אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וירג'ין אטלנטיק ניצלה - תוכנית החילוץ אושרה, 3,500 עובדים יפוטרו צילום: ויקיפדיה

וירג'ין אטלנטיק ניצלה - תוכנית החילוץ אושרה, 3,500 עובדים יפוטרו

החברה של ריצ'רד ברנסון קיבלה את אישור נושיה לתוכנית חילוץ בסך 1.2 מיליארד פאונד שתבטיח את הפעלת החברה לפחות ב-18 החודשים הקרובים עם 6,500 עובדים

26.08.2020, 11:43 | שירות כלכליסט

חברת וירג'ין אטלנטיק זכתה בגיבוי מנושיה לתןכנית חילוץ בסך 1.2 מיליארד פאונד שתבטיח את עתיד החברה ב-18 החודשים הקרובים לפחות, ותציל 6,500 משרות. עם זאת, בכוונת החברה לפטר כ-3,500 עובדים.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הודיע שבעלי מניות, בנקים, בעלי מטוסים וספקים שמחכים לכספם אישרו את התןכנית. וירג'ין אמרה שההסכם מציב אותה בעמדה טובה "לבנות מחדש את דף המאזנים שלה" ו"לקבל בחזרה את פני הנוסעים". היא הזהירה קודם לכן שללא הסכם היא תישאר ללא מזומנים עד ספטמבר.

ההסכם זקוק כעת לאישורו של בית המשפט הגבוה בלונדון, שאמור לדון בנושא ביום רביעי הבא. תןכנית החילוץ כאמור בסך 1.2 מיליארד הפאונד, כוללת 400 מיליון פאונד במזומן, שמחציתם יגיעו מבעלת המניות המרכזית של החברה, קבוצת וירג'ין של ריצ'רד ברנסון.

חברת התעופה דלתא, שמחזיקה ב-49% מוירג'ין אטלנטיק, אמרה שהיא "אופטימית מכך שהתוכנית תאפשר לוירג'ין אטלנטיק להבטיח את עתידה", וכן שהיא יציבה בתמיכתה בחברה. כמו חברות תעופה אחרות, מצבה הכלכלי של וירג'ין אטלנטיק הורע מאוד בעקבות קריסת הביקוש כתוצאה מהמגפה.

ריצ ריצ'רד ברנסון, בעלי וירג'ין אטלנטיק | צילום: גטי אימג'ס ריצ

רוברט בויל, מנהל האסטרטגיה לשעבר בחברת IAG המחזיקה בבריטיש איירווייז, המנהל כיום חברת ייעוץ תעופתי, אמר ל-BBC שעל פי העסקה יקבלו נושיה של החברה שחובם אינם מאובטח 20% פחות מהמגיע להם, וכן שהכסף המזומן ששוריין לתוכנית החילוץ "לא נראה מספיק", בהינתו שברנסון ביקש מהממשלה 500 מיליון פאונד במזומן - בקשה שנדחתה.

מטוס של חברת תעופה וירג מטוס של חברת תעופה וירג'ין אטלנטיק | צילום: ויקיפדיה מטוס של חברת תעופה וירג

באפריל נכנסה חברת וירג'ין אוסטרליה – המנוהלת בנפרד – לפירוק מרצון, והפכה לקורבן הגדול הראשון באוסטרליה של משבר הקורונה. כתוצאה מכך נמחקו בין היתר 10% ממניות החברה שהיו בידי ברנסון.

איגוד הטיסה הבין הלאומי הזהיר בחודש יוני שהירידה בביקוש לטיסות תוביל להפסדים גלובליים של יותר מ-84 מיליארד פאונד השנה.

תגיות