אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הרכב הישראלי עומד להיפתח ליבוא של חלפים מאיחוד האמירויות צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

שוק הרכב הישראלי עומד להיפתח ליבוא של חלפים מאיחוד האמירויות

ל"כלכליסט" נודע, כי חברות בישראל כבר החלו במגעים מול ספקים של חלפי רכב מדובאי כדי לייבא לישראל חלפים. עם זאת, יבוא של חלפים מדובאי אינו צפוי בהכרח להביא להוזלה של מחירי החלפים מכיוון שהפערים זניחים יחסית ברמת המוצרים

30.09.2020, 21:38 | תומר הדר

שוק הרכב הישראלי עומד להיפתח ליבוא של חלקי חילוף מאיחוד האמירויות, וחברות ראשונות בישראל כבר החלו במגעים מול ספקי חלפי רכב מדובאי כדי לייבא לישראל חלפים – כך נודע ל"כלכליסט". בין היתר, מתנהלים מגעים להגעת גורמים מדובאי העוסקים בסחר בחלקי חילוף כדי להיפגש עם גורמים בארץ.

קראו עוד בכלכליסט

דובאי נחשבת לאחת המדינות הבולטות באזור המפרץ הפרסי בכל הנוגע לסחר בחלקי חילוף לרכב. הסיבה לכך היא הנמלים והעובדה שהיא נמצאת על צומת בין יפן וקוריאה ובין המערב. לפי נתונים רשמיים של המכס בדובאי עברו בנמלי דובאי בשנת 2018 חלפים לרכב בשווי משוער של 10.3 מיליארד דולר, עלייה של 32% ביחס לשווי חלפי הרכב שעברו בנמל בדובאי בשנת 2017. לפי נתוני המכס בדובאי, יפן היא המדינה הבולטת ביותר בין המדינות אשר מייצאות לדובאי חלקי חילוף, כאשר בשנת 2018 עמד היקף החלפים המיוצאים מיפן לדובאי על 1.4 מיליארד דולר. במקום השני נמצאת סין.

תנועת מכוניות בדובאי, צילום: שאטרסטוק תנועת מכוניות בדובאי | צילום: שאטרסטוק תנועת מכוניות בדובאי, צילום: שאטרסטוק

לנוכח התפקיד שתופסת דובאי בענף סחר החלפים העולמי, מתקיימת מדי שנה במרכז הסחר העולמי בדובאי תערוכת "אוטומכאניקה" – תערוכה אשר מוקדשת רק לחלקי חילוף לרכב, תערוכה הכוללת 1,880 מציגים מ-63 מדינות. השנה תערוכת אוטומכאניקה אינה מתקיימת בגלל הנגיף, אך לפי הערכות בשנה הבאה צפויה התערוכה להתקיים.

דובאי עצמה מהווה כיום גם מוקד פעילות של יצרני הרכב הגדולים מן המזרח. כך, מטה קיה ומטה יונדאי אשר עוסקים בפעילות המותגים במזה"ת ממוקמים בדובאי.

ל"כלכליסט" נודע כי בין החברות אשר מקיימות מגעים ליבוא של חלקי חילוף לישראל נמנית ביתן ספארק, הנחשבת כיום לאחת מספקיות החלפים הגדולות בישראל. ביתן ספארק המחזיקה במרכז לוגיסטי בבני ברק אשר משתרע על כ12- אלף מטרים רבועים עוסקת בעיקר ביבוא של חלקי חילוף חליפיים לרכב - ומייצגת בישראל בין היתר את מנייטי מארלי האיטלקית ואת החטיבה האוטומוטיבית של תאגיד 3 M. בביתן ספארק בחרו שלא להתייחס.

יצוין כי יבוא של מכוניות מדובאי אינו אפשרי, זאת לנוכח העובדה שדובאי פועלת לפי תקנים שונים של איכות סביבה, אך יבוא חלקי חילוף הוא חוקי לחלוטין ועלויות השילוח עשויות אף להיות זולות יותר. עם זאת, יבוא של חלפים מדובאי אינו צפוי בהכרח להביא להוזלה של מחירי החלפים מכיוון שהפערים זניחים יחסית ברמת המוצרים ולכן צפויים לאפשר הענקת הנחות לגופים שירכשו את החלפים, כגון מוסכים, חברות ביטוח וחברות ליסינג.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות