אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבעלים של אינטר ג'ינס: "עד עכשיו לא היינו בלחץ על אינטרנט" צילום: אביגיל עוזי

הבעלים של אינטר ג'ינס: "עד עכשיו לא היינו בלחץ על אינטרנט"

בעיצומו של משבר הקורונה, כשהמסחר סגור ואלפי עובדים הוצאו לחל"ת, קבוצת האופנה אינטר ג'ינס רכשה את רשת המעצבים רזילי. "היא שונה בנוף, אין לי כוונה להיכנס להרפתקאות נוספות", מסביר הבעלים והמנכ”ל יעקב פרץ. בראיון ראשון לכלכליסט הוא מספר על התוכניות להרחבת המותג ועל ההחלטה להיכנס באיחור לאונליין עם ריפליי וסטיב מאדן: "אני מאמין בחנויות פיזיות"

06.09.2020, 08:06 | אורנה יפת

בעיצומו של משבר הקורונה הודיעה רשת האופנה רזילי כי היא מפסיקה לפעול. רזילי היא רשת אופנה ותיקה בענף, שהפעילה תשעה סניפים בקניונים וקיבלה הכרה כבית למעצבי אופנה. בענף האופנה חששו כי בעת משבר שכזה לא תהיה תקומה לרשת ולא יימצא לה רוכש, אולם חודש לאחר ההודעה נרכשה רזילי על ידי קבוצת אינטר ג'ינס שמפעילה את הרשתות ריפליי, סטיב מאדן ו־NYOU.

קראו עוד בכלכליסט

“אין לי כוונות לקנות עוד רשתות ולהיכנס להרפתקאות”, מבהיר מנכ”ל הקבוצה יעקב פרץ בראיון ל”כלכליסט”. את סכום העסקה הוא מסרב למסור. "רזילי היתה הזדמנות עסקית והיא סינרגטית לנו. קניונים רוצים את רזילי כי היא משהו אחר בנוף של האופנה וזה שוק טוב. גם שיטת העבודה בקונסיגנציה, של תשלום למעצבים לאחר המכירה, מורידה סיכון".

איך קיבלתם החלטה לרכוש רשת בזמן שהענף במשבר?

"את יאיר רזילי, הבן של מייסדי הרשת, אני מכיר הרבה שנים מהעבודה בענף. קראנו שהם החליטו לסגור אז פנינו אליו ולקחנו שבע נקודות מכירה מתוך תשע שפעלו. ויתרנו על החנות בקניון רננים ברעננה, כי היא לא היתה חזקה במיוחד, ועל חנות בגדי הילדים ברמת אביב, כי זה לא עניין אותנו. אנחנו מעוניינים להתפתח לעוד ענפים, וראינו שענף של מעצבות ישראליות יכול להוסיף לנו. רזילי זו חברה רווחית שיכולה להיות הרבה יותר רווחית. זו רשת שמוכרת בגדי מעצבים וזה חלון ראווה מדהים למעצבות ישראליות. כל המעצבות הגדולות גדלו ברזילי".

איך אתם מתכוונים לפתח את הרשת?

"נפתח שני אאוטלטים לרזילי, שמעולם לא הפעילה חנות אאוטלט. אחד בהרצליה והשני בחוצות המפרץ. לא נרוויח שם שקל כי כל הרווחים מהאאוטלטים ילכו למעצבי האופנה. בשנה הבאה נפתח חנויות באילת, בירושלים ובבאר שבע. אני מאמין שאילת יכולה להקפיץ את המותג. הקונים שם חוסכים מע"מ, ובמותג כמו רזילי זה משמעותי. אנחנו רוצים להצעיר את הרשת, למשוך גם בנות 25 וגם את הבנות שקונות שמלות לנשף הסיום בתיכון. לכן נכניס מעצבים יותר צעירים לרשת, שיעצבו קולקציה צעירה. בנוסף, נמכור ברזילי מותגי הנעלה פרימיום וקולקציות ייחודיות של אינטר ג'ינס".

איך תשכנע מעצבים לחזור למכור ברשת אחרי שהם פתחו אתר משלהם במשבר ומצאו שיטות מכירה אחרות?

"ברגע שנודע שאינטר ג'ינס פותחת מחדש את רזילי, ישבנו עם 40 מעצבים וחתמנו איתם על חוזה לשנה הקרובה כדי שיהיה להם הביטחון לייצר ולעבוד. מעצב שנתקע עם סחורה שלא נמכרה ברזילי, יוכל לבוא ולמכור אצלי באאוטלט. זה בשבילם".

“הקניונים באו לקראתנו”

בעוד חודשיים משרדי רזילי יעברו מראש העין למשרדים של קבוצת אינטר ג'ינס בחולון. לדברי פרץ, רזילי תצא גם בשיתוף פעולה עם בית הספר שנקר ותעניק מלגות לבוגרי שנקר שיוכלו כמו גם בוגרי בצלאל לעשות שיתופי פעולה עם הרשת. "אנחנו פותחים דלת למעצבים. מעצבת צעירה שסיימה שנקר ויכולה לשים פריטים ברמת אביב, בשבילה זה המון", אומר פרץ.

אינטר ג'ינס, בבעלות יעקב פרץ, רוני הרדי ושלום וגדעון מולייב, מפעילה את הרשתות ריפליי, סטיב מאדן ו־NYOU. כמו יתר קבוצות האופנה גם אינטר ג'ינס ספגה מכה במהלך משבר הקורונה. במאי, עם היציאה מהסגר, הפדיונות קפצו ביותר מ־100% בענף, וביוני המשיכה המגמה החיובית. אך ביולי צנחו הפדיונות של חנויות האופנה בקניונים על פי נתוני ריס ב־17%, ובאוגוסט המגמה נבלמה עם ירידה של 1.1% בפדיונות. "במאי הפדיונות ברשתות שלנו היו 130% וביוני חזרו ל־100%-90%. מליסרון, ביג ועזריאלי וגם משכירים פרטיים באו לקראתנו בהוזלה של 30% בממוצע בשכר הדירה”, הוא מציין. “אבל ביולי הכל השתנה. היו פחות הנחות בשכירות וגם הפדיונות התחילו לרדת. סיימנו את יולי עם ירידה של כ־17%, בין היתר בגלל סגירת החנויות בשתי שבתות. באוגוסט היה בסדר בקניונים ובאילת היה מצוין. אני מקווה שהשוק יחזור לעצמו, אבל קשה לי להיות אופטימי כל עוד מרחפת עננת הקורונה".

קיבלתם מענק מהמדינה?

"עדיין לא, אבל אנחנו אמורים לקבל מענק על החזרת עובדים כי החזרנו את כל 500 העובדים מחל"ת".

יעקב פרץ, צילום: אביגיל עוזי יעקב פרץ | צילום: אביגיל עוזי יעקב פרץ, צילום: אביגיל עוזי

אתם עושים מבצעים עמוקים יותר ביחס לשנה רגילה?

"אנחנו עושים מבצעים והנחות שנעות בין 20% ל־40%, שזה לא תואם את התקופה הזאת בשנה. הקדמנו הנחות סוף עונה, ואנחנו עובדים הרבה יותר באונליין ובחנויות האאוטלט כי יש לנו מלאי עודף. אנחנו קונים פחות סחורה לחורף. נקטין ב־20% את הסחורה שנקנה בכל הרשתות: סטיב מאדן, ריפליי ו־NYOU”.

סגרתם חנויות במהלך המשבר?

"לא סגרנו חנויות כי בחלק מהחוזים אנחנו לא יכולים לצאת באמצע. סיבה נוספת היא ההנחות שהמשכירים נתנו לנו. אני מעריך שנסגור ארבע חנויות בסוף המשבר. יש לנו בקבוצה 68 חנויות וניצלנו הזדמנויות לפתיחת חנויות של NYOU בקניון רחובות ובמתחם גן שמואל. פתחנו אאוטלט גדול באילת, ובגרנד באר שבע פתחנו חנויות של סטיב מאדן וריפליי”.

"הקהל מעדיף למשש"

לאחרונה העלתה הקבוצה אתר מכירות למותג סטיב מאדן ולרזילי, ובקרוב יושק גם אתר לריפליי. "הבנו שהמכירה באונליין הולכת להיות משמעותית, וזה האיץ תהליכים. כדי להעלות את סטיב מאדן בתמחור של שקלים נדרשנו לאישור מחו"ל וזה לקח זמן עד שקיבלנו", מסביר פרץ את האיחור בכניסה לתחום. "החברה העולמית לא הסכימה שנפתח אתר בעברית, כי האתר הבינלאומי משרת את כל העולם. גם עם ריפליי היה אותו דבר. מותגים בינלאומיים לא ממהרים להשיק אתרים ייעודיים במדינות שונות, אבל בקורונה הם עזרו לנו וזה היה הזרז האמיתי. אלה מהלכים לא פשוטים מול חברות בינלאומיות. משפחת מוליוב מייבאת כבר 18 שנה את אדידס לישראל ורק לפני כחודשיים עלה אתר ישראלי למותג. לרשת NYOU עוד לא פתחנו אתר כי אני יש שם הרבה מותגים של יבואנים זרים. הרווחיות שלנו שם פחות גבוהה, ואני לא רוצה להתחרות באתרים של היבואנים עצמם".

נשמע שאתה לא מאמין גדול באונליין.

"עד לפני שנה לא היינו בלחץ על אינטרנט. אני מאמין באונליין אבל לא חסיד של זה כי יש לי כמעט 70 חנויות. אני עדיין מאמין בחנויות הפיזיות. לדעתי, האונליין לא יחזיק יותר מ־20% מהמכירות בישראל. בהנעלה הקהל עדיין מעדיף למשש ולגעת. כדי להבין מה זה עקב 8 ס"מ צריך לנעול את הנעל".

תגיות