אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שיחת ועידה

"דור חמש בסלולר הוא מהפיכה, הוא לא התפתחות"

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר מעריך כי השלמת פריסת דור חמש בישראל תיקח כמה שנים ותידרוש השקעה של מיליארדי שקלים בודדים. באירוע האונליין של כלכליסט "שיחת ועידה 5G – עידן חדש של תקשורת אמר בנבנישתי כי "אחד הדברים הברורים לעתיד לבוא בעולם התקשורת הוא שהביקושים הולכים לעלות וכחברת תקשורת צריך להיות שם כדי לספק את הביקושים"

17.08.2020, 15:26 | מעין מנלה
השלמת פריסת דור חמש של הסלולר בישראל תיקח כמה שנים ותדרוש השקעה של מיליארדי שקלים בודדים, כך מעריך איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. בשיחה עם אביאור אבו מכלכליסט במסגרת אירוע האונליין של כלכליסט "שיחת ועידה 5G – עידן חדש של תקשורת" אמר בנבנישתי לגבי ההשקעה הנדרשת כי "צריך לבחון את מכרז התדרים שיסתיים, את חלוקת התדרים ואיך ליישם אותם אבל בוודאי שלא מדובר במיליונים בודדים וגם לא במיליארדים רבים – זה באיזשהו מקום באמצע".

קראו עוד בכלכליסט

"דור חמש הוא מהפיכה גדולה, הוא לא התפתחות. זו לא אבולוציה אלא רוולוציה", אמר. "כל שיטת הגלישה היא שונה, כל שיטת התקשור בין המכשיר שמכיל סים בתוכו לבין האנטנה שונה בתכלית ממה שהיה לפני כן והיישומים באים עם זה. לאו דווקא מכשירים סלולריים שמדברים איתם, אלא האינטרנט של הדברים, בתחום הרפואה, התחבורה והביטחון. ההערכה היא שאם היום בעולם יש X מיליארדים של מכשירים סלולריים מחוברים אז יהיו פי 20 מכשירים, שהם לא מכשירים לדיבור, שיהיו מחוברים לדור חמש מכיוון שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת העברת מידע במהירויות עצומות ללא שיהוי. יהיה ניתן לפעיל ניתוחים מרחוק או רכב אוטונומי או רכבים שמדברים אחד עם השני בטכנולוגיית דור חמש. תמיד כשמתחילה טכנולוגיה בהתפתחות של רשת בתחום הסלולר מגיעים היישומים שפוגשים את היכולות האלה".

על השאלה מדוע שלא יגבו יותר מהצרכנים על דור חמש השיב בנבנישתי כי "אנחנו נמצאים בשוק רווי תחרות ואני מניח שהוא יישאר כך קדימה כאשר נתקדם עם היישומים המתקדמים של דור חמש. דור חמש הוא לא רק גלישה במכשירים סלולריים, הוא גם IOT וקשור לבית חכם וגם לטלוויזיה שלנו ולכן לנו כחברה הוא מאוד קורץ להתקדמות וכל עסקיה גם בתחום הטלוויזיה, הסיבים והסלולר. 

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר , צילום: עמית שעל איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר | צילום: עמית שעל איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר , צילום: עמית שעל

"אני חושב שכחברה שחיה בשוק התקשורת אחד הדברים הברורים לעתיד לבוא הוא שהתקשורת היא עולם שהביקושים בו הולכים לעלות. אנחנו רואים במשבר הקורונה כמה חשוב היה החיבור מהבית. התקשורת שאנשים עושים בזום או בטימס מתבסס על תשתית תקשורת שאנחנו מספקים אותה. אז כשאתה כחברה נמצא בשוק ומסתכל קדימה אתה אומר אני צריך להיות שם כדי לספק את הביקושים וזה העתיד של החברה", אמר.

תגיות