אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דבח פועל להנפקת דלתא ישראל לפי שווי של 700 מיליון שקל צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

דבח פועל להנפקת דלתא ישראל לפי שווי של 700 מיליון שקל

בעל השליטה בדלתא גליל מנהל הליך להנפקת החברה־הבת דלתא ישראל בבורסת ת"א. טיוטת תשקיף כבר הוגשה לרשות ני"ע. תוצאות החברה־האם, הנסחרת בת"א ובנאסד"ק, נפגעו קשות ממשבר הקורונה ושווייה ירד ב־40% לעומת שווי השיא ב־2019

30.09.2020, 07:05 | גולן חזני

גם אייזיק דבח רוצה להשתתף בחגיגת ההנפקות. ל"כלכליסט" נודע כי דלתא גליל, חברת הטקסטיל שבשליטתו (48.7%), מנהלת הליך להנפקת הפעילות הישראלית שלה, דלתא ישראל, בבורסת תל אביב לפי שווי של 700-600 מיליון שקל. טיוטת תשקיף ראשונה כבר הוגשה לרשות ני"ע. 

קראו עוד בכלכליסט

השווי המבוקש גבוה משמעותית מזה שבו דלתא ישראל רשומה בספרי דלתא, 30 מיליון דולר (כ־103 מיליון שקל). עם זאת, מדובר בשווי היסטורי, שלא עודכן זה זמן רב.

כמו חברות רבות אחרות, דלתא ספגה פגיעה במשבר הקורונה. חרף עלייה של 35% במניה בשלושת החודשים האחרונים, מתחילת השנה המניה ירדה ב־44% וכיום החברה נסחרת בבורסות ת"א ונאסד"ק בשווי שוק של 1.33 מיליארד שקל ‑ נמוך בכ־40% משווי השיא שאליו הגיעה במחצית הראשונה של 2019.

הצניחה בשווי התרחשה על רקע התוצאות הכספיות של דלתא במחצית הראשונה של השנה, שבמהלכה רשמה הפסד של 83 מיליון דולר. ברבעון השני ההכנסות ירדו ב־28% והסתכמו ב־271 מיליון דולר. הסיבה העיקרית לירידה בתוצאות היא משבר הקורונה, שהוביל לסגירת רשת החנויות של החברה במהלך הסגר.

עלייה של 163% במכירות האונליין ברבעון השני פיצתה על חלק מהירידה. להערכת החברה, ברבעון השני המשבר גרע 147 מיליון דולר מהמכירות ו־37 מיליון דולר מהרווח התפעולי. הרבעון הראשון היה מעט טוב יותר, ובו ההכנסות ירדו ב־9% בלבד והסתכמו ב־333 מיליון דולר.

בשל הקורונה החברה הוציאה עובדים לחל"ת והצליחה להפחית את שכר הדירה שהיא משלמת. כמו כן, דלתא ציינה כי פעלה לצמצום הוצאותיה בכל תחומי הפעילות, כולל צמצום מטה החברה בישראל וכן בחברות־הבנות, הורדת שכר של 20%-10% לעובדים (ללא פגיעה בזכויות סוציאליות), 20% למנהלים ו־50% למנכ"ל ובעל השליטה דבח בחודשים אפריל־דצמבר.

 
 
אייזיק דבח
אייזיק דבח צילום: עמית שעל

דלתא ישראל היא אחד מבין חמישה מגזרי פעילות של דלתא.  היא עוסקת בפיתוח, עיצוב ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה ממותגת לנשים וגברים, הלבשת שינה, גרביים, הלבשת Activewear, וכן מוצרי הלבשה לילדים בעיקר תחת המותגים דלתא, פיקס ופומה, שמופצים ברשת החנויות של החברה בישראל, באמצעות אתרי האינטרנט בבעלותה וכן בפעילות סיטונאית לרשתות שיווק קמעונאיות בישראל, כמו המשביר לצרכן, H&O, סופר־פארם ורשתות פרטיות.

הפגיעה בתוצאות דלתא ישראל היתה נמוכה משמעותית מהפגיעה בתוצאות הכוללות. הכנסות דלתא ישראל ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה ירדו ב־6% בשתי התקופות, והסתכמו ב־154.7 מיליון שקל ו־307 מיליון שקל, בהתאמה. זאת, בהשוואה להכנסות של 164.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ושל 327 מיליון שקל במחצית הראשונה של אותה שנה. במחצית הראשונה של השנה דלתא ישראל היתה אחראית לכ־12.2% מכלל ההכנסות של דלתא. מדובר במגזר שאחראי לנתח הקטן ביותר מהכנסות דלתא. המגזר הדומיננטי ביותר הוא דלתא ארה"ב, שאחראי ל־30% מההכנסות, נכון למחצית הראשונה של השנה.

הרווח של דלתא ישראל עמד על כ־30 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, פי 2.6 מהרווח בתקופה המקבילה, אז עמד על 11.6 מיליון שקל. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בפעילות האונליין, שהמכירות בה זינקו פי 4‑10 במרץ ואפריל (החודשים בהם החנויות היו סגורות), וביולי עלו בכ־80%.

הרווח במחצית הראשונה של השנה משקף רווח שנתי של 60 מיליון שקל, שגוזר מכפיל מבוקש בהנפקה של 11.5-10. במאי, יוני ויולי השנה המכירות בחנויות דלתא ישראל עלו לעומת החודשים המקבילים, בשל ביקושים גבוהים עם הסרת הסגר.

תגיות