אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה הכפילה את הביקושים לשעון השינה של איתמר מדיקל קרדיט: יחצ

הקורונה הכפילה את הביקושים לשעון השינה של איתמר מדיקל

משבר הקורונה אמנם היטיב עם שעון השינה של חברת המכשור הרפואי ואף הוביל לעלייה של 20% בהכנסות הרבעון השני, אך החברה רשמה הפסד של 3.2 מיליון דולר, בין היתר בשל ההוצאות יעל הייצור; השעון, שבודק בעיות נשימה במהלך השינה, מהווה תחליף למעבדות השינה שנסגרו עקב התפשטות הנגיף - ורושם הצלחה בארה"ב; המניה צוללת ב-12% בת"א

11.08.2020, 16:39 | צלי גרינברג
חברת המכשור הרפואי איתמר מדיקל דיווחה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2020, במסגרתן הציגה דוחות מעורבים עם עלייה של 20% בהכנסות - לצד העמקת ההפסד. המניה צונחת ב-12% בת"א. 

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה עמדו ברבעון על 8.8 מיליון דולר בהשוואה ל-7.3 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. כ-88.9% מההכנסות נבעו ממכירת ה-WatchPAT, שעון השינה שפיתחה החברה, שהכניס 7.9 מיליון דולר ברבעון לעומת 6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2019.

שעון השינה של איתמר מדיקל, קרדיט: יחצ שעון השינה של איתמר מדיקל | קרדיט: יחצ שעון השינה של איתמר מדיקל, קרדיט: יחצ

העלייה בהכנסות מיוחסת כאמור בעיקר לשעון השינה החד פעמי שפיתחה החברה - שנועד לבדוק דום נשימה במהלך השינה, לגביו היא מציינת כי הכפילה את תפוקת הייצור ל-6 אלף יחידות בשבוע במהלך חודש יוני, לעומת כ-3 אלף יחידות בשבוע, במהלך חודש מאי השנה. זאת, בעיקר עקב סגירת מעבדות השינה בארה"ב החל מחודש מרץ האחרון בשל התפשטות נגיף הקורונה.

עיקר הביקוש לשעון השינה של החברה ברבעון השני נוצר בארה"ב, השוק המרכזי אליו מכוונת החברה, שם מכרה ב-6.6 מיליון דולר, המהווים 83.5% מכלל מכירות שעון השינה, וכ-75% מכלל המכירות לרבעון.

לצד העלייה בהכנסות, השעון סייע בהעמקת ההפסד בשל הוצאות ייצור

ההפסד התפעולי עמד ברבעון השני על 3.2 מיליון דולר בהשוואה ל-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר ההעמקה בהפסד נובעת כתוצאה מעלייה בהוצאות ייצור בשל העלייה בביקוש למוצר, לצד עלייה של כ-31% בהוצאות השיווק והמכירה של החברה ברבעון.

ההפסד הנקי הסתכם ב-3.2 מיליון דולר או 1 סנט למניה לעומת הפסד של 1.9 מיליון דולר או 1 סנט למניה ברבעון השני של 2019. וההפסד הנקי שהחברה הציגה לתעודות הפיקדון הנסחרות בנאסד"ק (ADS) עמד על 23 סנט ל-ADS, בהשוואה להפסד של 18 סנט ברבעון המקביל.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל, אמר לכלכליסט כי "גדלנו מעל 30% ונהנינו מהמשבר, כאשר רוב החברות בתחום הציוד הרפואי בו אנו פועלים הראו ירידה במכירות. נכון ששילמנו מחיר ברווח הגולמי בשל העלייה בכמויות הייצור, לצד הצורך לענות על הביקוש הגובר לשעון השינה שלנו, אבל זה זמני. עד סוף שנה נחזור לרווחיות הרגילה שלנו לצד כניסה משמעותית לשווקים תוך ניצול ההזדמנויות שנוצרו עבורנו בעקבות המשבר. השוק שבו אנו פועלים נשלט לפני המשבר, ברובו, על ידי מעבדות שינה, והקורונה סייע לנו להפוך את היוצרות בעזרת ה-WatchPAT ONE החד פעמי, הן בשל סגירת מעבדות השינה והן בשל המעבר לרפואה מרחוק. לא נתנו תחזית קדימה, אבל אנו מרגישים חזק את המשך הצמיחה ברבעון השלישי וצופים בחיוב להמשך השנה".

איתמר מדיקל, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 1.2 מיליארד שקל ותעודות הפיקדון שלה (ADS) נסחרות בבורסת נאסד"ק ארה"ב, עלתה ב-98.8% מתחילת השנה ועד תחילת יום המסחר היום.

החברה הציגה תזרים מזומנים של 37.6 מיליון דולר, נכון לסוף המחצית הראשונה של 2020, בהשוואה ל-15.1 מיליון דולר מזומן נכון לסוף 2019.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות