אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהינדרה ההודית בוחנת ייצור רכבים חשמליים עם REE אוטומוטיב הישראלית צילום: יובל חן

פרסום ראשון

מהינדרה ההודית בוחנת ייצור רכבים חשמליים עם REE אוטומוטיב הישראלית

אחרי טויוטה ופיאט קרייזלר, הפלטפורמה החשמלית המהפכנית של REE בדרך לשמש רכבים מסחריים של יצרנית הרכב השנייה בגודלה בהודו. התוכנית: ייצור בהודו ובארה"ב של כ-250 אלף כלי רכב

26.08.2020, 20:31 | אודי עציון

הסכם שיתוף פעולה משמעותי ל-REE אוטומוטיב הישראלית: מהינדרה ההודית הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות לבחינת ייצור של 200-250 אלף כלי רכב מסחריים חשמליים על בסיס הפלטפורמה שפיתחה החברה מתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

REE פיתחה פלטפורמה חשמלית יעילה, המתבססת על ארבעה גלגלים שממוקמים בפינות, מה שמאפשר בניית רכב עם יותר מרווח לנוסעים ולמטען. כל אחד מארבעת הגלגלים מכיל במרכזו את המנוע ותיבת ההילוכים, לצד בולם זעזועים ובלם, מה שמפנה שטח נוסף לנוסעים או למטען. כך ניתן לבנות רכב קטן יותר פיזית, עם יכולת נשיאה דומה לרכב גדול יותר.

הפלטפורמה החשמלית של REE, צילום: יובל חן הפלטפורמה החשמלית של REE | צילום: יובל חן הפלטפורמה החשמלית של REE, צילום: יובל חן

"אנחנו נרגשים לבחון יחד סינרגיות עם מהינדרה, שיאפשרו לנו לספק עם צרכי הלקוחות שלנו על בסיס היכולות והפריסה הגיאוגרפית של מהינדרה", אמר ל"כלכליסט" דניאל בראל, המייסד המשותף ומנכ"ל REE אוטומוטיב. "למהינרה יש יכולות ייצור מרשימות, מפעלים בהודו ובארה"ב, וכבעלים של סדנת העיצוב וההנדסה האיטלקית פינינפארינה, שיוכלו לתכנן את כלי הרכב שייבנו על בסיס הפלטפורמה שלנו".

אם יתממש ההסכם תקבל REE מקדמה משמעותית לעומת מתחרות כמו ריביאן האמריקאית שקיבלה הזמנה ל-100 אלף מסחריות חשמליות מאמזון, וניקולה האמריקאית גם כן, שמחזיקה בהזמנה ל-16.5 אלף רכבים מסחריים חשמליים - לעומת ייצור משותף של כרבע מיליון רכבים חשמליים שבוחנות החברה ההודית והישראלית. REE, שחתמה כבר על סכמי שיתוף פעולה עם פיאט קרייזלר ועם הינו, חטיבת המשאיות של טויוטה, כבר ביצעה את הגיוסים האחרונים שלה לפי שווי של 4 מיליארד דולר.

אחישי ובראל, מייסדי REE, צילום: יובל חן אחישי ובראל, מייסדי REE | צילום: יובל חן אחישי ובראל, מייסדי REE, צילום: יובל חן

"לשיתוף הפעולה שלנו עם REE יש פוטנציאל להביא לשוק גישה 'מפריעה' לדור חדש של כלי רכב שיתבסס על החוזקות של שתי החברות", אמר בהודעת החברה ההודית ראג'יש ג'וריקר, מנהל חטיבת הרכב והחקלאות של הקונצרן ההודי, שייצר ב-2019 קרוב ל-500 מיליון מכוניות, רובן רכבי כביש-שטח. "היתרונות התחרותיים של ארכיטקטורת הגלגל הפינתי של REE, ביחד עם הניסיון שלנו בתכנון, הנדסה וייצור בהיקף נרחב של מכוניות קונבנציונליות, מספק חיבור מושלם כדי ליצור רכבי אפס פליטה, כולל רכבים אוטונומיים".

REE אוטומוטיב נוסדה ב־2013, בידי בראל (41) ואחישי סרדס (39), ועבדה שנים מתחת לרדאר על הפיתוח העיקרי שלה: גלגל הכולל בולמי זעזועים, מנוע חשמלי, תיבת הילוכים ממוזערת, בלמים, מערכת היגוי ותוכנה ויכולת שליטה אלחוטית, בדומה למטוסים. על בסיס הגלגל הזה פותחה פלטפורמה לרכב חשמלי - קלה ויעילה בשטח הפנוי שנותר עבור הנוסעים, המטען, או שניהם בזכות מיקום הגלגלים בארבע הפינות שלה. לחברה יש מעל 60 פטנטים בתחום הרכב.

פלטפורמות כאלו לרכב חשמלי הן סיפור חם כיום בעולם הרכב. ריוויאן מוטורס האמריקאית גייסה 3.2 מיליארד דולר, בעיקר מאמזון ופורד, חלקם האחרון לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, ותתחיל ב-2021 לייצר טנדר ורכב כביש שטח חשמליים תחת שמה, ובהמשך כבסיס לדגמי פורד חדשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות