אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טנסנט במגעים למזג בין שתי פלטפורמות הגיימינג הגדולות בסין בשווי של 10 מיליארד דולר צילום: The Business Times

טנסנט במגעים למזג בין שתי פלטפורמות הגיימינג הגדולות בסין בשווי של 10 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה הסינית מקדמת מגעים למיזוג פלטפורמות הסטרימינג למשחקי וידאו Huya ו-DouYu. אם העסקה תצא לפועל טנסנט תיצור ענקית גיימינג עם מעל ל-300 מיליון משתמשים שתאפשר לחברה לשלוט בשוק ששוויו 3.4 מיליארד דולר

05.08.2020, 12:15 | שירות כלכליכסט

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט מקדמת מגעים למיזוג בין שתי פלטפורמות הגיימינג בסטרימינג: הויה (Huya) ודויו אינטרנשיונל הולדינג (DouYu International Holdings), כך לפי אנשים המעורים בנושא. העסקה תאפשר לחברה לשלוט בשוק בשווי 3.4 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

טנסנט, שמחזיקה ב-37% מהויה ו-38% מדויו, מנהלת את המגעים עם שתי החברות בחודשים האחרונים, אולם לא סוכמו עדיין כל הפרטים, כך לדברי המקורבים שביקשו להישאר בעילום שם. לדבריהם, טנסנט מעוניינת להפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה המאוחדת.

מא האוטנג מנכ"ל טנסנט, צילום: Pandaily מא האוטנג מנכ"ל טנסנט | צילום: Pandaily מא האוטנג מנכ"ל טנסנט, צילום: Pandaily

אם העסקה תצא לפועל, היא תיצור ענקית גיימינג עם מעל 300 מיליון משתמשים ושווי שוק משולב של 10 מיליארד דולר. העסקה אף תחזק את השליטה של טנסנט בשוק הגיימינג הסיני ובמדיה החברתית במדינה, זאת על רקע התגברות התחרות על המפרסמים מצד ByteDance ושלל האפליקציות שבבעלותה, ביניהן הגרסה הסינית של טיקטוק.

טנסנט, מפעילת האפליקציה WeChat, תוכל באמצעות העסקה למכור פרסומות ברחבי רשת התכנים המורחבת שלה. לפי המקורבים, כל אחת מהחברות תשמור על הפלטפורמה והמיתוג שלה אך הן יעבדו יותר בצמידות עם אתר הספורט האלקטרוני של טנסנט, eGame.

מטנסנט ודויו סרבו להגיב על הדיווח, ואילו מהויה לא ענו על בקשות לקבלת תגובה.

DoYou פלטפורמת משחקי הוידאו , צילום: רויטרס DoYou פלטפורמת משחקי הוידאו | צילום: רויטרס DoYou פלטפורמת משחקי הוידאו , צילום: רויטרס

לפי ההערכות, שוק משחקי הווידיאו בסטרימינג בסין מייצר השנה הכנסות של 23.6 מיליארד יואן (3.4 מיליארד דולר), כך לפי חברת המחקר iResearch . רשתות הסטרימינג במדינה קמות ונופלות בהתאם לפופולאריות של השחקנים הכוכבים והטיפים הווירטואלים והמתנות שהאוהדים קונים עבורם, מה שמוביל למלחמות מחירים אינטנסיביות עבור השמות המוכרים ביותר.

Huya פלטפורמת משחקי הוידאו בנהפקה בבורסה, צילום: בלומברג Huya פלטפורמת משחקי הוידאו בנהפקה בבורסה | צילום: בלומברג Huya פלטפורמת משחקי הוידאו בנהפקה בבורסה, צילום: בלומברג

הויה ודויו הצליחו למצב עצמן כפלטטפורמות המובילות במדינה, בין השאר הודות משחקים כמו PUBG Mobile ו- Honor of Kings. עם זאת, הצמיחה בהכנסות הואטה בשתי החברות ברבעונים האחרונים, לאחר שמשתמשים רבים עברו לפלטפורמת Douyin של ByteDance – המקבילה הסינית של אפליקציית הסרטונים הקצרים טיקטוק. מיזוג בין החברות יאפשר להן להוריד את עלויות השידור והתכנים בתקופה שבה התחרות על משחקי הווידיאו המשודרים רק מתגברת.

באפריל הרחיבה טנסנט את האחזקה שלה בהויה עבור 260 מיליון דולר, ובכך העלתה את זכויות ההצבעה שלה ליותר מ-50%. צ'ן שאוג'י, מייסד ומנכ"ל דויו נשאל על אפשרות של מיזוג עם הויה בשיחה עם אנליסטים במרץ, ועל כך השיב: "אני מאמין שזה החזון של טנסנט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות