאים משברי האמון ולתקן אותם. בהתאם, ראינו מקומות שבהם הצעדים שהרשות המקומית לקחה הגבירו את האמון ומקומות שבהם קרה ההפך״.  

״אני מקווה שעוד טכנולוגיות, חברות ומשאבים ישימו את הספקטור הציבורי בראש סדרי העדיפויות״ מסכם פדר-לוי

איתן בק, שותף מנהל ב-TLV Partners, צילום: אוראל כהן איתן בק, שותף מנהל ב-TLV Partners | צילום: אוראל כהן איתן בק, שותף מנהל ב-TLV Partners, צילום: אוראל כהן

איתן בק, שותף מנהל ב-TLV Partners מסר: ״זוהי ההשקעה הראשונה שלנו בחברה המתמקדת בגופים ממשלתיים, ואנו רואים את הפוטנציאל האדיר בתמיכה בצרכים של הסקטור הזה. בדרך כלל, מדובר בשוק שקשה לחדור אליו, קל וחומר לצמוח בו. אנו מלאי השראה מהעשייה ומההישגים של איל, עידו וכלל הצוות שלהם שמסור לתמיכה בצרכי הרשויות המקומיות.״

תגיות