אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתמודדות עם נגיף הקורונה דחפה את על בד לתוצאות שיא של כל הזמנים צילום: אבי רוקח

ההתמודדות עם נגיף הקורונה דחפה את על בד לתוצאות שיא של כל הזמנים

הרווח הנקי למחצית הראשונה של השנה עלה ב-2,500%, ומניית החברה זינקה ב-245.35% מתחילת השנה. דן מסיקה, מנכ"ל על בד: "הצפי בארה"ב הוא שגם ב-2021 לא יצליחו להדביק את הביקושים. חיסון לקורונה יגיע, אבל הרגלי הצריכה לא ייעלמו"

16.08.2020, 17:41 | צלי גרינברג

לא רק ההייטק משגשג בקורונה. חברת על בד דיווחה היום (א') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2020 במסגרתם הציגה שיא של כל הזמנים בתוצאות המחצית הראשונה של השנה, הודות לזינוק בביקוש למוצרי חיטוי וניקיון.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2020 עמדו על 783.5 מיליון שקל, המהווים עלייה של 16.2% בהשוואה ל-674.2 מיליון שקל הכנסות במחצית הראשונה של 2019. החברה מציינת, כי 38 מיליון שקל נגרעו מההכנסות כתוצאה מירידה בשערי החליפין, וזאת על רקע ביצוע 92% מפעילותה בחו"ל.
מפעל על בד, צילום: אבי רוקח מפעל על בד | צילום: אבי רוקח מפעל על בד, צילום: אבי רוקח

עיקר הכנסות המחצית נבעו מייצור מגבונים לחים ועמדו על 701.3 מיליון שקל – עלייה של 17.4% בהשוואה ל-597.2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. שאר ההכנסות נבעו ממכירת מוצרי היגיינה לנשים שעלו ב-6.7% ועמדו על 82.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.

הרווח התפעולי עמד על 79.4 מיליון שקל בהשוואה ל-33.7 מיליון קל במחצית המקבילה אשתקד. וה-EBITDA עמד על 112.9 מיליון שקל בהשוואה ל-63 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019.

החברה מציינת עוד, כי במהלך חודש יולי האחרון השלימה את מכירת פעילותה בתחום מוצרי הספיגה, שבצפון קרוליינה ארה"ב, תמורת 29.1 מיליון שקל, וכי בניכוי פעילות זו עמד ה-EBITDA לפעילויות הממשיכות על 117.8 מיליון שקל בהשוואה ל-72.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עמד במחצית הראשונה על 46.8 מיליון שקל או 4.45 שקל למניה, המהווה עלייה של 2,500% בהשוואה ל-1.8 מיליון שקל או 0.17 אגורות למניה במחצית הראשונה אשתקד.

דן מסיקה, מנכ"ל על בד משואות יצחק, אמר ל'כלכליסט', כי "אין ספק שלקורונה יש תרומה לתוצאות, וישנן פעילויות שהפסידו שעוברות לרווחיות. אבל זה גם חלק מאסטרטגיה בה החברה נוקטת במסגרתה היא מכרה את פעילות מוצרי הספיגה ההפסדית במהלך הרבעון השני של השנה, ומתייעלת תוך צמצום הפסדים במגזר ההיגיינה הנשית. יש ביקוש גבוה למוצרי חיטוי וניקיון, כאשר הביקושים גבוהים יותר בארה"ב מאשר באירופה, והצפי של מספר חברות מובילות בתחום הפועלות בארה"ב הוא שגם ב-2021 לא יצליחו להדביק שם את הביקושים. מותגים לא מוכרים מתחילים לתפוס שטחי מדף בארה"ב וכמה מהם גם שלנו. הקושי למצוא שם מגבונים מזמן אלינו פניות רבות. חיסון לקורונה יגיע לבסוף, אבל הרגלי הצריכה שהקורונה הוביל להם, כתוצאה ממודעות לניקיון והיגיינה, לא ייעלמו".

חברת הבדים הלא ארוגים והמגבונים הלחים, הנשלטת על ידי מושב משואות יצחק (60.93%) ומוחזקת על ידי חברות הביטוח והגמל כלל (6.91%) ומגדל (5.86%) הציגה מזומנים ושווי מזומנים בגובה 23.3 מיליון שקל בסוף המחצית הראשונה של 2020 בהשוואה ל-201 מיליון שקל בסוף 2019. מניית החברה, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 744.5 מיליון שקל, זינקה ב-245.35% מתחילת השנה.

תגיות