אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שמים סגורים, ארנק פתוח: דו"חות דלק רכב מגלים שבישראל חזרו לקנות רכבים צילום: יוסי אלוני

שמים סגורים, ארנק פתוח: דו"חות דלק רכב מגלים שבישראל חזרו לקנות רכבים

מכירות הרכב של החברה אמנם ספגו ברבעון השני ירידה קשה של 43% על רקע הקורונה, אבל הדו"ח מציין שמכירות אוגוסט השנה צפויות להיות גבוהות מאלה של אוגוסט 2019. המניה הגיבה אתמול בזינוק של 12%

26.08.2020, 07:42 | ירדן רוז'נסקי

מניית דלק רכב קפצה אתמול בקרוב ל־12% לאחר שהחברה, בשליטת המנכ"ל גיל אגמון, פרסמה דו"חות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה. אמנם פעילות החברה בתחום איכות הסביבה, האנרגיה והמים, שמרביתה מרוכזת בחברה־הבת ורידיס, הציגה יציבות בתוצאות, אך הפעילות המזוהה ביותר עימה - מכירת כלי רכב - ספגה פגיעה אנושה בעקבות משבר הקורונה בישראל ובעולם.

קראו עוד בכלכליסט

אולם הדבר החשוב במיוחד בדו"ח לחודשים מרץ־יוני הוא ההצצה לנעשה אחריהם, ומדו"חות דלק רכב עולה שהישראלים, שהיו מקורקעים בחודשי הקיץ, חזרו לקנות רכבים. ביוני נמכרו בישראל 21.2 אלף כלי רכב חדשים, לא רחוק מ־21.8 אלף שנמכרו בתקופה המקבילה. ביולי נמכרו 22.7 אלף רכבים - נתון זהה כמעט למכירות ביולי 2019, שהסתכמו ב־22.9 אלף כלי רכב.

לפי דלק רכב, "ביוני החברה מכרה יותר מאשר ביוני המקביל לו; ביולי כמות דומה; ומסתמן לעת עתה שמכירות החברה באוגוסט 2020 יהיו גבוהות מהמכירות באוגוסט 2019". חרף זאת החברה מעריכה, שנוכח העובדה שמאמצע מרץ עד סוף אפריל היו אולמות התצוגה סגורים בהנחיית הממשלה, "יהיה קושי לפצות על הירידה בחודשים מרץ־מאי בהמשך השנה".

ברבעון השני של השנה דלק רכב מכרה 2,009 כלי רכב חדשים - ירידה חדה של מעט יותר מ־43% לעומת 3,538 כלי רכב שנמכרו ברבעון המקביל. בהתאם, ההכנסות ממגזר זה ירדו ב־35.5% והסתכמו ב־348.5 מיליון שקל. בסיכום המחצית החברה מכרה 7,323 רכבים חדשים, בעוד בתקופה המקבילה נמכרו 10,182 רכבים חדשים - ירידה של 28%, שגררה ירידה של כ־18% בהכנסות, שעמדו על כ־1.2 מיליארד שקל.

המותג הנמכר ביותר של דלק רכב ממשיך להיות מאזדה. ברבעון השני נחתכו מכירותיו בכ־47% והסתכמו ב־1,214 מכוניות בלבד. במחצית הראשונה נרשמה ירידה מתונה יותר של 27.5%, והמותג סיים אותה עם מכירות של 5,231 כלי רכב. הנתח של דלק רכב בשוק הרכב עמד ברבעון השני על 5%, בדומה לנתח שלה בתקופה המקבילה, אך רחוק מהימים שבהם היא היתה היבואנית הגדולה בישראל.

גיל אגמון בעל השליטה בדלק רכב , צילום: יוסי אלוני גיל אגמון בעל השליטה בדלק רכב | צילום: יוסי אלוני גיל אגמון בעל השליטה בדלק רכב , צילום: יוסי אלוני

משבר הקורונה השפיע גם על מגזר מכירת החלפים ושירותי המוסך, שהציבור צרך בצורה נמוכה, בשל ההסתגרות בבתים. ההכנסות ברבעון עמדו על 46.7 מיליון שקל ובמחצית על 92.8 מיליון שקל, ירידה של כ־20% ו־22.5% בהתאמה.

מנגד, ההכנסות ממגזר איכות הסביבה עלו ב־9% והסתכמו ב־202.5 מיליון שקל ברבעון השני. בסיכום המחצית עלו ההכנסות ממגזר זה ב־11% ועמדו על 394.3 מיליון שקל. חרף ירידה בהכנסות, חתמה דלק רכב את הרבעון השני עם רווח נקי של 66 מיליון שקל — זינוק של 52.4% לעומת הרבעון המקביל ב־2019, שבו הרווח הנקי הסתכם ב־43.3 מיליון שקל.

העלייה ברווח הנקי הושגה בעיקר בזכות חיסכון בהוצאות שיווק, הפחתה בהוצאות הנהלה וכלליות והכנסות מימון של 10.5 מיליון שקל, זאת לעומת הוצאות מימון של 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההכנסות נוצרו בעיקר כתוצאה מהיחלשות מטבעות החוץ, שאיתם החברה עובדת, בעיקר הין היפני. בסיכום המחצית עמד הרווח הנקי 112.8 מיליון שקל, צניחה של 36% בהשוואה למחצית הראשונה של 2019.

דלק רכב הודיעה על חלוקת דיבידנד של 93.2 מיליון שקל. חלקו של אגמון (45%) יסתכם ב־42 מיליון שקל. את יום המסחר סיימה דלק רכב בשווי שוק של קרוב ל־1.7 מיליארד שקל, שהם כ־600 מיליון שקל יותר משווי השוק של החברה־האם לשעבר קבוצת דלק.

תגיות