אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת נמלי הים תשקיע 70 מיליון שקל ברכישת גוררות צילום: יח"צ נמל אשדוד

חברת נמלי הים תשקיע 70 מיליון שקל ברכישת גוררות

הרכש מבוצע במסגרת קליטת מחלקות הים הישנות של נמלי חיפה ואשדוד הקיימים, ולקראת פתיחת שני הנמלים החדשים בצפון ובדרום בעוד שנה וחצי

24.09.2020, 20:23 | ליאור גוטמן

חברת נמלי ישראל תשקיע כ-70 מיליון שקל ברכישת שתי גוררות חדשות למחלקות הים שישרתו את נמלי חיפה ואשדוד. הרכש מבוצע במסגרת קליטת מחלקות הים הישנות של נמלי חיפה ואשדוד הקיימים, ולקראת הפתיחה המיועדת של שני נמלי הים החדשים - אחד בכל אזור - בעוד כשנה וחצי.

למעשה, כל גוררת תשרת אזור ולא נמל, כך שחברת נמלי ישראל תפעיל שתי חברות בת, הראשונה תשרת את אזור הצפון והשניה את אזור הדרום.

קראו עוד בכלכליסט

העברת מחלקות הים לרשות חברת נמלי ישראל הושלמה לפני כשנה וכחלק מהרפורמה הגדולה בתחום הספנות. מחלקות הים כוללות את הנתבים הוותיקים של נמלי חיפה ואשדוד, שזכו לרגל ההעברה שלהם לתוספת שכר של כ-4.3%.

נמל אשדוד, צילום: יח"צ נמל אשדוד נמל אשדוד | צילום: יח"צ נמל אשדוד נמל אשדוד, צילום: יח"צ נמל אשדוד

בחברת נמלי ישראל טוענים שעוד הם יקימו "מרכזי בקרה למרחב, מערך הדרכה והכשרה למקצועות הימיים ושדרוג הסימולטור במכון הימי להכשרות. אלו עתידים לנהל את התעבורה הימית בהסתכלות כוללת וראייה רחבה, ובכך לייצר את השוויוניות הכרחית לפעילות נמלית יעילה ומקסימלית ובהתאם לנוהל התור התפעולי בכניסה לנמלים", מבטחים שם.

שרת התחבורה מירי רגב צוטטה באומרה שעם השלמת המעבר של מחלקות הים ירשם רגע היסטורי וחשוב לקידום הכלכלה בישראל, שיוביל "לשיפור משמעותי ברמת השירות הניתן ללקוחות הנמלים ויפעלו לטובתם של כלל אזרחי ישראל".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, מסכם שהמעבר המתקרב של מחלקות הים לחברות בנות תחתינו הוא אבן דרך חשובה ברפורמה בנמלים, שתשפר את רמת השירות ותועיל לכל הצדדים בענף.

תגיות