אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה משיקה יאריס חדשה: חסכונית אך יקרה יותר

טויוטה משיקה יאריס חדשה: חסכונית אך יקרה יותר

המחיר לדגם הבנזין הבסיסי התייקר ב-2,000-3,000 שקל ל-106 אלף שקל, ולראשונה יש 2 כריות שמפרידות בתאונה בין הנהג לנוסע. צריכת הדלק הרשמית המרשימה של ההיברידית, 35 ק"מ לליטר, תרד ל-27 קמ"ל בינואר, עם מעבר לתקן מדידה ריאלי יותר

20.08.2020, 20:21 | אודי עציון

משבר כלכלי? מחירי מכוניות הסופר מיני ממשיכים להתייקר. טויוטה השיקה הבוקר בישראל את הדור הרביעי של היאריס, שהייתה הנמכרת ביותר בקבוצה בארץ ב-2019, עם התייקרות של 2,000 עד 3,000 שקל בכל הגרסאות.

קראו עוד בכלכליסט

דגם הבנזין הבסיסי עולה כעת 106 אלף שקל, בזמן שדגמי הכניסה של סיאט איביזה (95 אלף שקל) ויונדאי i20 (כ-103 אלף שקל) הוותיקות, זולים יותר באלפי שקלים. מחיר הגרסה ההיברידית מתחיל ב-113 אלף שקל, כאשר המתחרה היחידה שלה, הונדה ג'אז החדשה שתושק בארץ בשבוע הבא, צפויה להיות יקרה ממנה.

טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021

היאריס היא כעת באמת מכונית חדשה לחלוטין, שבנויה על פלטפורמת מקוצרת של הקורולה, עם מנועים 1,500 סמ"ק חדשים וחזקים מבעבר, 3 צילנדרים ללא טורבו. לגרסת הבנזין הספק של 125 כ"ס, להיברידית 116 כ"ס, ושתיהן מגיעות עם תיבה אוטומטית רציפה.

הדגם החדש קצר בחצי ס"מ באורך (3.94 מטר), רחב ב-5 ס"מ (1.74.5 מ') ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5 ס"מ גם כן (2.56 מ'). תא הנוסעים אמור להיות מרווח יותר, אך תא המטען קטן יחסית, עם 286 ליטר בלבד.

בדגמי הבנזין, רמת האבזור הבסיסית SOL כוללת מסך מולטימדיה 7 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, העברת הילוכים מגלגל ההגה וחיישן גשם. רמת Style (ב-107 אלף ש') משדרגת למסך 8 אינץ' 6 רמקולים במקום 4 וחלונות אחוריים ה-Sky (ב-112 אלף ש') מגיעה גם חלון שמש פנורמי.

בהיברידית, גרסת הכניסה Eco כוללת מסך 8 אינץ', בקרת אקלים, ובלם יד חשמלי. Style (ב-116 אלף ש') מוסיפה מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי 15 אינץ' קלים.

טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021

בנוסף יימכרו 100 היברידיות בגרסת השקה מיוחדת, עם בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפוד בד משולב עור, וחישוקי 16 אינץ' קלים, ב-120 אלף שקל.

מבחינת בטיחות היאריס החדשה היא הסופר מיני הראשונה שתימכר בארץ עם 8 כריות אוויר, כולל שתיים שמתנפחות בין הנהג לנוסע מלפנים. לכל הדגמים בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב ואור גבוה אוטומטי.

טויוטה מבטיחה שיפור משמעותי בצריכת הדלק, וטוענת כי הגרסה ההיברידית מצליחה לנסוע בעיר 80% מזמן הנסיעה בהנעה חשמלית, לאחר מעבר לסוללת ליתיום יון.

טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021 טויוטה יאריס 2021

היבואן מצהיר על 35 ק"מ לליטר בגרסה זו, לעומת 27 קמ"ל בדגם היוצא, אולם מדובר בנתון מחמיא ולא ממש ריאלי, על סמך תקן המדידה הישן NDEC. הנתון לפי תקן WLTP החדש והריאלי יותר שמינואר יחויבו היבואנים להשתמש בו, עומד על 27 קמ"ל. נתוני הצריכה של דגם הבנזין המקביל עומדים על 21.3 קמ"ל ו-20 קמ"ל, בהתאמה.

גם היאריס החדשה, כמו קודמותיה, מיוצרת במפעל טויוטה בצרפת. כמו יתר מכוניות הסופר מיני היא תסבול מתחרות גוברת מצד הג'יפונים הקטנים, כולל מיאריס קרוס, גרסת הג'יפון שלה, שתגיע לארץ ב-2021. מאז שנת 2000 נמכרו ביותר כ-50 אלף דגמי יאריס, מהם כ-5,300 בשנה שעברה. 

תגיות