אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים עדיין פסימיים: מדד אמון הצרכנים בספטמבר - כמו באוגוסט צילום: מוטי קמחי

הישראלים עדיין פסימיים: מדד אמון הצרכנים בספטמבר - כמו באוגוסט

המדד שמפרסמת הלמ"ס עמד במחצית הראשונה של ספטמבר על מינוס 21% אחרי שבאוסוט עמד על מינוס 22%. עם זאת מדובר בשיפור לעומת המחצית השנייה של יולי שבו עמד המדד על מינוס 32%

19.10.2020, 14:43 | דורון ברויטמן
מדד אמון הצרכנים שמפרסמת הלמ"ס עמד במחצית הראשונה של חודש ספטמבר על 21%-, בדומה למחצית השנייה של חודש אוגוסט (22%-). מדובר בשיפור לעומת המחצית השנייה של חודש יולי שבו עמד המדד על 32%-.

קראו עוד בכלכליסט

מדד אמון הצרכנים בוחן הן את הציפיות של הציבור לשינוי במצב במדינה, והן את השינוי והציפיות לשינוי עתידי במצבם במשק הבית, ונערך לפי הגדרות ה-OECD.

ישנם ארבע מאזנים שמרכיבים את המדד: הראשון הוא השינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה האחרונה אשר עומד על 28%- לעומת 32%- במחצית השנייה של חודש אוגוסט.

הפגנה בבלפור, צילום: Satview הפגנה בבלפור | צילום: Satview הפגנה בבלפור, צילום: Satview

מאזן שני הוא השינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה והוא עומד על 4%- בדומה למחצית השנייה של אוגוסט.

מאזן שלישי מתייחס לכוונות של פריטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה והוא עומד על 30%- לעומת 28%- במחצית השנייה של אוגוסט.

המאזן האחרון מתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה והוא עומד על 21%- לעומת 23%- במחצית השנייה של חודש אוגוסט.

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.

תגיות