אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ליטל גולד מדברת אלינו בפרחים צילום: ניר אריאלי

ליטל גולד מדברת אלינו בפרחים

גולד, מעצבת הטקסטיל הישראלית של קייט ספייד, מלמדת ציור בוטני. מה שהתחיל כתחביב לזמן קורונה מתגלגל לסדנאות ענק לעובדי נטפליקס ופייסבוק

20.08.2020, 08:03 | עילית מינמר

רגע לפני התפרצות הקורונה התקבלה מעצבת הטקסטיל והמאיירת ליטל גולד לעבודה במשרה מלאה במותג האופנה האמריקאי הנודע קייט ספייד. עד אז היתה עצמאית כמה שנים ושיתפה פעולה עם מותגים מובילים בתעשייה (ויקטוריה’ס סיקרט, גאפ טורי ברץ’, פרי פיפל ואחרים). האתגר כעת, היא אומרת בשיחת זום, הוא לנהל צוות מעצבים וירטואלית: הישיבות, הפגישות והפרזנטציות, הכל דרך המחשב עכשיו היא מספרת, פלאטות הצבעים מועברות באמצעות שליחים מבית אחד לאחר. "ככה בונים קולקציה, יום אחרי יום", היא אומרת.

קראו עוד בכלכליסט

גולד, בוגרת שנקר, הגיעה לארה"ב ב־2011 אחרי שקיבלה הצעת עבודה מפתה במותג פרי פיפל מבית אורבן אאוטפיטרס בפילדלפיה. לאט לאט ביססה לעצמה שם של מעצבת הדפסים מוכשרת. ייחודה בכך שכל העיצובים שלה מצוירים ביד, עד הפרט האחרון, וכבר במבט חטוף אפשר להבחין בצד האמנותי שלהם, החל באיורי האופנה היפהפיים וכלה באיורים הבוטניים העשירים בפרטים ובציורי הפרחים שלה. "בעבודה שלי אני נמשכת לציור אינטואיטיבי, אחרי שנים של היצמדות לתהליך מסורתי. אני נהנית להתבונן בצורה ולחקור את האסתטיקה בין צבע וקו".

הקורונה תפסה אותה בדירה קטנה אחרי לידה, עם שני ילדים קטנים. ההלם והדיכאון של הסגר בניו יורק הובילו אותה לשולחן העבודה ולצבעים. "השתמשתי בצבעים שחסרים לי כדי שירגשו אותי, שיגרמו לי להרגיש", היא אומרת. "לראות פרחים מהחלון זה לא להיות חלק מהפריחה. והדחף לצאת ולחזור ליופי הפשוט בטבע, הוא חזק ביותר".

 ליטל גולד , צילום: ניר אריאלי ליטל גולד | צילום: ניר אריאלי  ליטל גולד , צילום: ניר אריאלי

כך נוצרה קולקציית ציורי הפרחים הצבעוניים שלה. גולד העלתה כל זר מצויר לאינסטגרם. ואז החליטה לחלוק את תהליך היצירה שלה עם עוקביה בשידור חי באינסטגרם, ובשלב הבא כבר הזמינה אותם לצייר איתה זר פרחים צבעוני. צעד אחר צעד בהדרכתה היא מלמדת יסודות ציור בסיסיים, טכניקה ושימוש בצבע. עד מהרה נוצרה קהילה וירטואלית יוצרת, וגולד מעבירה בזום מפגשים של ציור בוטאני לכל דורש, במחיר שווה לכל נפש.

אבל מה שהתחיל כפרויקט פרטי נהפך לציבורי ותפס תאוצה. אולי, היא אומרת, זה נובע מ"הצורך של אנשים לשבת עם עוד אנשים ולנסות משהו אחר מהבית במקום שמרגישים נוח, נחשפים במידה. נוצרה אינטימיות חדשה שלא היתה לפני כן".

לנוכח ההצלחה גדלה הקהילה שלה, והיא החלה לקבל פניות מחברות להעביר מפגשים גם ל־100 אנשים, האחרונה שבהם היא חברת הסטרימינג נטפליקס שביקשה לקיים מפגשי ציור לעובדיה. המפגש הראשון יתקיים בסוף החודש, ואם זה יצליח, גולד אומרת, ייתכן שזה ישולב בקהילה רחבה יותר. לדבריה, זה נהפך טרנד גדול בארה"ב, ובימים אלה היא מנהלת מגעים גם עם פייסבוק. "פה, שלא כמו בארץ, לא חוזרים לעבודה עד 2021. יש גל פיטורים, לרבות בקייט ספייד — כל המחלקה של רדי טו וור על 50 עובדיה פוטרה — אז האווירה קשה וזה הביא חברות למחשבה איך לפנק את העובדים שלהן. בקייט ספייד, למשל, היתה לנו הרצאה עם הילרי קלינטון".

גולד מעידה על עצמה שתמיד העדיפה לעצב לבית, לחלל, אבל מתוקף עבודתה זה לא התפתח. עכשיו הבשילו התנאים לכך. כשכולם מבלים כל כך הרבה זמן בבית, גולד הבינה שהיא יכולה להאיר להם פינה. בימים אלה היא משיקה חנות אינטרנטית www.shoplitalgold.com שבה תמכור את איוריה בצד קולקציות קפסולה של טפטים, ושאר פריטים. "זה הזמן לנצל את הידע והקשרים שלי ולעלות שלב", היא אומרת ומקווה בעתיד לשתף את האמנות שלה גם בחללים ציבוריים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות