אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צעירי הקאמרי עולים על בלפור צילום: ניתאי שלם

צעירי הקאמרי עולים על בלפור

התיאטראות מושבתים, וקבוצת צעירי הקאמרי מתעלת את האנרגיה לסדרת רשת לוהטת שתעלה בקרוב, ומתרחשת ברחוב הכי סוער הקיץ

25.08.2020, 08:03 | מאיה נחום שחל

כשגלעד קמחי התמנה לפני שנה וחצי למנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי, הוא חלם לגבש קבוצת שחקנים ויוצרים צעירים שייצרו תוכן חדשני ורלבנטי. רצה הגורל והחלום התגשם דווקא בתקופה שבה התיאטרון לא פועל, אחרי שבשנה האחרונה הושגו תקציב ממפעל הפיס ומעיריית תל אביב ותרומות. לאודישנים ל”צעירי הקאמרי” — בניהולו של עמית אפטה, מנהל המחלקה האמנותית של התיאטרון — ניגשו יותר מ־600 שחקנים, כולם סיימו בית ספר למשחק בחמש השנים האחרונות. מתוך כל אלה נבחרו עשרה, שצפויים להעלות השנה שתי הפקות (בהנחה שהתיאטראות יחזרו לפעול): את הראשונה, מאת ירון אדלשטיין, יביים אפטה, ואת השנייה הבמאית הצעירה מאיה ביתן.

“ההפקה הראשונה היתה אמורה לעלות ממש בימים אלה”, מספר אפטה. “זה כמובן לא קרה, אבל כיוון שנאספו כבר כל הכספים, וכיוון שכבר לפני הקורונה הוצאנו קול קורא לחומרים, הרגשנו מחויבות להתחיל לעבוד איתם. כיוון שזה מוזר להתחיל חזרות להפקה בהקפאה, החלטנו ליצור סדרת רשת. אמנם יצירות לרשת הן לא תיאטרון כמו שאני מכיר ואוהב, אבל אם כבר כולנו נפגשים פה בתקופה הזאת, צריך לעשות משהו”.

צעירי הקאמרי מגלמים מפגינים, בהפגנה אמיתית. “זה לא התיאטרון המוכר, אבל צריך לעשות משהו”, צילום: ניתאי שלם צעירי הקאמרי מגלמים מפגינים, בהפגנה אמיתית. “זה לא התיאטרון המוכר, אבל צריך לעשות משהו” | צילום: ניתאי שלם צעירי הקאמרי מגלמים מפגינים, בהפגנה אמיתית. “זה לא התיאטרון המוכר, אבל צריך לעשות משהו”, צילום: ניתאי שלם

כך נולדה סדרת הרשת “בלפור”, שתעלה בתחילת ספטמבר. הסדרה, שיצרו אפטה וגור קורן, מחזאי הבית, עוסקת בעשרה צעירים שמנסים לצעוק את חייהם מול מעון ראש הממשלה. בין הדמויות: קלינאית תקשורת שחלתה בקורונה והדביקה אבא של מטופל, בחור שחזר לגור עם ההורים, צעירים בדייט בימי קורונה, בחור שגובה את הכספים שהחברים חייבים לו, זוג שדחו להם פעמיים את החתונה והחברים מתגייסים לעשות להם חתונה אלטרנטיבית, שתי אחיות שמטפלות בהוריהן שבקבוצת סיכון, וזוג ביחסים פתוחים שסוגר אותם מחשש להדבקה. המבנה מבוסס על זה של המחזה “המעגל” מאת ארתור שניצלר, וכתוב כסדרת תמונות בנות שש דקות, בכל אחת 3-2 שחקנים שאחד מהם עובר לתמונה הבאה, וחוזר חלילה — עד שנסגר מעגל והדמות מהתמונה האחרונה פוגשת בזו מהתמונה הראשונה.

סצנת החתונה צולמה באחת ההפגנות בבלפור, ומשכה את תשומת לב הסובבים. “לא הסברנו לאנשים שמדובר בצילומים”, מספר אפטה, “היינו חלק מההפגנה ואף הגענו עם שלטים: ‘הצד הנכון של ההיסטוריה’, ‘אנחנו אופטימיים’, ‘הייתי צלם חתונות ועכשיו אני עובד בוולט’”.

אפטה מאוד מאמין במחאה, אבל צילומי החתונה היו הפעם הראשונה שפקד את בלפור. “קשה לי עם דברים המוניים, גם חתונות, אבל אמרתי שחייבים לנסוע, כי רציתי להתמודד עם הפחד הזה. הכנסתי את זה גם לסדרה, כשאחד הגיבורים אומר שנורא חשוב להפגין אבל קשה לו עם אירועים המוניים, ואחד אחר מפחד להידבק. לכל אחד יש הסיבה שלו למה זה מאוד חשוב אבל הוא לא הולך. אבל בפרק האחרון כולם נוסעים לחתונה”.

את צילומי הסטילס לשיווק ופרסום הקבוצה הם עושים באולם החזרות של הקאמרי, כשכל הבגדים והאביזרים בוורוד. “זה סוג של תקווה”, אומר אפטה. “בהפגנה היינו עם דגלים ושלטים ורודים וראיתי כמה פוקוס זה קיבל, עד כדי כך שניצן הורוביץ אמר שהוא הולך להקריא את השלטים שלנו במליאת הכנסת”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות