אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מותג יוקרה חדש בישראל: יבואנית מרצדס תשיק את ג'נסיס של יונדאי צילום: יצרן

בלעדי לכלכליסט

מותג יוקרה חדש בישראל: יבואנית מרצדס תשיק את ג'נסיס של יונדאי

כלמוביל מתארגנת להשקת דגמי ג'נסיס רכב היוקרה של יונדאי בישראל ב-2021. אולם התצוגה הראשון יוקם בהרצליה, ויציע שלושה דגמי סדאן וקרוסאובר גדול אחד. ג'נסיס תתחרה בשלב הראשון בעיקר בלקסוס ובוולוו

28.08.2020, 10:20 | אודי עציון

כלמוביל, יבואנית יונדאי, פירסמה בימים האחרונים באתר הבית שלה מודעת דרושים לצוות ההקמה של מותג יוקרה חדש. מדובר בצעד פומבי ראשון לקראת ההשקה ב-2021 של דגמי חטיבת היוקרה הצעירה של היצרן הקוריאני, ג'נסיס.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר במהלך שנשקל בחברה במשך כמה שנים, והמתין להשקת דגמים מתאימים של היצרן, וגם להחלטה לא פשוטה להשיק בארץ מתחרה למרצדס, מותג היוקרה הגרמני שמהייבוא שלו צמחה כלמוביל.

ג ג'נסיס G80. בקרוב בישראל | צילום: יצרן ג

פערי התדמית יהפכו את ג'נסיס, לפחות בשלב הראשון, למתחרה בעיקר בלקסוס ובוולוו, ופחות במרצדס.

אולם התצוגה הראשון יפתח בסמוך לזה של המתחרות בהרצליה פיתוח. המחירים צפויים להיות זולים מאלה של הגרמניות, אך לא משל וולוו ולקסוס. עדיין לא ברור אם ג'נסיס תציע גם בארץ חמש שנות אחריות כמו בארה"ב.

דגמי ג'נסיס משווקים כעת בדרום קוריאה, סין, רוסיה וארה"ב, ובסוף 2021 צפויה השקה שלהם באירופה.

ג ג'נסיס G70. נועדה להתחרות בב-מ-וו סדרה-3, מרצדס C קלאס ואאודי A4 | צילום: יצרן ג

ג'נסיס ("בראשית") הוקמה רשמית ב-2015, למרות שיונדאי מכרה מכונית שנשאה את השם כבר ב-2007. כמו בתחומים אחרים, הקוריאנים הולכים בדרכה של טויוטה, שב-1989 השיקה את חטיבת היוקרה שלה, לקסוס, שבתוך כעשור הפכה למכונית היוקרה הנמכרת בארה"ב, אם כי עדיין מתקשה בחדירה משמעותית לשוק האירופי.

הקוריאנים גייסו כישרונות מתעשיית הרכב הגרמנית, כמו המעצב הבלגי לוק דונקרוולקה, בוגר קבוצת פולקסווגן, לשעבר המעצב הראשי של סיאט ולמבורגיני, שעובד תחת המעצב הראשי של יונדאי-קיה, פיטר שרייר, לשעבר מאאודי ומפולקסווגן.

על כיול השלדה אחראי אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת דגמי הספורט של ב-מ-וו, שאחראית לדגמי ה-M של המותג.

לישראל יגיעו בשלב הראשון ארבעה דגמים. G70 היא מכונית סדאן שנועדה להתחרות בב-מ-וו סדרה-3, מרצדס C קלאס ואאודי A4, מצוידת בהנעה אחורית, ובמנועי טורבו בנזין שמוכרים לנו מקיה סטינגר, 2 ליטר 255 כ"ס, ו-3.3 ליטר שישה צילינדרים, 365 כ"ס. גם הפלטפורמה משותפת לסטינגר ולתיבה האוטומטית יש שמונה הילוכים.

G80 היא המתחרה הקוריאני לב-מ-וו סדרה-5, ללקסוס ES ולוולוו S90. גם היא מצוידת בהנעה אחורית, לצד הנעה כפולה, ומציעה מנועי טורבו בנזין 2,500 סמ"ק עם 304 כ"ס ו-3,000 סמ"ק עם 380 כ"ס.

תא הנוסעים של GV80. יתחרה בב-מ-וו X5 ובאאודי Q7, צילום: יצרן תא הנוסעים של GV80. יתחרה בב-מ-וו X5 ובאאודי Q7 | צילום: יצרן תא הנוסעים של GV80. יתחרה בב-מ-וו X5 ובאאודי Q7, צילום: יצרן

G90היא המתחרה של מרצדס S קלאס, ב-מ-וו סדרה 7 ושאר דגמי הפאר. זהו הדגם הוותיק ביותר כיום של ג'נסיס, לאחר שהושק ב-2015 ועבר מתיחת פנים לפני שנתיים. היצע המנועים בחו"ל כולל יחידות בנפחים 3,300 סמ"ק עד 5,000 סמ"ק, 315 עד 425 כ"ס.

הכביש-שטח היחיד של המותג בינתיים הוא הקרוסאובר GV80, שנחשף בתחילת השנה. מדובר ברכב פנאי עם שבעה מקומות, שמתחרה בב-מ-וו X5 ובאאודי Q7, ומוצע עם הנעה כפולה ומנועי טורבו בנזין 2,500 סמ"ק בהספק של 304 כ"ס, ו-3,500 סמ"ק עם 380 כ"ס.

יש גם טורבו דיזל 3,000 סמ"ק עם 278 כ"ס. מפרט האבזור כולל מערכת אקטיבית לביטול רעשים, תצוגה עילית, 10 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיבית.

בקרוב תחשוף ג'נסיס גם מתחרה לאאודי Q5 ולב-מ-וו X3, שייקרא GV70.

תגיות