אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוכרים רכב? תצטרכו לדווח על מחיר העסקה ועל הקילומטרז'

מוכרים רכב? תצטרכו לדווח על מחיר העסקה ועל הקילומטרז'

משרד התחבורה מגייס את הדואר ליצירת מחירון חדש בשוק הרכב הישראלי. במעמד העברת הבעלות יתבקשו המוכר והקונה לדווח בכמה נמכר הרכב וכמה קילומטרים נסע. השרה רגב: "לציבור הישראלי מגיע מחירון מהימן המציג מחיר ריאלי של הרכב ולא מייצג את האינטרסים של חברות הביטוח"

07.09.2020, 16:47 | תומר הדר

דואר ישראל מצטרפת ליוזמה של שרת התחבורה מירי רגב, לייצר מחירון חדש בשוק הרכב הישראלי, אשר יתחרה במחירון הרכב המשומש של לוי יצחק. כך על פי הודעת משרד התחבורה. 

על פי ההודעה, המוכר והקונה "יתבקשו" במעמד העסקה, כלומר בעת מכירת הרכב והעברת הבעלות, לדווח בדיוק כמה כסף החליף ידיים וכמה קילומטרים נסע הרכב.

סניף של דואר, צילום: אוראל כהן סניף של דואר | צילום: אוראל כהן סניף של דואר, צילום: אוראל כהן

לדברי השרה רגב: "כל מי שקנה או מכר פעם רכב משומש, מכיר את ההתבלטות: מה בעצם המחיר האמיתי של הרכב? האם מחיר המחירון הוא המחיר הנכון? לציבור הישראלי מגיע מחירון מהימן המציג מחיר ריאלי של הרכב ושאינו מייצג את האינטרסים של חברות הביטוח אלא של האזרח".

לפי נתוני משרד התחבורה, מדי שנה מבוצעות כ- 800 אלף העברות בעלות על רכב משומש. המחירון יושק "תוך כמה חודשים, כאשר היקף הנתונים המצטבר יציג תמונה אמינה של מחירי השוק"

עם זאת, המהלך אינו מטפל בהיבט הבעייתי ביותר של יוזמת מחירון הרכב של ישראל, יוזמה ששר התחבורה ישראל כץ כבר לקח על עצמו בעבר ללא הצלחה: האפשרות שהישראלים ישקרו במעמד העברת הבעלות ולא ידווחו על נתוני העסקה האמיתיים, או לסירוגין ימנעו לחלוטין מן הדיווח. לכן, כך מדגיש משרד התחבורה: "לאור התוצאות והיקף ההיענות של הציבור, תישקל אפשרות לחקיקה שתחייב דיווח של מחיר המכירה של כל רכב בעת העברת הבעלות".

תגיות