אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין דיוטי פרי אז יורדים לאילת: עלייה של 35% בהיקף העסקאות בכרטיסי האשראי בעיר צילום: יוסי דוס-סנטוס

אין דיוטי פרי אז יורדים לאילת: עלייה של 35% בהיקף העסקאות בכרטיסי האשראי בעיר

הזינוק בתיירות הובילו לפריחתה מחדש של אילת בחודשי הקיץ, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היקף העסקאות בעיר בחודשי יולי-אוגוסט עמד על כ-756 מיליון שקל. ענף הביגוד והנעלה רשם זינוק של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

08.09.2020, 16:02 | דורון ברויטמן

העיר אילת ידעה בתחילת משבר הקורונה את אחת התקופות הקשות שלה עם קרוב ל-50% אבטלה וסגירת רוב המלונות בתחומה. עם זאת, בחודשי הקיץ התהפכה המגמה, והישראלים שנהרו אליה הביאו לעלייה של 35% בהיקף עסקאות כרטיסי האשראי, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך על פי נתוני שב״א (שירותי בנק אוטומטיים) מפעילת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.

קראו עוד בכלכליסט

זאת בזכות הזינוק בתיירים בעיר שהובילו לפריחתה המחודשת. הסיבה המרכזית היא כמובן היעדר האפשרות של ישראלים לנפוש בחו"ל, בשל היותנו מדינה אדומה.  במילים אחרות הציבור הישראלי הפך לקהל שבוי. העובדה כי באילת אין תשלום מע"מ תרמה אף היא לגידול בהיקף העסקאות. בכך הפכה אילת לדיוטי פרי החדש של הציבור הישראלי.

היקף העסקאות בעיר בחודשי יולי-אוגוסט עמד על כ-756 מיליון שקל. הגידול בהיקף העסקאות מתייחס לחמישה ענפים שנפגעו בצורה קשה בתקופת הגל הראשון - ביגוד והנעלה, פארמה, חשמל וכלי בית, מסעדות ובתי קפה ובעיקר ענף המלונאות. הענף שבו היה הגידול הגבוה ביותר בהיקף העסקאות ביחס לשנה שעברה הוא ענף הביגוד והנעלה שגדל ב-50%. אחריו נמצא ענף החשמל וכלי הבית עם גידול של 44% בהיקף העסקאות ביחס לשנה שעברה. היקף העסקאות בענף המלונאות, שנפגע בצורה הקשה ביותר מהמשבר, גדלו ב-31% והסתכמו בסוף אוגוסט בכ-322 מיליון שקל.

נופשים בחוף הים של אילת, צילום: מאיר אוחיון נופשים בחוף הים של אילת | צילום: מאיר אוחיון נופשים בחוף הים של אילת, צילום: מאיר אוחיון

ברמה הארצית, היקף העסקאות בכרטיסי האשראי בתחומים אלו במהלך חודשי יולי-אוגוסט הסתכם ב-כ15.32 מיליארד שקל כאשר שליש מהסכום עבר בעסקאות הקשורות לענף החשמל וכלי הבית. בסך הכל בענף המלונאות וחדרי האירוח היקף העסקאות עמד בחודשים אלו על 1.3 מיליארד שקל.

תגיות