אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: עדכון התוכנה הצפוי של אפל יפגע לנו בהכנסות צילום מסך: מתוך WWDC 2020

פייסבוק: עדכון התוכנה הצפוי של אפל יפגע לנו בהכנסות

הרשת החברתית מזהירה כי השינויים שערכה אפל בעדכון התוכנה ה-iOS 14 הצפוי להגיע בקרוב לאייפונים ולאייפדים יוביל לצניחה של 50% בהכנסותיה מפרסומות מכוונות

26.08.2020, 22:00 | שירות כלכליסט
פייסבוק מזהירה היום (ד') כי השינויים שערכה אפל במערכת ההפעלה החדשה iOS 14 יפגעו ביכולתה לשלוח פרסומות מיועדות למשתמשי האייפון והאייפד – כאשר הם משתמשים באפליקציות חיצוניות.

קראו עוד בכלכליסט

השינויים האמורים במערכת ההפעלה של אפל כבר שוחררו בגרסת בטא למפתחים בשבוע האחרון – לקראת הטמעת המערכת במכשירים החדשים בהמשך הדרך.

עדכון התוכנה iOS 14 , צילום מסך: מתוך WWDC 2020 עדכון התוכנה iOS 14 | צילום מסך: מתוך WWDC 2020 עדכון התוכנה iOS 14 , צילום מסך: מתוך WWDC 2020

לפי פייסבוק, השינויים שביצעה אפל יובילו לנפילה של 50% בהכנסותיה מהפרסומות המכוונות משתמשים המתבססות על רשת Audience Network.

פלטפורמת Facebook Audience Network מאפשרת למפתחי תוכנות אפליקציות לשלב בהן פרסומות מכוונות למשתמשים לפי המידע על המנוי שלהם בפייסבוק. כיום המפרסמים המסתמכים על הרשת זו משתמשים במספר זהות ייחודי (IDFA) שמאפשר להם לשלוח פרסומות מכוונות באופן מוצלח יותר.

פרסומות בפייסבוק, צילום: שאטרסטוק פרסומות בפייסבוק | צילום: שאטרסטוק פרסומות בפייסבוק, צילום: שאטרסטוק

בפייסבוק טוענים כי האפליקציות לא יוכלו לאסוף את המידע הנאסף ב-IDFA – ולא יוכלו להמשיך לשלוח פרסומות כאמור. החברה סבורה שיותר ממיליארד אנשים רואים לפחות פרסומות אחת בחודש דרך Audience Network - חלקם הגדול מאד במכשירי אנדרואיד ובמקרה שלהם לא יתבצע שום שינוי משמעותי.

"אף שקשה לנו לכמת את ההשפעה על המפיצים והמפתחים בשלב זה, עם כל כך הרבה אי ודאויות, בבדיקות שביצנו זיהינו נפילה של יותר מ-50% בהכנסות Audience Network publisher כאשר מוציאים את אפשרות הזיהוי מהמובייל", נאמר בהודעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות