אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולכות ביחד: רשתות המסחר המובילות מקימות גוף יציג חדש צילום: נחום סגל

הולכות ביחד: רשתות המסחר המובילות מקימות גוף יציג חדש

ראשי תשע רשתות מסחר, אופנה והסעדה - כמו קסטרו, פוקס, צומת ספרים וגולף - החליטו על הקמת הגוף החדש שיוביל אותן במאבקים המשותפים; שמות חברי הוועד המייצג לא מוזכרים בהודעה הראשונה שהוציא הארגון, כנראה כדי להסיט אש מהרשתות הגדולות, ובראשן פוקס של הראל ויזל

01.09.2020, 19:14 | אורנה יפת

אחרי המאבק המשותף במהלך משבר הקורונה וההכרזה על פרישה מחברות באיגוד לשכות המסחר, החליטו רשתות המסחר, האופנה וההסעדה להקים גוף יציג חדש שיאגד אותן. בראש ההתאגדות יעמוד היו"ר דדי ריזל.

קראו עוד בכלכליסט

בראש ההתאגדות עומדים ראשי ועד הפעולה, שהם ראשי תשע רשתות מובילות: גבי רוטר (בעלי קסטרו), הראל ויזל (בעלים ומנכ"ל פוקס), רונן נימני (בעלי קבוצת קפה קפה), יעקב הלפרין (בעלי אופטיקה הלפרין), אבי שומר (בעלים ומנכ"ל צומת ספרים), קרן שהם לוי (בעלת רשת מיננה), גיא יקר (בעלי רשת פלאפל בריבוע), שחר תורג'מן (יו"ר קבוצת בריל ) ורביב ברוקמאייר (מנכ"ל גולף). תשעת חברי הוועד בהתארגנות החדשה ייבחרו אחת לשנתיים בבחירות אישיות, ויכהנו בהתנדבות וללא קבלת שכר.

עם זאת, בהודעה הראשונה שהוציא הגוף החדש נעדרו שמות חברי הוועד המייצג, ככל הנראה על רקע הרצון להסיט את האש מהרשתות הגדולות ובראשן פוקס של ויזל, שספגו ביקורת ציבורית בזמן משבר הקורונה בגלל המענקים שקיבלו.

הראל ויזל, רשת פוקס, צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי הראל ויזל, רשת פוקס | צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי הראל ויזל, רשת פוקס, צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי

ל"כלכליסט" נודע כי תקציב ההוצאות החודשי של ההתאגדות יהיה כ-55 אלף שקל והוא יכלול את שכרם של היו"ר, המזכירה ושל נותני השירותים, בהם משרד הלובינג ריפבליק יועצים שייצג את ההתאגדות בקרב גופי הממשלה, והגופים הרגולטוריים, ויספק יעוץ אסטרטגי במאבקי ההתאגדות; משרד יחסי הציבור של שרי ישראלי, שיהיה אחראי לקשר מול גופי התקשורת והרשתות החברתיות; ועו"ד מתן מרידור ממשרד אגמון ושות', שכבר ליווה את ההתאגדות במשבר הקורונה וימשיך לתת לה ליווי משפטי בתחום דיני התחרות.

ההתאגדות החדשה הצהירה כי היא תאגד בתוכה לצד רשתות האופנה והמסחר גם רשתות הסעדה, מרפאות, חדרי הכושר, מכוני יופי ועוד.

נכון לעכשיו עדיין לא שלחה ההתאגדות מסמך חתימה להצטרפות אך ממסמך שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי החברות תהיה כרוכה בתשלום דמי חבר שנתיים שייגבו על פי גודל הרשת. כך לדוגמה רשתות קטנות שמפעילות עד 1,000 מ"ר ישלמו 2,388 שקל לשנה; רשתות עד 8,000 מ"ר - 8,388 שקל לשנה; עד 17 אלף מ"ר - 14,388 שקל לשנה; עד 30 אלף מ"ר - 21,588 שקל לשנה; ומעל 40 אלף מ"ר – 41,988 שקל לשנה.

"הפכנו לפרה חולבת"

מההתאגדות החדשה נמסר כי "ענף רשתות המסחר קיים בישראל זה 35 שנה, מאז פתיחת קניון איילון, הוא מעסיק מאות אלפי עובדים ומכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים מדי שנה. למרות כל זאת, מעולם לא קם גוף שידאג באמת לאינטרסים של העוסקים בו. מסיבה זו, בין היתר, הפכו רשתות המסחר לשק חבטות ולפרה חולבת של גורמים רבים, ציבוריים ופרטיים כאחד. מהיום לא ניתן יותר שיחוקקו נגדנו חוקים מבלי שיתחשבו בנו, מהיום לא ניתן יותר שיוטלו עלינו תשלומים מבלי שישמעו אותנו. עצם הקמת ההתאגדות באה לא רק לזעוק 'עד כאן', לא רק להציב תמרור 'עצור', אלא גם ובעיקר לפעול באופן אקטיבי ומעשי לשינוי המצב הנוכחי".

עוד נמסר כי מטרתה של ההתאגדות היא "הקמת גוף שייצג את האינטרסים של רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, קידום ענייניהן ומעמדן של הרשתות, ייצוג החברים בפני מוסדות השלטון בישראל, חיזוק הקשר המקצועי בין חבריה, ארגון הטבות כלכליות ויצירת שיתופי פעולה כלכליים לטובת החברים במסגרת המותר בחוק, הקמת מסגרות וגופים שונים והפעלתם בהתאם לצורכי ההתאגדות וחבריה ויצירת שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים לטובת קידום מטרותיה".

יש לציין כי רשות התחרות אסרה על רשתות הקמעונאות לפעול ביחד אל מול הקניונים והספקים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות