אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסינים מצמצמים פעילות - חמש קבוצות צפויות לגשת למכרזי הענק של הרכבות בתל אביב הדמיה: נט"ע

הסינים מצמצמים פעילות - חמש קבוצות צפויות לגשת למכרזי הענק של הרכבות בתל אביב

לאחר 3 דחיות במועד ההגשה, נת"ע צפויה לקבל מחר את ההצעות למכרזי הקו הירוק והקו הסגול - בעלות של 15 מיליארד שקל; לפי ההערכות, הקבוצה הכל-סינית לא תיגש למכרז. בין המשתתפות: אלסטום בשיתוף אלקטרה וסימנס הגרמנית בשיתוף מנרב

13.09.2020, 16:30 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על הקמת מערך הרכבות במטרופולין תל אביב, צפויה לקבל מחר בערב (ב') את ההצעות למכרזי עבודות הענק של שני קווי הרכבת החדשים בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר במכרזים לעבודות ולאספקת מערכות לשני קווים - הקו הירוק (חולון עד הרצליה) והקו הסגול (מעגלי בתל אביב מתחנת הרכבת סבידור, מערבה לים וחזרה מזרחה על רחוב אלוף שדה עד אזור אור יהודה) - ובעלות כוללת שנאמדת בכ-15 מיליארד שקל.

הדמיה: הקו הירוק, הדמיה: נט"ע הדמיה: הקו הירוק | הדמיה: נט"ע הדמיה: הקו הירוק, הדמיה: נט"ע

היציאה למכרז מגיעה לאחר לפחות שלוש דחיות במועד ההגשה, כאשר האחרון מסוף אוגוסט זז לאמצע ספטמבר כדי להשלים תמיכת המימון של הבנק האירופאי (EIB), פעולה שתייתר את רכש הגומלין הישיר של החברות הזרות שיזכו במכרז, זאת לטובת רכש גומלין עקיף של שירותים ותמיכה.

רשימת הקבוצות שניכשו לשלב המיון המוקדם כללה במקור את CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד; אלסטום בשיתוף אלקטרה, John Laing ודן; סימנס הגרמנית בשיתוף מנרב, אלייד וכלל; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, וקבוצה סינית של CCCC ו-CHEC.

על פי ההערכות בענף החברות הקבוצה הכל-סינית לא תגש בסופו של יום למכרז, כאשר John Laing, שחברה במקור לאלקטרה גם לא תגש. עוד ייתכנו שינויים בקבוצה שמכילה את סימנס, מנרב אלייד וכלל עם אפשרות נמוכה בשלב זה (אך קיימת) של פרישה של החברות הזרות.

ההערכות בסקטור התחבורה הן שתאריך ההשקה המקורי של שני הקווים כבר אינו רלוונטי, הנסיעות בפועל ידחו משנת 2026 לשנת 2027. עלות שני הקווים, שכבר תוקצבה בעבר, היא כ-11 מיליארד שקל לקו הסגול ועוד כ-18 עד 20 מיליארד שקל לקו הירוק.

בתוך כך, 52 מהנדסים מומחים למנהור של החברה הסינית cscec נחתו בישראל. עם נחיתתם נשלחו המהנדסים, שתכננו מנהרות ברחבי העולם, לבידוד של 14 יום. המהנדסים יעבדו על תכנון שתי מנהרות, באורך 4 ק"מ, של הקו הירוק, מתחנת לוינסקי בדרום אבן גבירול ועד היציאה בפיר נורדאו. עבודות ההכנה ברחוב יחלו כבר בנובמבר הקרוב והמנהור יחל באמצע שנת 2022.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות