אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חנות חיות אינטרנטית – אתגר הקורונה וההזדמנות החד פעמית צילום: PIXABAY

חנות חיות אינטרנטית – אתגר הקורונה וההזדמנות החד פעמית

בעיצומו של הגל השני של הקורונה נוצרת קוטביות שיוצרת הבדלים חדים בין חברות ועסקים שונים, עסקים רבים בישראל נסגרים ובעליהם פונים לפשיטת רגל בעוד עסקים מסוימים שמתאימים לרוח הזמנים משגשגים ומתקשים לעמוד בביקוש הגדל

25.08.2020, 15:17 | בשיתוף חנות חיות אנימל שופ
נקודת זמן זו מציגה הזדמנות ייחודית לבעלי עסקים כמו חנויות חיות או משלוחי מזון, מאמר זה יעסוק בתחום בו חנות חיות אנימל שופ מתמחה שהוא ציוד ואוכל לחיות מחמד כמו כלבים וחתולים אך הוא דוגמא טובה לשאר תחומים בהם הביקוש קבוע ויחסית קשיח.

הפחד

הפחד של אנשים רבים מהידבקות בנגיף הקורונה גורם להם להמעיט ביציאה מהבית, כמו כן אנשים רבים נמצאים בבידוד ולכן נדרשים על פי חוק להישאר בביתם.

מרכזי קניות כמו קניונים ואזורי מסחר שבעבר הלא רחוק היו שוקקים צפופים ומשגשגים, מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים בפדיונות.

לקוחות שלא מרגישים בנוח עם טכנולוגיה או כאלו שהיו מעדיפים לראות ולגעת במוצרים בעצמם, נאלצים כעת לפנות לאתרי אינטרנט מסחריים, אתרים אלו יכולים לספק להם משלוחים של אוכל לכלבים לדוגמא, עד לפתח ביתם מבלי הצורך להסתכן מבחינה בריאותית.

לכן אנו רואים מעבר חד של לקוחות בין עסקים שיש להם נוכחות פיזית בלבד לבין אלו שמאפשרים רכישה בצורה מקוונת ומספקים שירותי משלוחים.

ההזדמנות האדירה של אתרי האינטרנט

שינוי דרמטי שכזה בהתנהגות הצריכה דורשת הסתגלות זריזה והתאמה למציאות החדשה, ב2020 עסק שאינו סופרמרקט כבר לא יכול להסתמך אך ורק על תנועת הולכי רגל ושמו הטוב.

שם המשחק הוא להגיע אל הלקוחות, להציג להם את המוצרים, המחירים והשירות ולשכנע אותם למה עליהם לקנות ממכם, חנות חיות בלי אתר אינטרנט מתפקד ומערך שיווק מיומן, פשוט לא נמצאת במגרש הזה ולכן אוטומטית מפסידה במשחק.

הקושי העיקרי של אתרי האינטרנט המובילים הוא לעמוד בביקוש הגובר מצד אחד ומצד שני לגייס ולהכשיר עובדים מיומנים על מנת שהעלייה בהיקף העבודה לא תפגע בטיב השירות.

גדילה חדה מדיי חודש לעיתים יוצרת קושי אמיתי למצוא כוח אדם איכותי ולהעניק לו את הזמן והידע לרכוש כלים שיאפשרו לו לשרת את לקוחותיכם נאמנה.

לא תמיד הצמיחה תניב רווחים בטווח הקצר שכן היא מצריכה השקעה בציוד כמו רכבים, גידול במלאי וכמובן גם תקופת לימוד לעובדים חדשים.

משבר הקורונה יכול לשמש מקפצה אדירה לאלו שיהיו מסוגלים לרתום לטובתם את המשבר העמוק.

ההזדמנות האדירה של אתרי האינטרנט, צילום: PIXABAY ההזדמנות האדירה של אתרי האינטרנט | צילום: PIXABAY ההזדמנות האדירה של אתרי האינטרנט, צילום: PIXABAY

איך תגרמו לקוחות לקנות אצלכם ולא אצל האתרים המתחרים?

מכירה מקוונת שונה ממכירה פיזית בעסק.

תוחלת הקשב והריכוז של הגולש הממוצע היא כמה שניות, אם קונה בחנות ישקיע כמה דקות בשוטטות וירגיש לא בנוח אל מול המוכר אם יצא בידיים ריקות, באתר אינטרנט הוא יכול לצאת מהאתר שלכם בשבריר שנייה.

האתר חייב להיות ייצוגי ואסטטי וכמובן להיות קל ונוח לתפעול.

עליכם להציג לגולשים את מירב האינפורמציה על המוצרים ולספק להם תמונות מושכות ואיכותיות.

מה הוא שירות טוב לבעלי חיות המחמד?

בגלל שמרבית הקניות בחנות החיות הן לרוב של אוכל לכלבים או חתולים, והמתוקים הפרוותיים הללו צריכים לאכול כל יום בדיוק כמו בני אדם, לכן לקוחות מצפים לקבל את המשלוחים שלהם מהר במידה והמזון עומד לאזול.

אתרים גדולים מתחומים אחרים כמו למשל מוצרי חשמל, יכולים לספק את המשלוח בתוך 7 ימי עסקים אך בתחום בעלי החיים פרק זמן זה נחשב לארוך מאוד לאספקה של אוכל.

לאזורים מרכזיים וערים גדולות, הלקוח יצפה לקבל את המשלוח תוך כמה ימים לכל היותר, באזורים פחות מרכזיים מרבית הלקוחות יקחו בחשבון את העיכוב במשלוח ולכן יגלו יותר סבלנות לתקופת אספקה ארוכה יותר.

שירות משלוחים מהיר ויעיל הוא אתגר לוגיסטי משמעותי אותו הפכו ענקיות הקמעונאות כמו אמזון למדע של ממש.

גם בתחום זה יש יתרון לגודל כאשר הרשתות והחנויות הגדולות יוכלו לספק מחירים טובים יותר מאשר חנויות קטנות בגלל כוח הקנייה הגדול ברוב המקרים.

מעבר למחיר זול ומשלוח מהיר, יש צורך אמיתי במוכרים עם ידע והבנה בתחום בעלי החיים, עליהם להמליץ לכם על מוצרים שיתאימו לחיית המחמד שלכם בהתאם לצרכים שלהם וגם של בעליהם.

החשש הגדול של סקטור חיות המחמד

החשש העיקרי הוא מכניסה של השוק בישראל למיתון עמוק שישפיע משמעותית על היכולת של הלקוחות להשקיע במוצרים לחיות המחמד שלהם.

תרחיש ריאלי הוא שגודל סל הקניות הממוצע בחנות החיות ירד ב30-15% וכך יגרום לירידה חדה בפדיונות.

הירידה תתרחש במידה ויבחרו מגדלי החיות לקנות להן מוצרים זולים יותר כמו מזון מרכיבים פחות מובחרים וישקיעו פחות במוצרים נלווים כמו צעצועים.

לסיכום

אנחנו בעיצומה של אחת התקופות הכי מאתגרות מבחינה עסקית שחווה העולם בעשור האחרון, אלו שישכילו להתאים את עצמם לעתיד החדש יכולים להרוויח ובגדול.

בזמנים כאלו חייבים להיות עם היד על הדופק ולנסות להבין את מגמות השוק החדשות, במידה ולקחתם מחויבויות פיננסיות חדשות, עדיף שיהיו לכם סעיפי יציאה במידה ומתרחשת תפנית לא צפויה.

תגיות

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות