אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יניב שיראזי יחליף את צביקה פולק כמנכ"ל כלמוביל צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון

יניב שיראזי יחליף את צביקה פולק כמנכ"ל כלמוביל

מנכ"ל שטראוס מים ישראל היוצא ישמש כמחליפו של פולק, שכיהן כמנכ"ל יבואנית הרכב ב-17 השנים האחרונות. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב ייבאה כלמוביל אשתקד כ-40 אלף מכוניות חדשות, והיא יבואנית הרכב הגדולה בישראל

12.08.2020, 13:05 | תומר הדר

מנכ"ל שטראוס מים ישראל היוצא, יניב שיראזי, יחליף את צביקה פולק בתפקיד מנכ"ל קבוצת כלמוביל - כך הודיעה היום (ד') החברה. פולק עצמו הודיע על פרישתו הצפויה מתפקיד המנכ"ל לפני כחודשיים, ומאז קיימה הקבוצה מגעים עם מספר גורמים בכירים במשק.

שיראזי (48), הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים מביה"ס וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה. טרם תפקידו כמנכ"ל כמנכ"ל שטראוס מים ישראל כיהן שירזי בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי של שטראוס מים.

קראו עוד בכלכליסט

יניב שיראזי, צילום: אוראל כהן יניב שיראזי | צילום: אוראל כהן יניב שיראזי, צילום: אוראל כהן

פולק, שנחשב לאחד המנכ"לים הוותיקים בענף הרכב הישראלי, נכנס לתפקידו לפני כ-17 שנה. טרם תפקידו כמנכ"ל כלמוביל כיהן פולק בתפקיד מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואאודי.

כלמוביל עצמה נחשבת ליבואנית הרכב הגדולה בישראל. הקבוצה מייבאת כיום את מכוניות הנוסעים של מרצדס, מיצובישי ויונדאי, כמו גם משאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה מתוצרת מרצדס בנץ, פוסו (מיצובישי), קינג לונג וחטיבת הרכב המסחרי של יונדאי. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב ייבאה כלמוביל אשתקד כ-40 אלף מכוניות חדשות. לפי דן אנד ברדסטריט היקף המחזור השנתי המשוער של כלמוביל ל-2019 הוא 8.9 מיליארד שקלים, ונתח השוק הוא 22.7%.

כלמוביל, אשר נשלטת על ידי משפחת חרל"פ, נחשבת גם לאחת היבואניות הוותיקות בישראל: החברה החלה את דרכה במוסך בחוף שמן בחיפה שהוקם על ידי נחום מילר, שהתמחה בציוד חקלאי. בנו של מילר מכר חלק מן החברה לעמיחי חרל"פ שהיה נשוי לבתו של מילר המייסד. תחת חרל"פ נוסדה כלמוביל שתפקדה במשך שנים כמוסך וגם כעסק ליבוא ציוד חקלאי. ואולם, פריצת הדרך המשמעותית ביותר של כלמוביל התרחשה ב-1963, עם קבלת זיכיון השיווק של מרצדס בנץ לישראל. עד 1963 מכוניות ומשאיות מרצדס לא יובאו לישראל באופן סדיר וקומץ המכוניות שנסעו בכבישי ישראל הגיעו ארצה טרם קום המדינה או ביבוא מיוחד בכמויות קטנות, זאת לנוכח סירובם של ישראלים רבים לנסוע ברכב גרמני.

יש לציין כי בשעתו כלמוביל גם יצרה מכונית בישראל – רכב משא קטן שנקרא ה"כל-מוביל". עמיחי חרל"פ הלך לעולמו ב-1975 ואילו ב-1982 התמנה שמואל חרל"פ ליושב ראש החברה. בשנת 1988 קיבלה כלמוביל את זיכיון השיווק של מיצובישי בישראל ואילו ב-1994 קיבלה הקבוצה את זיכיון יונדאי - המכונית הנמכרת בישראל מעל חמש שנים.

תגיות