אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המעריץ ששיכנע את מטאליקה להשקיע בסטארט-אפ שהקים צילום: אתר redkix

30 דקות או פחות

המעריץ ששיכנע את מטאליקה להשקיע בסטארט-אפ שהקים

הארון של אודי ענתבי מלא בחולצות של להקת הרוק ואיתן הוא הגיע גם לפגישות עסקיות, אבל הוא לא חלם שהלהקה תשקיע בסטארט-אפ שמציע צ'אט לארגונים. הקשר העסקי הפך לחברות - ובסוף הגיע גם אקזיט לפייסבוק

05.10.2020, 12:15 | שירות כלכליסט

אודי ענתבי עבד כמנהל מוצר במיקרוסופט ישראל, קיבל הצעה לעבור לעבוד במטה החברה בארה"ב וחשב שהוא יוצא עם המשפחה להרפתקה של שנתיים, פלוס מינוס. אבל אז הגיעה ההזדמנות להקים שם סטארט-אפ, אחר כך היה גם אקזיט, בהמשך הקים ענתבי עוד חברה ומכר אותה לפייסבוק, ועכשיו, אחרי 18 שנה בארה"ב, התקבלה ההחלטה לחזור עם המשפחה לארץ.

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

אבל לפני כל זה, ענתבי הוא מעריץ של מטאליקה מאז גיל 16 והארון שלו מלא בחולצות של הלהקה, איתן הוא מגיע גם לפגישות עסקיות, "וגם לחתונות ובר מצוות. אם אני צריך לבוא חגיגי אני שם ז'קט מעל". אחרי שעבר לעמק הסיליקון, הוא רצה לנצל את ההזדמנות כדי להיפגש עם הלהקה וניסה לנצל קשרים עסקיים, אבל ללא הצלחה.

אודי ענתבי, צילום: אתר redkix אודי ענתבי | צילום: אתר redkix אודי ענתבי, צילום: אתר redkix

ענתבי כבר הרים ידיים והמשיך הלאה, אבל הצליח להשיג פגישה אחרת - עם מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס הענקית, שהשקיעה בסטארט-אפ שלו, Redkix. החברה פיתחה אפליקציה שמתלבשת על תוכנת המייל הארגונית ומוסיפה לה רכיבי ניהול בזמן אמת, בדומה לאפליקציות צ'אט - שיחה מרובת משתתפים, אינדיקציה למי מהמשתתפים מחובר, יצירת קבוצות ועוד. הייחוד של רדקיקס היה שלא כל המשתתפים צריכים להיות מחוברים לפלטפורמה, ומי שאינו מחובר יקבל את ההודעות כמייל רגיל.

גם לפגישה עם בניוף הגיע ענתבי עם חולצת מטאליקה, ואחרי מצגת ארוכה החליט בניוף להגדיל את ההשקעה של סיילספורס בסטארט-אפ ב-5 מיליון דולר נוספים. לפני שנפרדו, בניוף הרים טלפון לחבר טוב, סיפר לו על ההשקעה החדשה והציע שייפגש עם היזם הישראלי - וזה היה לארס אולריך, המתופף והמנהיג של מטאליקה.

ענתבי הגיע לפגישה עם אולריך בתור יזם, הצליח לשכנע אותו להשקיע בחברה ועל הדרך קיבל גם סיור מודרך באולפן ההקלטות. הקשר עסקי הפך גם לחברות, כשענתבי והמשפחה מבלים עם חברי הלהקה והמשפחות שלהם.

לפני שנתיים כל המעורבים נהנו גם מאקזיט של Redkix, שנרכשה על ידי פייסבוק תמורת כ-100 מיליון דולר, אחרי שגייסה כ-20 מיליון דולר.

איזה בעיה זיהה בדיעבד ענתבי במוצר של Redkix שהפריעה לה לצמוח, למה החליטה המשפחה לחזור לארץ אחרי תקופה כל כך ארוכה בארה"ב ואיך השפיע ענתבי על בחירת השירים של מטאליקה בהופעה שלה? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".

המעריץ ששיכנע את מטאליקה להשקיע בסטארט-אפ שהקים
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןהמעריץ ששיכנע את מטאליקה להשקיע בסטארט-אפ שהקים

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט. 

תגיות