אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחלף רמת שלמה בדרך להר חוצבים יפתח מחר לאחר השקעה של 130 מיליון שקל צילום: אלישיב בלאו

מחלף רמת שלמה בדרך להר חוצבים יפתח מחר לאחר השקעה של 130 מיליון שקל

מדובר בהפרדה מפלסית ומחלף מעל ציר יגאל ידין, אחד הכבישים העמוסים באזור. לטענת מוריה, שמשמשת כחברה לפיתוח ירושלים, המחלף החדש יביא להקלה בעומסי התנועה בציר, ולזרימת התנועה לכביש בכניסה וביציאה מירושלים

30.09.2020, 19:19 | ליאור גוטמן
חברת מוריה צפויה לפתוח מחר (ה') את רשת הכבישים החדשה באזור הר חוצבים. מדובר בהפרדה מפלסית ומחלף מעל ציר יגאל ידין, אחד הכבישים העמוסים באזור, וזאת בהשקעה של כ-130 מיליון שקל. לטענת מוריה, שמשמשת כחברה לפיתוח ירושלים, המחלף החדש יביא להקלה בעומסי התנועה בציר, ולזרימת התנועה לכביש בכניסה וביציאה מירושלים.

במקביל, בשבוע האחרון החלו עבודות פרויקט הרחבת כביש המנהרות בין צומת חוסאן ( אל חדר ) ועד לישוב אלעזר ולאורך 7 ק"מ. העבודות בקטע זה יכללו הרחבת שני נתיבים לכל כיוון, הוספת שול לנת"צ וטיפול בצמתים. במוריה טוענים שפרויקט כביש המנהרות יכלול נת"צ מתחלף ראשון מסוגו שבשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי מירושלים לגוש עציון. בחברה טוענים שכמות האוטובוסים שנעה כיום על כביש המנהרות בתוצרתו הנוכחית בשעות העומס היא 30 אוטובוסים לשעה ועם סיום הפרויקט ינועו על הכביש כ-60 אוטובוסים לשעה בשעות העומס. הרחבת כביש המנהרות מתוקצבת בכמיליארד שקל.

מחלף רמת שלמה. פחות פקקים בדרך להר חוצבים, צילום: אלישיב בלאו מחלף רמת שלמה. פחות פקקים בדרך להר חוצבים | צילום: אלישיב בלאו מחלף רמת שלמה. פחות פקקים בדרך להר חוצבים, צילום: אלישיב בלאו

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מסכם ש"פרוייקט הרחבת כביש המנהרות ימהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים וחלק מרכזי בתנופת הפיתוח התחבורתי שעוברת העיר"

תגיות