אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת 13 לבית המשפט: "ליאור שליין התברר כטאלנט בינוני" צילום מסך: גב האומה

פרסום ראשון

רשת 13 לבית המשפט: "ליאור שליין התברר כטאלנט בינוני"

הערוץ מבקש לדחות בקשה ששליין הגיש נגדו לעיקול זמני של 30 מיליון שקל וטוען כי לנוכח התנהלותו הפוליטיקאים המוכרים חדלו להגיע לתוכנית "גב האומה". שליין : ״תגובת המנכ״ל מכוונת כל כך נמוך, שהוא בטח ישבץ אותה בלוח השידורים שלו״

05.10.2020, 14:10 | ליטל דוברוביצקי

מתחמם המאבק המשפטי בין ערוץ רשת לליאור שליין, בעקבות ביטול החוזה שלו, ורשת טוענת כי "ליאור שליין התברר כטאלנט בינוני, אשר אינו מסוגל להעמיד תוכנית איכותית שמסוגלת לפנות לקהל הרחב", כך נודע ל"כלכליסט". רשת מתייחסת לתוכנית "גב האומה", שאותה הוביל הסטיריקן והמגיש.

תגובת רשת, בניהולו של אבי בן טל, הוגשה ביום חמישי האחרון, במסגרת תשובתה לדחות בקשה שהגיש שליין, באמצעות חברת אלבינו הפקות, המפיקה את "גב האומה", למתן צו עיקול זמני נגד רשת על סכום של 30 מיליון שקל. בחודש שעבר פורסם כי אלבינו הפקות הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב את תביעת הענק נגד רשת 13, וזאת בטענה לביטול הסכם שלא כדין.

קראו עוד בכלכליסט

אלבינו הפקות, המיוצגת בידי עו"ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר, הפיקה את התוכנית מנובמבר 2017 עד מרץ 2020, בעריכתו והגשתו של שליין. התוכנית שודרה בתחילה בשידורי ישראל 10, ומינואר 2019 - לאחר מיזוג ישראל 10 והנתבעת - בשידורי רשת מדיה בערוץ 13. רשת טוענת, באמצעות עו"ד חגי דורון ממשרד ש. הורביץ, כי חברת אלבינו הפקות של שליין "נאחזת בקש, בהעלותה שלל תירוצים, אמתלות והאשמות שווא, ולפיהן רשת שמה לה למטרה לפגוע או לחסל את התוכנית, וכי הפגיעה בתוצאותיה נבעה, למשל, מהפחתת היקף קידום התוכנית".

ליאור שליין, צילום מסך: גב האומה ליאור שליין | צילום מסך: גב האומה ליאור שליין, צילום מסך: גב האומה

לטענת רשת, "מדובר בטענות שווא משוללות יסוד. בניגוד לנטייה הפופוליסטית בימים אלה לצבוע כל החלטה מקצועית בדבר תוכן השידורים בטלוויזיה בצבעים פוליטיים שונים, רשת מעולם לא עסקה בכך, וכל החלטותיה ושיקוליה ביחס לתוכנית ולחברת אלבינו הפקות היו מקצועיים וענייניים בלבד... בתהליך הדרגתי התוכנית חדלה להשפיע על סדר היום הציבורי, והצופים החלו להתאכזב מהתוכן הממוחזר שהוצג במסגרת התוכנית. אלבינו הפקות וליאור שליין לא השכילו להבין את הלך הרוח של ציבור הצופים, ובמקום עריכת שינויים והתאמות נדרשות, התעקשו להפיק תוכן דומה ללא חידושים, ולפנות לקהל יעד ספציפי בלבד. התוצאות לא איחרו להגיע. התוכנית הידרדרה בנתוני הרייטינג שלה.

מנכ"ל רשת אבי בן טל, צילום: ינאי יחיאל מנכ"ל רשת אבי בן טל | צילום: ינאי יחיאל מנכ"ל רשת אבי בן טל, צילום: ינאי יחיאל

כך, למשל, טוענת רשת בפני בית המשפט: "בתחילת דרכה של התוכנית, כמעט מדי שבוע היו מגיעים להתארח בה פוליטיקאים מוכרים מכל גוני הקשת הפוליטית, והוקדש להם קטע משמעותי בתוכנית. אולם בהמשך הדרך, ולנוכח התנהלותו של שליין, הפוליטיקאים המוכרים הפסיקו להגיע, וקידום התוכנית נפגע בשל כך".

לגופו של עניין טוענת רשת, כי היא משלמת את חובותיה כלפי אלבינו הפקות, ואין כל הצדקה להטלת עיקולים. "מצופה ממי שמגיש בקשה להטיל עיקולים על סך 30 מיליון שקל במעמד צד אחד, אשר קבלתה עלולה לגרום לשיתוק פעילותו של ערוץ טלוויזיה מסחרי שהמשך שידוריו חשוב ברמה הלאומית, בייחוד במהלך תקופה קשה זו של מגיפה עולמית, לפעול בשקידה ולערוך חקירה ראויה, כלכלית, חשבונאית או אחרת, לצורך הוכחת טענותיה בדבר מצבה הכלכלי של רשת".

עוד טוענת רשת כי "הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהטלת העיקול הוא ודאי ומשמעותי, בוודאי בתקופה הנוכחית שבה מגפה מכה בישראל במלוא עוצמתה, ובשים לב לצעדי ההתייעלות שננקטו במהלך התקופה האחרונה". השופטת נועה גרוסמן קבעה כי תגובת אלבינו הפקות תוגש עד סוף החודש.

מליאור שליין נמסר: ״התגובה של מנכ״ל רשת החדש מכוונת כל כך נמוך, שהוא בטח ישבץ אותה בלוח השידורים שלו. הטענות שקריות ומגוחכות, מעידות בעיקר עליו, ולא באמת ראויות להתייחסות״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות