אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חלל תקשורת חתמה על הסכם עם לקוח גדול באפריקה בהיקף של 92 מיליון דולר צילום: חלל תקשורת

חלל תקשורת חתמה על הסכם עם לקוח גדול באפריקה בהיקף של 92 מיליון דולר

ההסכם כולל מתן שירותי תקשורת בלוויין עמוס 17, אספקת ציוד תקשורת ושירותים נלווים נוספים למשך 10 שנים; כניסתו לתוקף של ההסכם מותנית בכך שהלקוח יודיע לחברה שנחתם הסכם למימון העסקה

17.08.2020, 12:01 | אביאור אבו
חברת חלל תקשורת דיווחה הבוקר (ב') כי חתמה על הסכם עם לקוח גדול למתן שירותי תקשורת באפריקה בלוויין עמוס 17 ולאספקת ציוד תקשורת ושירותים נלווים נוספים למשך 10 שנים וכי ההכנסות הצפויות לחברה מן העסקה הינן בהיקף של כ-92 מיליון דולר במצטבר לתקופה זו.

קראו עוד בכלכליסט

בחלוקה, ההכנסות מרוחב הפס הלווייני הינו כ-71 מיליון דולר והיקף ההכנסות הצפוי מאספקת ציוד תקשורת ושירותים נלווים נוספים הינו כ-21 מיליון דולר. הלקוח התחייב להעביר מקדמה בתוך 30 יום מכניסת ההסכם לתוקף ויתר התשלומים ישולמו כדמי שירות שנתיים.

החברה מציינת כי "כניסתו לתוקף של ההסכם מותנית בכך שהלקוח יודיע לחברה שנחתם הסכם למימון העסקה. היה ולא תתקבל הודעה כאמור עד ליום 15.10.2020 כל צד יהיה רשאי לבטל את ההסכם בהודעה בכתב לצד השני. החברה אינה מעורבת בהליך השגת המימון, ואין לה יכולת לצפות התקיימות התנאי המתלה".

לפני שנה שיגרה החברה את מאתר השיגור בקייפ קנברל שבפלורידה - הלוויין עמוס 17, שיוצר על ידי חברת בואינג ונועד לתת מענה לעלייה בפעילות התקשורת ביבשת אפריקה. חלל מציינת כי "הניסיון הנצבר של החברה עם יכולותיו המתקדמות של הלווין עמוס 17, מאפשרים אספקת פתרונות כוללים, מתקדמים וגמישים למגוון רחב מאד של צרכים, אשר נותנים מענה יעיל וייחודי ולמגוון רחב של לקוחות. צרכים אלו נמצאים במגמה של עלייה מתמדת בצריכת נתונים בשוק האפריקאי, מגמה שרק מתעצמת לאור מגפת ה-COVID-19 בעולם ובאפריקה".

מנכ"ל חלל תקשורת דן זיצ מנכ"ל חלל תקשורת דן זיצ'ק | צילום: חלל תקשורת מנכ"ל חלל תקשורת דן זיצ

תוצאות החברה לרבעון הראשון של 2020 מציגות את השפעתו של לוויין עמוס 17. החברה סיימה בהפסד של כ-13.5 מיליון דולר, שנבע בעיקרו מירידת ערך של כ-8.3 מיליון דולר בלוויין עמוס 17, לאור עיכוב בקצב החדירה לשוק האפריקאי בעקבות משבר הקורונה, וכן מגידול בהוצאות פחת, ביטוח ותפעול של הלוויין. ה-EBITDA גדל ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-16.8 מיליון דולר, בעיקר מגידול בהכנסות מלקוחות חדשים בעמוס 17. הכנסות החברה גדלו בכ-9% לעומת רבעון מקביל והסתכמו בכ-22 מיליון דולר, כתוצאה מהפעלתו המסחרית של הלוויין עמוס 17 בסוף 2019 והצטרפות לקוחות חדשים. החברה דיווחה כי צבר ההזמנות למתן שירותי תקשורת עמד ב-1 באפריל על 364 מיליון דולר, 43 מיליון מתוכם ללוויין עמוס 17.

מנכ"ל החברה, דן זיצ'ק, מסר: "הפרוייקט הכולל שירותי אפיון, אספקת ציוד, ניהול פרוייקט, תחזוקה ואספקה של שירותי תקשורת לאורך זמן, מהווה אבן דרך חשובה במימוש האסטרטגיה של חלל לאספקת מענה כולל לצרכי לקוחות שונים באפריקה עם צרכים מגוונים. ההתפתחות ביכולות החברה לצד יכולותיו המתקדמות של עמוס 17, נותנות מענה מצוין לצרכי השוק המתפתח באפריקה ולצרכי ארגונים ממשלתיים, גופים בינלאומיים וחברות הפועלות באזור. פרוייקט זה יאפשר אספקת שירותי אינטרנט ויביא לצמצום הפער הדיגיטלי".

תגיות