אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל תפתח בשבועות הקרובים את הקו החשמלי מירושלים להרצליה צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

רכבת ישראל תפתח בשבועות הקרובים את הקו החשמלי מירושלים להרצליה

הבוקר החלו נסיעות המבחן הראשונות של הקו שייצא מבנייני האומה בירושלים. זמן הנסיעה הצפוי הוא 55 דקות ואילו זמן הנסיעה מתחנת אוניברסיטת תל אביב לירושלים יארך 47 דקות. בשלב הראשון יופעלו 2 רכבות בשעה

06.09.2020, 11:56 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל החלה הבוקר (א) בנסיעות מבחן ראשונות של קו הרכבת החשמלי המלא שמחבר בין תחנת בניני האומה שבירושלים לבין תחנת הרצליה. הנסיעות החלו לאחר השלמת העבודות על תשתיות החשמול, שהוקדמו לטענת החברה בכשישה חודשים, פועל יוצא של משבר הקורונה שהשבית אולי את השירות לנוסעים, אבל אפשר הקדמת עבודות תשתית מבלי לפגוע בשרות.

קראו עוד בכלכליסט

ברכבת מסבירים שבנסיעות המבחן יבוצעו בדיקות תפעוליות שונות, לקראת הפעלתו המסחרית של הקו המתוכננת בעוד מספר שבועות. עם פתיחת הקו, בתקווה עוד החודש, זמן הנסיעה מהרצליה לירושלים יארך 55 דקות, ואילו זמן הנסיעה מתחנת אוניברסיטת תל אביב לירושלים יארך 47 דקות.

ברכבת יפעילו בשלב ראשון כשתי רכבות לשעה, ועם הגעת הציוד הנוסף במהלך 2021 התדירות עשויה לעלות ל-3 רכבות בשעה.

רכבת מהירה לירושלים, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל רכבת מהירה לירושלים | צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל רכבת מהירה לירושלים, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

הבשורה על השקת הקו תשרת גם את תושבי השרון, ובעיקר את הלקוחות שמגיעים מאזור רעננה וכפר סבא, שיוכלו להגיע למרכז המדינה או לירושלים בזמן קצר יחסית תוך אפשרות לוותר על נסיעה ברכב הפרטי. מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר, מזכיר שהחברה עומלת בימים אלו על השלמת חשמול של מסילות אשקלון וקשת השרון.

עם פתיחת הקו המלא תגיע לסיומה הסאגה של בניית קו הרכבת החשמלי הראשון של רכבת ישראל. כזכור הפרויקט יצא לדרכו בשנת 2001 ובתקציב של כ-3.2 מיליארד שקל, כאשר רק ב-2009 משרד האוצר נזכר לבדוק האם הפרויקט כלכלי.

עוד חצי מיליארד לתקציב כדי לעמוד בלו"ז

תקציב הקו הוכפל מאז, ובספטמבר 2018 שר התחבורה דאז ישראל כץ כפה על הרכבת לבצע השקת קו חלקית (ירושלים-נתב"ג), פעולה שבדיעבד בוצעה מבלי שכל התשתיות היו מוכנות כפי שהרכבת קיוותה שיהיו. ההשקה גררה אחריה יותר מ-150 תקלות, אירוחים והשבתות שירות, שהגיעו לשיא באפריל 2019 כאשר כ-300 איש נתקעו באחת המנהרות לאורך כמה שעות. במרץ האחרון המדינה עוד הוסיפה לקבלן הביצוע (חברת SEMI הספרדית) עוד כחצי מיליארד שקל  ורק כדי שישלים את העבודות בלו"ז שהרכבת תכננה.

הקו המהיר ירושלים הרצליה, מבט מלמעלה, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל הקו המהיר ירושלים הרצליה, מבט מלמעלה | צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל הקו המהיר ירושלים הרצליה, מבט מלמעלה, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

כך או כך, במשרד התחבורה מעדיפים להסתכל על חצי הכוס המלאה ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, אומרת ש"השלמת חיבור הרכבת החשמלית מירושלים עד תחנת הרצליה תאפשר נסיעה נוחה ועדיפה על נסיעה ברכב פרטי. הפתרון היחיד לבעיית הפקקים בישראל הינו באמצעות הנגשת תחבורה ציבורית מתקדמת, שתאפשר מוביליות ונגישות לאזרחי ישראל״.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות