אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הקיימות

מנכ"ל אפולו פאוור: "מחירי החשמל הסולארי מצליחים להשתוות לאלה של נפט וגז"

עודד רוזנברג דיבר בכנס האונליין "טכנולוגיות סביבה ואנרגיות מתחדשות - אתגרים והזדמנויות" והדגיש את היתרון של הפאנל הסולארי הגמיש שחברתו פיתחה, בעיקר לתעשיית הרכב ההיברידי והחשמלי

09.09.2020, 15:26 | מעין מנלה

"עולם הסולאר הוכיח שהוא מצליח להשתוות למחירי החשמל על נפט וגז", כך אמר עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור (Apollo Power), במסגרת כנס האונליין של "כלכליסט": "טכנולוגיות סביבה ואנרגיות מחדשות – אתגרים והזדמנויות". לדבריו, הפאנל הסולארי הגמיש, שמפתחת החברה, יכול לשמש להטענת טלפונים, אוזניות, מצלמות גו פרו, כלי רכב ובתים. "נרצה להיות בכל מקום שהשמש זורחת בו ולייצר את החשמל שלנו".

קראו עוד בכלכליסט

הפאנל הסולארי הגמיש של אפולו פאוור מייצר חשמל מהשמש בצורה ירוקה וסביבתית, ויתרונותיו בכך שהוא יכול לפעול בכל מקום, ללא קונסטרוקציה, הוא אינו שביר, מתלבש על כל משטח, על המים, על מכוניות, על אוטובוסים. בכך הוא, בעצם, מציע יכולת למקם אותו בכל מקום שהוא תחת השמש. לדברי רוזנברג, היתרון העיקרי של הפאנל הוא בתנועה.

"רכב זה פשוט קלאסי. עולם הרכב היום הולך לכיוון רכבים היברידיים וחשמליים. מדברים על כך שבעוד עשר שנים כמעט 50% מתעשיית הרכב תייצר רכבים שהם היברידיים או חשמליים. הרכב הזה צריך חשמל. הוא צריך להיטען או באמצעות חשמל - כלומר להתחבר פיזית למטען כמו טלפון, או להיות מצופה בחומר מסוים, כך שהרכב ייטען בזמן עמידה בפקקים, בנסיעה או בחניה, וכך תתמלא הסוללה שאיבדה חשמל בזמן הנסיעה בלייב", אמר רוזנברג בשיחה עם מאיר אורבך מ"כלכליסט" במסגרת כנס האונליין.

אפולו פאוור משתפת פעולה עם אאודי , צילום: יצרן אפולו פאוור משתפת פעולה עם אאודי | צילום: יצרן אפולו פאוור משתפת פעולה עם אאודי , צילום: יצרן

אפולו פאוור עובדת בשיתוף פעולה עם אאודי גרמניה, על מנת לשלב את היריעה הסולארית בדגמים החשמליים החדשים של יצרנית הרכב. בנוסף, החברה עובדת עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, על הטמעת הטכנולוגיה שהיא מפתחת גם על רכבים מתוצרת קונצרן זה.

"ככל שלמכוניות יש גג יותר גדול ביחס לגודל הבטרייה, כך אנחנו הופכים רלבנטיים יותר. למכוניות קטנות, שיש להן גג קטן מאוד, נוכל לייצר תוספת נסיעה של 5-3 ק"מ ביום, ובמכוניות גדולות אפשר להגיע ל-30-20 ק"מ בחינם מהשמש ביום. לשם אנו מכוונים, ומן הסתם, עם השנים היעילות תשתפר והתוצאות ישתפרו בהתאם".

"הפתרון הסולארי אינו יקר יותר בהשוואה לשיטות אחרות לייצור חשמל", הסביר רוזנברג. " עולם הסולאר הוכיח בשנים האחרונות שהוא מצליח להשתוות למחירי החשמל על נפט וגז. אנחנו מביאים מוצר חדשני יותר, שמתאים לעוד אפליקציות, אבל עם אותה מהפכה של חשמל בזול וחשמל שמגיע בנקודה שבה צריך אותו - בניגוד לתחנות גז או נפט, שאמנם החשמל בהן זול, אבל צריך להוליך אותו לבתים ולמפעלים. מה שיפה בתאים הסולאריים הוא שהם מיצרים את החשמל במקום השימוש בו, וכך אפשר להוזיל את עלויות ההולכה". 

תגיות