אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש פיק גבוה של חיפושים סביב עזרה פיננסית"

"יש פיק גבוה של חיפושים סביב עזרה פיננסית"

כך לדברי קרן רן, מנהלת תחום הפינטק בגוגל, בפאנל בשבוע הסטרט-אפים של כלכליסט. רן מיפתה את החיפושים שנערכים בתקופת הסגר: "אנשים מחפשים הקלות במס, במשכנתא, היתה עלייה של 300% של חיפושים בתחום. גם היום, חצי שנה אחרי"

14.09.2020, 14:27 | אתי אפללו
הפינטק נמצא בתקופת זהב - כך הסכימו המשתתפים במסגרת פאנל שהנחתה סופי שולמן, כתבת בכירה ופרשנית בכלכליסט, בשבוע הסטרטאפים של כלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט

קרן רן, מנהלת תחום הפינטק בגוגל, מיפתה את החיפושים שנערכים בתקופת הסגר: "יש פיק גבוה של חיפושים סביב עזרה פיננסית. אנשים מחפשים הקלות במס, במשכנתא, היתה עלייה של 300% של חיפושים בתחום. גם היום חצי שנה אחרי, החיפושים בתחום גבוהים מתקופת טרום הסגר.

"יש גם חיפושים רבים סביב שוק ההון, מסחר יום, אנשים רוצים לדעת איך להשקיע. המגמה השלישית שאנו רואים קשורה לתשלומים: חיפוש פתרונות לתשלום מרחוק".  

מימין: אלון חורי, עינת גז, קרן רן, ואיתן בק - שבוע הסטארט-אפים מימין: אלון חורי, עינת גז, קרן רן, ואיתן בק - שבוע הסטארט-אפים מימין: אלון חורי, עינת גז, קרן רן, ואיתן בק - שבוע הסטארט-אפים

לשאלתה של שולמן איך מוסברת הפריחה הגדולה בשווי חברות האינשורטק, אלון חורי מייסד נקסט אינשורס ציין כי: "הקורונה חיזקה את הסנטימנט לאונליין בתחומים רבים, דבר שמשפיע עמוקות על האינשורטק. אפילו אבא שלי עבר לאונליין, זה פשוט עניין של התגברות על חסם טכנולוגי. אצלינו בתחילת המשבר היתה ירידה בקצב קניית הפוליסות, אבל היתה התאוששות מהירה כי אנשים עברו יותר לאונליין על חשבון הביטוח המסורתי, צריך לזכור שמהפכת האינשורטק עדיין בראשיתה".

איתן בק, שותף מנהל בקרן TLV partners הוסיף וציין כי "עולם הפינטק נמצא בתור זהב, לא רק בישראל, זה שוק גלובלי, עם מאפיינים לוקאלים בגלל השפעת הרגולציה המקומית". לשאלת שולמן האם הצרכן הישראלי יהנה מפיתוחי הפינטק המובילים, שהחברות מעדיפות להפנות לשוק האמריקאי, ענה: "השוק הישראלי בסוף קטן, בגלל זה דברים לא מגיעים לפה".

שולמן התייחסה גם להשפעת המשבר על הגיוסים והשכר בענף, וענת גז, מייסדת משותפת ומנכ"ל Papaya Global סיפרה בנושא: "ראינו עצירה של גיוסים, קיצוצי שכר, וכמובן גם חל"ת. התגובה הראשונית היתה קצת פאניקה, החברות אמרו בואו ניקח את הכח ונצמצם. אחרי זה ראינו מגמות הפוכות. סטרטאפ לא יכול לעשות עצירה בהכל, המשקיעים מצפים ממנו לגדול - לכן ראינו אחר כך גיוסים.

"המאפיין של הגיוסים הוא שהם היו מטריטריות אחרות. 2020 וגם 2021 לא הולכת להיות שנה שבה נטיס אנשים לתמוך בלקוחות - צריך לגייס עובדים שיוכלו לעשות זאת מהקרקע. יהיו לזה השלכות על תפקידים שהם מוטי נסיעות, והם יפגעו בישראל".

תגיות