אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי: "אנחנו רואים עלייה בניסיונות לתקיפות כופרה"

"עם זאת, במספר צעדים פשוטים כמו שינוי סיסמאות, אימות דו שלבי, עדכוני תוכנה וגיבויים בזמן ניתן ממש להימנע מתקיפות כאלה", כך אמר רפאל פרנקו, במסגרת אירוע האונליין Work@Home של כלכליסט

30.09.2020, 15:13 | מעין מנלה

"לצערי גם גורמים אנטי ציוניים וגם גורמי פשיעה מנסים לנצל את המצב ואנחנו רואים גידול בניסיונית ההתקפה על ארגונים פרטיים. אנחנו רואים עליה בניסיונות לתקיפות כופרה אבל בכמה צעדים פשוטים ניתן לשפר את רמת ההגנה הארגונית והאישית".

"שינוי סיסמאות, אימות דו שלבי, עדכוני תוכנה וגיבויים בזמן, יאפשרו ממש להימנע מתקיפות כופרה", כך אמר רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי, בשיחה עם הגר רבט, כתבת כלכליסט במסגרת אירוע האונליין Work@Home - עולם העבודה במציאות משתנה, ששודר היום (ד').

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, ישנה מודעות גוברת לאיומי הסייבר בקרב האזרחים בישראל. "בתהליך הקורונה על פי מדדים בינלאומיים אוקייקטיבים רמת ההגנה המצרפית של מדינת ישראל משתפרת. לומדת המודעות שלנו הייתה 'בסט סלר' בישראל דיגיטלית עם עשרות אלפי אנשים שהורידו אותה. יותר ויותר אנשים צופים ורואים את ההתראות שלנו ואני מאוד מקווה שמיישמים אותנו. רמת החינוך של האזרחים והארגונים במשק במגמת שיפור חיובית", אמר.

רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי רפאל פרנקו, ראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי

"האסטרטגיה של מערך הסייבר הלאומי בנויה משלוש רמות: האחת היא הגנה ייחודית על התשתיות הקריטיות חשמל, אנרגיה וגז טבעי, שמאפשרים את מרקם החיים של אזרחי ישראל. לאחר מכן המגזרים החשובים: הפיננסי, התחבורה, הבריאות ומגזרים נוספים והשלישית היא ארגוני המשק והאזרחים. למערך הסייבר יש מוקד לאומי – 119 שעובד מול כל אזרחי ישראל וכל אדם יכול לפנות אליו לקבל ממנו עזרה מקצועית על מנת שיוכל לדעת איך להתמודד עם איומי הסייבר", הסביר פרנקו.

בעת שפרצה מגיפת הקורונה עשו במערך הסייבר שימוש מיידי בפרוטוקולי החירום. "היינו מוכנים מהיום הראשון עוד לפני שהאזרח בישראל הבין שיש משבר אנחנו כבר פעלנו במתכונת חירום. פעלנו מול התשתיות הקריטיות, עבדנו מול הממשל, מהר מאוד כשאזרחים היו כבר בבית הפצנו להם פעילות מודעות כמו לומדות חדשות בנושאים מגוונים: איך לעשות סיסמא חדשה, לעבוד מול זום מול רשתות חברתיות לעבוד ולקנפג ולשפר את הנתב הביתי. הבנו שהמשק הולך לעבוד מהבית, הפעלנו את יחידת המודעות שלנו ונתנו שירותים מתשתיות קריטיות ועד האזרח", אמר.

מערכת הבריאות בעדיפות עליונה

לדבריו, עם פרוץ המשבר בראש מעייניו הייתה מערכת הבריאות והרציפות התפקודית של בתי החולים. "היה חשוב לנו שלמרות כל המצב המשברי שקשור בקורונה לא יתפתחו לנו איומים בתחום הבריאות. המשימה השנייה הייתה העבודה מול הממשל. חלק גדול משירותי הממשל היו צריכים להשתנות וכשאנחנו מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית, אנחנו במערך הסייבר הלאומי נותנים להם שירות כדי שהטרנספורמציה הזאת תעבור בצורה בטוחה".

"כדי ששירותים כמו למשל רישום במשרד הפנים יוכלו לעבור בצורה בטוחה, תעודות לידה, אנשים שרוצים לקנות דירות ולעשות פעולות מול הטאבו. כל הפעולות שהיית צריך לעשות מול פקיד אתה נדרש לעשות אותם היום אונליין ובתהליך הזה מערך הסייבר מלווה את הממשל וחלק גדול מהארגונים כדי שרמת ההגנה שלהם תשתפר", אמר.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות